Paarden binnen met dit weer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doen jullie (kwa buitenzetten) met jullie paarden met dit weer?

Hetzelfde als altijd
175 (64%)
Korter naar buiten
59 (21%)
Binnen blijven
37 (13%)

Totaal aantal stemmen: 271

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:12

cp112 schreef:
Ik heb alles binnen. Zelfs de 2 die 24/7 buiten staan heb ik samen in een box gedrukt.
Het hagelt en hoost hier steeds. Een van de paarden die altijd buiten staan stond vanmorgen de rillen. Dus hup op stal. Die 2 gaan er vanavond weer uit. De rest morgenochtend (staan altijd snachts op stal).

Ook zijn er al behoorlijk wat draden geknapt inmiddels buiten. Aangezien ik ook een hengst heb is het gewoon niet verantwoord om ze buiten te zetten :n.

Het is wel even creatief zijn als je niet genoeg boxen hebt :')

[ [url=m/Acyv97.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPgpZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H75p4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- Geweldig !!! Gezellie zo allemaal bij elkaar ! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:13

aniquegraaf schreef:
En rijden jullie ook gewoon met dit weer in de buitenbak?

Dit wordt echt nix vandaag...bak is wel goed droog, het heeft hier ook amper geregend sinds vannacht, maar met die stormwind is het echt niet leuk rijden -O-

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:16

Mijn paarden staan allebei in een buitengroep en dus 24/7 op stal! En daar staan ze nu nog steeds, het is wel naast een grote hal dus ze staan goed uit de wind als ze dat willen en ze hebben ook een schuilstalletje er zal heus niks met ze gebeuren. :)

Edit: dat rijden zou bij ons opzich wel kunnen, we hebben een eb en vloed bak (en een rijhal maar daar zijn manege lessen gaande 's avonds) maar daar ga ik mij niet aan wagen, je vliegt van je paard af! :Y)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:21

Staat gewoon buiten.
Heb ook geen andere keus want als ze echt naar binnen moeten, moeten ze de loods in waar oa spruitenplukmachines staan, niet erg veilig en dus geen optie. (we hebben alleen loopstallen buiten)
Als droog en uit de wind wilt staan gaat ze maar lekker de schuilstal in en bomen staan er niet.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-03-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:22

Ik heb ze vandaag ook een dagje binnen gelaten, normaal gesproken doe ik dat nooit, maar dit leek me nu de beste optie.
Ze zijn allebei namelijk al verkouden en hiervoor hebben ze nu medicijnen, het lijkt me dan tegenstrijdig om ze wel in een enorme storm buiten te zetten.
Bovendien is de wind hier écht extreem: omgevallen bomen, overal dikke takken en onze trailer is ruim 100 meter weg gewaaid.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:23

Ik heb ze wisselend binnen en buiten. Ze moeten van mij buiten spelen, maar de driejarige (die altijd zonder deken buiten heeft gestaan) is ineens aan het rillen. Daarnaast staat de paddock blank en zijn de paarden onrustig. Ik wissel het nu af in groepjes van twee (i.p.v. alle vier samen buiten), zodat ze even kunnen utiwaaien, kunnen opdrogen en daarna weer uit kunnen waaien. Gelukje dat ik vandaag thuis ben. Ik weet nog niet hoe het morgen moet.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:25

Hier staan ze lekker in hun stalletje.
Heb ze even buiten gehad.
Maar ze staan maar te staan.
Kijken ontevreden.
Bij de een was het staart touwtje losgeraakt van de regendeken.
Dus die stond met een regendeken over de kop gevouwen.
Gek muts wachte netjes tot ik haar kwam redden.
Dus hop lekker naar binnen met een pak hooi.

octavodia

Re: Paarden binnen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:33

Onze paarden staan 24/7 buiten, en hebben een schuilstal in hun weiland, waar ze met dit weer dus niet in gaan staan...blijkbaar gaan ze instinctief in het midden van de wei staan, daar is het overigens gelukkig wel droog. Heb ze wel een 0 grams regendeken om gedaan ivm met harde slagregens en hagel, het gaat me net te ver, En onze fries is sinds de deken rustiger... en wij slapen er beter van, omdat ze met dit weer met geen stok in hun schuilstal te krijgen zijn. Er staan wel bomen om 2 kanten van de wei, maar blijkbaar gaan ze er ver genoeg van af staan...ze weten zelf wat goed voor ze is in dit geval..er is ook nog een stuk bossage waar ze achter kunnen gaan staan. De schuilstal staat wel vrij, maar ze vertrouwen het niet om binnen te gaan staan met dit weer, nou ja dan niet. Ze hebben altijd onbeperkt hooi te eten, en eten dus nu ook wel weer meer. Water drinken ze nu ook gewoon uit de plassen in het weiland, de waterbakken zijn overvol, maar daar gaan ze niet eens kijken...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:33

Pony's staan gewoon op hun uitloopstalletje. Maar moet zeggen dat ik het wel beetje eng vind, gezien er hele bomen omwaaien.

Regen vind ik niet zo'n punt, ze kunnen de stal in als ze dat vervelend vinden, maar als er een boom op ze omwaait. Maja die kan net zo goed op de stal vallen natuurlijk....
Hevige onweer vind ik ook altijd eng :o

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:37

ik lees harde regen en hagel maar hier is het al heel de dag droog en vliegen er af en toe wat wolken door de blauwe lucht :P
de wind is ook aardig gaan liggen lijkt wel.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:41

Hier lopen ze de hele dag buiten :) zijn wel een beetje door het dolle heen, maar ze kunnen ook beschut staan waar ze weinig last hebben van de wind.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:10

Onze 2 NRPS 2 jr hengsten lopen gewoon buiten vandaag.
Onze 3 jr friese hengst ook.
Onze 4 jr KWPN ruin even aan de longe gedaan,deze kwam gister haast al over het hek heen zo eng vond hij die harde wind.Deze vandaag maar even niet los.

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:20

Nou die van ons gingen gewoon naar buiten (paddock). Als ze niet mogen breken ze de toko af.. Geen gevaar van bomen, ed. in de buurt. Hebben ze alleen ff binnen gehaald met hooi tussen de middag eten, merendeels waaide weg en de wind stond net op die kant. Maar dan moet ik er 1 ook eerst met halster pakken want die komt echt niet uit zichzelf binnen als het zulk 'mooi' weer is en er genoeg te leuks te zien is.
Geen hevige regen gezien hier en de paddock is droog op een kleine plas na in het midden. Maar natuurlijk is dat het leukst om midden in te gaan liggen rollen om de beurt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:31

Er zijn hier vandaag in aangrenzende weides twee bomen omgewaaid. Een wei was leeg en in de andere wei stonden de paarden gelukkig elders. De wind staat hier zo dat de bomen niet onze kant op vallen, dus ik heb onze pony's lekker naar buiten gedaan.

Gelukkig waaien ze niet zo snel weg, paarden. Heb vandaag wel een kip twee meter weg zien waaien. :=

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:58

safina schreef:
Gelukkig waaien ze niet zo snel weg, paarden. Heb vandaag wel een kip twee meter weg zien waaien. :=

haha! _O- zie het al voor me

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:06

Vandaag staat ze lekker binnen. Weiland is omringd met bomen, dus dat vertrouw ik niet helemaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:11

de mijne staan, zoals altijd buiten in hun paardenzwembad. Ze krijgen hooi op het terras en de ezel kan schuilen tegen de regen in een box (doet ie overigens niet). Ik heb vanavond een uurtje afgewaaide takken geraapt in de bak en in het weiland, maar ik woei uit mn jas.
Rijden ging vandaag sowieso niet omdat ik te laat was en nog wat moet werken vanavond. Gisteren ben ik het bos nog in geweest, maar toen was het al behoorlijk spooky......

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:18

Hier de paarden lekker in de binnenbak. Buiten is toch een eng idee waaide zelf bijna de sloot in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:18

Die van mij is rond 2 uur naar buiten gegaan en is om 5 uur weer naar binnen gegaan. Toen begon het toch weer harder te waaien en 1 van onze oude stallen is niet zo stevig meer, waardoor er regelmatig losse golfplaten door het land vliegen. En dat vind ik toch niet zo'n prettig idee. Dus maar even wat korter dan anders buiten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 21:23

Ik heb de wind hier toch wat onderschat denk ik. Omgewaaide tuintafels met dak, en bij mijn pony's was de houten omheining er deels af gewaaid (gelukkig was er nog draad voor). Paarden zijn uiteindelijk nog 4 uurtjes buiten geweest aan het eind van de dag :)
Bijna geen omgewaaide bomen/takken trouwens hier, dat is dan wel weer bijzonder..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:40

_suus19_ schreef:
Ik heb de wind hier toch wat onderschat denk ik. Omgewaaide tuintafels met dak, en bij mijn pony's was de houten omheining er deels af gewaaid (gelukkig was er nog draad voor). Paarden zijn uiteindelijk nog 4 uurtjes buiten geweest aan het eind van de dag :)
Bijna geen omgewaaide bomen/takken trouwens hier, dat is dan wel weer bijzonder..

De wind is echt heel sterk geweest. Bij ons is van een oude schuur helemaal niks meer overgebleven, dak eraf, muren omgewaaid. Het dakje waar het hooi onderstaat is ook niet meer helaas.. De pony's heb ik gisteravond nog van 18u tot 22u buitengehad, maar ze waren echt heel blij om weer mee naar binnen te gaan. Terwijl ze normaal 24/7 buiten staan en de ouwe (30 jaar) hiervoor (waarschijnlijk) nog nooit naar binnen is geweest. Dat zegt toch wel wat. De pony's staan trouwens wel in een stevige schuur hoor waar het dak niet zomaar vanaf waait.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:21

Er zijn voor mij geen weersomstandigheden te bedenken waarom een paard - in ieder geval overdag - niet naar buiten zou kunnen. Hier gaan ze altijd naar buiten, iig al overdag. De enige keer dat de paarden langer binnen bleven staan en pas in de middag naar buiten gingen was omdat de staldeur werd geblokkeerd door werkzaamheden :')

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:54

Met de harde wind stonden ze binnen, we staan vlak naast het bos en je moet er niet aan denken als ze geraakt worden door rondvliegende takken. Of kippen, las ik net ergens :') Met regen doe je ze ook geen plezier om buiten te staan. En het gras ook niet trouwens :o

Maar verder kunnen ze gewoon lekker naar buiten! Met wen miezerregentje staan ze ook gewoon buiten hoor. Enkel bij echte hoosbuien zetten we ze binnen :)