Duurdere cap echt veel beter? (ervaringen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Duurdere cap echt veel beter? (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:33

@mimp3: dan hadden we beide dus gelijk haha :D , ik wist dan weer niet van een overgangscertificaat. (Maar bij ons liggen dan weer andere merken, dus dat zal hem daar aan liggen)

Voor zover ik heb begrepen, kan er op zn snelst over ongeveer 12 maand worden geproduceerd onder de nieuwe norm, mits de norm wat vlot de papiermolen doorloopt, en mits er vlot modellen ontwikkeld/goedgekeurd worden.
Ik kan me er persoonlijk nog niet zo druk om maken, ze gaan vast niet van de een op de andere dag de boel omgooien, er is vast wel een overgangsperiode :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:24

Het enige lastige is dat we een tijdje zonder gaan zitten van sommige merken, omdat ze nu niet meer produceren.

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:09

Ik heb het topic nu gelezen maar als ik het goed gegrijp komen er binnenkort nieuwe eisen (wist ik voor dit topic niet eens) en als de eisen hetzelfde worden als in GB is mij cap dus goed? Charles Owen Ayr8
over de vraag in het begin de duurdere caps hebben een stuk meer draag comfort maar zijn ook zachter van binnen en misschien dus ook wel veiliger hiervoor alleen maar caps gehad van 40 euro

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:04

Ik heb een Harrys horses cap en ik vind hem prima, ze voldoen zoals KoudbloedKim al zij allemaal aan bepaalden eisen.

Rianne_Tuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:09

Ik ben uiteindelijk voor een duurdere cap gegaan omdat dat een van de weinige was die ik fijn vond zetten. Had eerst een harry's horse en nu overgestapt naar een uvex.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:10

x_Heidi schreef:
Ik heb een uvex en een harry's horse en merk duidelijk verschil in hoe licht hij is. Mijn uvex voel ik haast niet zitten :D en is bovendien ook koeler in de zomer.

Inderdaad, deze ervaring heb ik ook.
Ik heb nu een ''goedkope'' uvewx van 100 euro.
Maar ik ga toch nog die van 200 euro erbij kopen voor paarden waar ik niet zo snel vanaf val.
Ik heb deze namelijk 1 keer gebruikt en deze is nóg fijner als die andere uvex.

Alleen het jammere is wel, 1 keer goed vallen en je cap kan de prullenbak in.
Dat was voor mij de reden om die van 100 euro te kopen omdat ik wat jonge paarden rij is daar toch meer risico op vallen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:25

Ik heb zelf de HH challenge, deze weegt 420 g. Nu ging ik even op onderzoek uit, maar de uvex die ik zag weegt dan 370-390 gram. Om voor dat kleine beetje verschil in gewicht nou het dubbele te betalen (of zijn er anderen die echt veel meer verschillen?).. :o
Maar goed gaat voor mij niet alleen om het gewicht.
Zelf heb ik duurdere merken ook op gehad, maar vind deze naast dat ze niet bij mijn hoofd staan ook niet lekker zitten. Toen zag ik een blauwe cap met bruine bandjes en wist ik al welke ik wou, en zeker toen ik zag dat hij verstelbaar was :D

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:02

ja en nee ze zijn even veilig als de goedkope cappen maar ze gaan langer mee :)

roosjanssens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:14

een iets duurdere cap kan mss meer stevigheid bieden maar volgens mij is een cap van een iets mindere prijsklasse ook gewoon goed hoor want ik denk niet dat winkels spullen gaan verkopen die onveilig zijn en bij duurdere cappen betaal je volgens mij ook deels voor het logo dat er op staat :)

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:56

Van een Decathlon cap overgestapt naar een Samshield...Het verschil was immens.
Betere ventilatie, betere pasvorm, betere kwaliteit, en zo kan ik wel even blijven doorgaan.
Een goedkope cap is zeker prima voor de eerste passen in de paardensport of voor een recreatieve ruiter, maar voor een intesieve sporter die veel op competitie gaat raad ik een duurdere aan, ivm met kwaliteit en ventilatie

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:41

Ik heb zins vandaag een KEP Italia.
Stuk beter als die van Decathlon wat ik nu alleen nog gebruik als backup en voor de Gopro camara.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:47

Ik heb een tic, en die heet...Uvex.
Licht, luchtig. Het is net een toetje maar dan wat steviger.
Ik heb er nu 4 :')

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:54

Het zit 'm idd niet in de duurte,dat doet het merk en draagcomfort idd..
Ik kocht zo'n 16jr geleden m'n allereerste nieuwe veuligheidscap Charles Owen Jumper.
Vind 't nog altijd een geweldig mooie en zéker goede cap maar deze hebben niet eens het goede keurmerk...triest koste destijds FL325,00
Dacht nl hoef ik écht NOOIT meer een nieuwe te kopen...
Nu is zelfs een cap van €30,00 nog beter volgens de regels :(