Ontevreden over zadelmaker, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:22

Gulpje schreef:
Daks schreef:
TS weet niet voor 100% zeker dat het door het zadel komt omdat er geen derde bij is geweest.
Daarbij kunnen rugproblemenoveral vandaan komen.

TS heeft het over oplichting en dat is hier niet aan de orde.

En ja wat heeft het nut van dit topic als je gelijk de deur dicht gooit?
Je de zadelmaker de kans niet geeft het wel op te lossen ook al is dat naar aanleiding van dit topic?

Daks leest wel goed, sportmasseur van TS. Dit is waar men over valt. En nu komt na lang dralen het hoge woord er toch maar uit dat de rugproblemen door het zadel komen en dat jij het paard van TS behandelt. Waarom zeg je dat niet meteen?

Ik zie niet in waarom er lang gedraald is en dat het een hoog woord is dat het rugproblemen door het zadel komt.

Dat is namelijk al in de eerste post aangegeven.
Dat het dier een rug probleem heeft veroorzaakt door het zadel.
Maar dat daar dan over heen gestapt wordt omdat mensen wel tevreden zijn over deze zadelmaker daar heb ik dan niks mee te maken.

Waarom ik niet meteen gezegd heb dat ik de sportmasseur van het paard van ts ben?
Omdat ik dat niet nodig achte.
Sterker nog, ik lees al een hele tijd mee en eigenlijk had ik mij niet willen bemoeien met dit topic.
Maar ik vond dat ts wel een steuntje in haar rug kon gebruiken :).
overigens heb ik wel degelijk gezegd dat ik ts kende... en dat doe ik ook, naast de sportmasseur voor haar paard ben ik ook een van haar goede vrienden...

Dus blijft nog steeds dat er niet goed gelezen wordt :).

Mijn opmerking ging namelijk over het laatste stukje van Daks haar post.
Wat ik in mijn post dan weer nogmaals uitgelegd heb.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:27

Daks schreef:
Bambino schreef:
Verder geen ervaring met de betreffende zadel maker en ook niet met de TS

Maar waarom wordt hier door iedereen direct uitgegaan van slecht passend zadel?
Er is ook nog een nieuwe ruiter die met een paard met goed passend zadel begint te trainen en na half jaar is hele rug bespiering weg, kan dit niet aan de wijze van training en rijden liggen?
Als ik soms zie hoe sommige paarden er jaar na verkoop uitzien op rijtechnisch gebied :o :x .

Daar is inderdaad ook niks oer gezegd.
Het is makkelijk om gelijk iemand in een kwaad daglicht te zetten.

Ik heb zelf een positieve ervaring met John Kool.
Vorig jaar mijn k&M zadel door hem aan laten meten.
Ik heb er toen 115 minuten op gereden maar john is 1,5 uur bezig geweest.

En het leuke 1 dag later had mijn paard een deuk in zijn rug.
Oorzaak een steen of iets anders waar de lomperd over had gerold.

Nu had ik een topic kunnen openen over john want ja het kon aan het zadel liggen.
Maar de conclussie van john en mij was dat dat onmogelijk was.

Maar omdat jij een goede ervaring heeft kan het dus niet zo zijn dat ts geen goede ervaring heeft?
Dat ze zich opgelicht voelt?

Als ik een zadelmaker vraag om een goed passend zadel en hij gaat de administratie bijwerken op het moment dat ik aan het voorrijden ben ga ik ook mijn vraagtekens neer zetten bij het vakmanschap van deze man.

En dit gaat natuurlijk niet over 1 dag...
En een rug kapot krijgen kan natuurlijk niet zo snel, na maar 15 minuten op je paard gereden te hebben met een niet passend zadel.
Dat weet jij ook dus heb je geen topic geopend. Deze informatie is dus niet relevant voor dit topic.

TS heeft al langer problemen met dit zadel en wordt niet geholpen..dat is het verschilt tussen jou afspraak met deze zadelmaker en haar afspraak met deze zadelmaker.

Uiteraard zijn er genoeg problemen die veroorzaakt worden door verkeerd rijden. Ook ik heb daar genoeg paarden van gezien. Maar in dit geval weet ik dus zeker dat dat niet het geval is :)

Marjo

Re: Opgelicht? en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:31

Sorry, ik geloof heus dat jij een goede sportmasseur bent M_D_H, maar kun jij zien waar rugproblemen vandaan komen? Geloof namelijk dat dit iets is waar dierenartsen nog moeite mee hebben ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:43

Marjoow schreef:
Sorry, ik geloof heus dat jij een goede sportmasseur bent M_D_H, maar kun jij zien waar rugproblemen vandaan komen? Geloof namelijk dat dit iets is waar dierenartsen nog moeite mee hebben ;)

Ik heb uiteraard geen röntgenogen nee :')

En uiteraard kun je vraagtekens zetten bij wat ik hier zeg...
Maar persoonlijk zou ik dat niet doen ;)
Aangezien ik toch wel iets beter weet wat de situatie bij ts is sinds ze eigenaar is van dit paard...
En ja... ervaring doet wel uitwijzen waar die rugproblemen vandaan komen...
Maar uiteraard ben je vrij om te twijfelen aan wat ik hier neerzet of hoe goed ik in mijn werk ben...

Vind het overigens jammer dat mensen er niet voor open staan dat ts onjuist behandeld is door deze zadelmaker of zelfs opgelicht zou kunnen zijn...
Alleen omdat ze zelf toevallig tevreden zijn met deze zadelmaker...
Of met een oplossing waar ts (gelukkig) niet mee kan leven...

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:51

Ik begrijp dat jij teleurgesteld bent in de service van de zadelmaker. Is het mogelijk bij iemand een beter passend zadel te lenen en te kijken of je paard daar onder verbetert?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:51

Ik heb nergens gezegd dat ik of TS of de zadelmaker ken, met beide geen ervaringen.
Maar ik vraag me wel af als ik dit soort topics lees, waarom het direct aan het zadel ligt en niet aan de wijze van rijden van betreffende ruiter??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:54

Bambino schreef:
Ik heb nergens gezegd dat ik of TS of de zadelmaker ken, met beide geen ervaringen.
Maar ik vraag me wel af als ik dit soort topics lees, waarom het direct aan het zadel ligt en niet aan de wijze van rijden van betreffende ruiter??

Ik kom niet eens uit de omgeving en ik kan me erbij aan sluiten. Als TS had begonnen over 'Ervaringen met zadelpasservice *naam*' oid is dat toch een heel ander beeld dan "Opgelicht? Wat nu?'

Immers wordt er wel door de zadelmaker gevraagd of ze tot een oplossing kunnen komen maar ja als je dat zelf niet wil en begint met 'wat mij betreft niet' laat je weinig ruimte over een oplossing. Je kan in ieder geval de zadelpasser langs laten komen (op zijn kosten) en dan toch eerst de man eens aanhoren.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:56

Jeetje wat een reacties zeg.. Heb zelf het gevoel dat het hoofdprobleem overschaduwt wordt door eigen ervaringen en bevindingen. En er worden dingen bekritiseerd (titel van het topic, juiste/onjuiste woordkeuze van een ander), die totaal niet belangrijk zijn voor het daadwerkelijke probleem.
Ikzelf ken John Kool ook, heb zowel goeie als slechte ervaringen gezien. Maar is dit relevant? Nee.

In dit geval gaat het om een klant (TS) van John Kool die niet tevreden is over de pasvorm van het zadel en dit graag opgelost wil zien worden. Dit wordt in de ogen van TS tot op heden niet opgelost door John.
De masseur heeft geconstateerd dat de problemen met de rug hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt worden door het zadel.

Nadat John dit topic onder ogen kreeg, heeft hij geprobeerd tot een oplossing te komen. Wat waarschijnlijk niet voldoende zal zijn volgens TS.

@TS: Wat je zou kunnen doen is het zadel laten nakijken door een onafhankelijke zadelmaker, die niks met John Kool te maken heeft (op zakelijk gebied).

Heb zelf ook veel problemen gehad met een zadel (via een bekende zadelmaker) en na vele keren proberen lag het zadel nog steeds niet goed. Overigens heeft deze zadelmaker wel geprobeerd het op te lossen. Uiteindelijk ben ik het vertrouwen kwijtgeraakt in de zadelmaker en het zadel laten controleren door een ander. Deze bevestigde alles wat ik al een tijdje dacht.. Zadel pastte niet en was ook nooit geschikt geweest voor mijn type merrie.

In mijn geval heb ik het zadel moeten verkopen en rijd nu met een zadel die ontzettend goed ligt. Paard en ruiter zijn hierdoor enorm vooruitgegaan.

Conclusie: Als John het op deze manier al niet goed krijgt of blijft ontkennen, ga naar een andere zadelmaker voor een frisse blik. Zoek uiteraard wel een goeie uit. Met een beetje geluk kan het zadel nog aangepast worden en hoef je niet gelijk een nieuw zadel.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:17

Cardy schreef:
Jeetje wat een reacties zeg.. Heb zelf het gevoel dat het hoofdprobleem overschaduwt wordt door eigen ervaringen en bevindingen. En er worden dingen bekritiseerd (titel van het topic, juiste/onjuiste woordkeuze van een ander), die totaal niet belangrijk zijn voor het daadwerkelijke probleem.
Ikzelf ken John Kool ook, heb zowel goeie als slechte ervaringen gezien. Maar is dit relevant? Nee.

In dit geval gaat het om een klant (TS) van John Kool die niet tevreden is over de pasvorm van het zadel en dit graag opgelost wil zien worden. Dit wordt in de ogen van TS tot op heden niet opgelost door John.
De masseur heeft geconstateerd dat de problemen met de rug hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt worden door het zadel.

Nadat John dit topic onder ogen kreeg, heeft hij geprobeerd tot een oplossing te komen. Wat waarschijnlijk niet voldoende zal zijn volgens TS.

@TS: Wat je zou kunnen doen is het zadel laten nakijken door een onafhankelijke zadelmaker, die niks met John Kool te maken heeft (op zakelijk gebied).

Heb zelf ook veel problemen gehad met een zadel (via een bekende zadelmaker) en na vele keren proberen lag het zadel nog steeds niet goed. Overigens heeft deze zadelmaker wel geprobeerd het op te lossen. Uiteindelijk ben ik het vertrouwen kwijtgeraakt in de zadelmaker en het zadel laten controleren door een ander. Deze bevestigde alles wat ik al een tijdje dacht.. Zadel pastte niet en was ook nooit geschikt geweest voor mijn type merrie.

In mijn geval heb ik het zadel moeten verkopen en rijd nu met een zadel die ontzettend goed ligt. Paard en ruiter zijn hierdoor enorm vooruitgegaan.

Conclusie: Als John het op deze manier al niet goed krijgt of blijft ontkennen, ga naar een andere zadelmaker voor een frisse blik. Zoek uiteraard wel een goeie uit. Met een beetje geluk kan het zadel nog aangepast worden en hoef je niet gelijk een nieuw zadel.

Bedankt voor je reactie Cardy, jij zegt precies wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken (alleen verwoord jij het Veel beter dan ik :+) de eigen ervaringen en de keuze van de titel zijn gewoon niet relevant.
En ik vind het ook jammer dat mensen daar in blijven hangen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:20

Imo zijn de eigen ercarigen beslist relevant..
Want er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.. En daar waar een ondernemer te kakken wordt gezet voor de hele wereld, staan wij vrij om dit tegen te spreken UIT EIGEN ERVARINGEN..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:25

Dat iemand goed werk verricht/heeft verricht betekent niet dat ie altijd hetzelfde goede werk verricht. Dus nee is niet relevant.
Geen van ons uit dit topic weet de precieze details. Zolang klant niet tevreden is en paard dus niet fijn loopt onder het zadel, mag dit aangekaart worden.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 24-03-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:26

En dat iemand slecht werk verricht, betekent niet dat hij altijd slecht werk verricht.. Dus wel degelijk relevant..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:27

Precies en dat is dus ook niet relevant. In deze situatie vindt de TS dat de zadelmaker geen goed werk heeft verricht. Wat hij bij anderen doet is dan niet belangrijk.

Net zoals dat dit topic niet persé hoeft te weerspiegelen hoe John Kool te werk gaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:30

Als dat ook al niet relevant is, dan is dit hele topic overbodig.. Je spreekt jezelf dus tegen..

Nogmaals.. Waar twee vechten hebben twee schuld.. Ik heb niet 1 eigen ervaring, maar wel meerdere.. En ook meerdere in mijn directe omgeving.. En mijn ervaring leert me dat meneer kool goed naar klant en paard kijkt en pas weggaat bij volle tevredenheid aan beide kanten..

Dus ja, ik twijfel aan het verhaal van TS..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:34

Ik spreek mezelf niet tegen, ben bang dat je niet goed leest.

De ervaringen van anderen zijn niet relevant. De goeie niet (want een goeie ervaring betekent niet dat degene altijd goed werk verricht), maar ook niet de slechte (slechte ervaringen beteken niet meteen dat degene altijd slecht werk verricht).

Dit betekent dus ook dat ookal heeft TS een duidelijke klacht, dit niet meteen hoeft te betekenen dat John Kool altijd zo met zijn klanten omgaat.

Dit is ook niet de vraagstelling van het topic. Het gaat erom dat TS volgens haar en omstanders met een niet passend zadel rijdt, welke niet passend gemaakt wordt door John Kool.

Niemand hier hoeft het op te nemen voor TS en ook niet voor John Kool. Daar heeft TS toch niks aan en zorgt ervoor dat beide partijen er alleen maar slechter voor komen te staan. TS heeft meer aan tips wat ze nú kan doen om dit probleem op te lossen, ze heeft niks aan welles/nietes spelletjes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:41

Ik lees wel degelijk.. Dat betuttelende toontje mag je voor een ander bewaren, bedankt..
Dat jij aanneemt dat alles precies is gegaan, zoals ts zegt, is prima.. Maar ik (en meerdere mensen hier) vinden het stijlloos dat iemand te kakken gezet wordt, en gaan hier dus op in..

Als ts al een hele andere toon had gebruikt, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.. Maar te zeggen dat je opgelicht bent, is gewoon bull..

Dus je kunt hoog of laag springen, maar feit blijft dat er twee kanten aan een verhaal zitten en zo ook meerdere ervaringen.. Die gelukkig ook belicht mogen worden op een dicussieforum..

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:44

Ik wou eigenlijk helemaal niet reageren in dit topi omdat ik ts niet ken, evenals de zadelmaker. Maar na aanleiding van de laatste post van de ts en de reacties daarop:

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar waarom conclideert iedereen na de laatste post van de ts dat de zadelmaker met een oplossing wou komen en dat de ts de deur dichtgooide?
Ik denk namelijk na de toon van het betreffende bericht dat het heel goed mogelijk is dat meneer heeft opgebeld om ts bewijze van spreken uit te maken voor alle rotte vis die er is, omdat ze zijn naam zwart maakt. Een dat de ts bijgevolg dus denkt dat ze niet meer tot een oplossing komt. Daarom is ze ook boos op degene die de zadelmaker heeft ingelicht...

Ik vind het trouwens echt niet kunnen dat iemand de zadelmaker inlicht zonder even te vragen of de ts zelf nog stappen in die richting gaat zetten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:47

@ nine1987: Het is jammer dat je het allemaal zo persoonlijk opneemt en een betuttelende toon? Dat zou voor het eerst zijn :') . De manier waarop je dingen leest doe je geheel zelf, kan er niks aan doen dat er een bepaalde "toon" bij mijn bericht wordt gelezen. Als dit al bij mijn tekst gebeurt.. Snap ik dat mensen bij de berichten van TS ook zo vol emotie reageren. Is nergens voor nodig.

Je trekt het je allemaal veelste veel aan, lief van je dat je het zo opneemt voor een zadelmaker maar denk dat hij oud en wijs genoeg is om dit zelf te doen.

Het is jammer dat mijn berichten niet goed worden gelezen. In mijn eerste bericht gebruik ik woorden zoals: Niet tevreden klant, In de ogen van, volgens, hoogstwaarschijnlijk. nergens zeg ik dat alles wat TS zegt juist is, dit kan ik niet zeggen want ben er niet bij betrokken. Net zo min als jij.

En ja het mes snijdt aan twee kanten en geen van ons twee kent het volledige verhaal. Volgens mij ben ik een van de weinige in dit topic die het probleem zonder emotie wil bekijken en het in perspectief blijf zien.

Of iets wel/niet waar is.. Geen idee. Enige wat we kunnen doen is tips geven, aan vingertje wijzen heeft niemand wat.

@ jojoni: Goed punt.. Probleem is dat hier met modder gesmeten wordt en er teveel met emotie gereageerd wordt. Tips/adviezen heeft de TS veel meer aan dan welles/nietes spelletjes.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:56

Charissje schreef:
Hallo allemaal,

Bijna een jaar geleden kocht ik mijn eerste eigen paard. Omdat stalgenootjes een dag later de zadelmaker lieten komen heb ik destijds op dag 2 van ons samenzijn een zadel aan laten meten door de betreffende zadelmaker. (John Kool) Dit was een tweedehands Kentaur Electra. Tijdens het rijden was hij zijn administratie aan het bijwerken wat mij vreemd leek.. maar ik dacht; Hij heeft er voor geleerd en het zal wel goed zijn.
Een half jaar later is meneer met veel bombarie gekomen om het zadel op te vullen want het begon enorm te schuiven. Ik was daar nogal ontstemd over maar dat was niet zijn schuld. Overigens heeft mijn paard zich toen ontzettend netjes ingehouden, hij vondt John erg respectloos.
Een week na het opvullen begon het weer te schuiven. Dus ik terug gebeld. "Nee je moet er een bontje onder leggen dat heb ik toch gezegd." Dus ik reageerde dat dat toch niet hoort en dat mijn paard echt last heeft van het zadel nu. Nee er was niks aan de hand, ik moest er gewoon wat onder leggen. Echter op de vraag merk? Lijn? Vorm? Maat? Was het antwoord gewoon een schapenbontje. (Ja hallo zo simpel kan het toch niet zijn???) Ik was niet tevreden.
Na een week of 2 een zadelpasconsult laten doen door Adrie. Neehoor het zadel lag gewoon goed! (€25 voor betaald) Nouja als twee zadelmakers zeggen dat het zadel goed ligt zal ik wel gek zijn? Mis!
Als ik nu naar de rug van mijn paard wijs krimpt hij in elkaar van pijn! Ondertussen is alle bespiering ongeveer weg op zijn rug (er zat al niet veel) terwijl ik lang, laag en rond rij, van achter naar voren onder begeleiding. Zoals het hoort...

Ik voel mij opgelicht ter waarde van €900, en nu?
Kan ik deze zadelmakers ergens aangeven?
Natuurlijk had ik zelf meer naar mijn gevoel moeten luisteren en geen zadel kopen bij John Kool maar als startend eigenaar mag je er toch van uit gaan deze zadelmakers weten wat goed is voor mijn paard en hier ook naar handelen? Natuurlijk heb ik wel even gegoogled op John Kool, hij word als eerlijk ervaren.. zo heb ik het dus niet ervaren.

Ik zou heel graag ideeën horen..

Wat ik me trouwens afvraag TS waarom rijd jij met een zadel waarvan jij en je omgeving weten dat het niet goed ligt?
Heb jij daarmee het probleem niet verergerd? en volgens jou de oorzaak niet weggenomen?
En waarom heeft jouw omgeving niet gezegd te stoppen met rijden en het dan maar even op de grond te doen?

Waarom heb je zelf niet een derde zadelmaker erbij gehaald of waarom is dat jou door jouw omgeving niet aangeraden?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:03

Ik geloof TS absoluut als ze zegt een conflict te hebben met John, en dat ze niet tevreden is op de manier waarop dit wordt behandeld/opgelost. Ik vind alleen wel de titel van haar topic ontzettend overtrokken en onterecht, dus krijg je automatisch reacties van mensen die (andere) ervaringen hebben met deze zadelmaker. Iedereen heeft zijn eigen goede of slechte ervaringen met John maar een oplichter is hij zeker niet. Verder zie ik genoeg slimme tips in het topic staan; laat een andere onafhankelijke zadelmaker je zadel nakijken. Dan weet je of het nog aanpasbaar is en dus meteen waar je aan toe bent. Ik heb niet het idee dat je hier nog met John uit wil komen/hem naar je zadel wil laten kijken en je moet toch wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:10

Nou sorry hoor, ik ken de desbetreffende zadelmaker of ts of de sportmasseur al helemaal niet, maar;

als ik voor een hoop geld een zadel koop voor mijn grote lief en het ligt niet goed en de zadelmaker annex verkoper, komt dan keer op keer met het banketstaaf gooi er maar een bontje onder. Zo echt wel dat mijn nekharen dan heel recht overeind gingen staan zeg!
Zo ga je toch niet met je klanten om zeker?
Dus ik kan mij ts heel goed voorstellen dat zij zich daadwerkelijk opgelicht voelt, als dan ook nog eens blijkt dat je sportmasseur zegt dat de rugproblemen van je paard door het zadel komen, en of ik mij dat dan ook zou voelen...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:12

ohjajoh6 schreef:
Nou sorry hoor, ik ken de desbetreffende zadelmaker of ts of de sportmasseur al helemaal niet, maar;

als ik voor een hoop geld een zadel koop voor mijn grote lief en het ligt niet goed en de zadelmaker annex verkoper, komt dan keer op keer met het banketstaaf gooi er maar een bontje onder. Zo echt wel dat mijn nekharen dan heel recht overeind gingen staan zeg!
Zo ga je toch niet met je klanten om zeker?
Dus ik kan mij ts heel goed voorstellen dat zij zich daadwerkelijk opgelicht voelt, als dan ook nog eens blijkt dat je sportmasseur zegt dat de rugproblemen van je paard door het zadel komen, en of ik mij dat dan ook zou voelen...

Maar waarom hebben al de partijen ts dan niet afgeraden te stoppen met rijden als ze zo zeker zijn dat het zadel niet past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:15

Welke alle partijen dan? Ts zelf en de sportmasseur? Ja dat begrijp ik ook niet, ik was er persoonlijk ook niet meer opgestapt totdat ik een correct zadel tot mijn beschikking had, maar daar gaat het hele topic nu niet om. Iedereen brand ts af omdat ze zich opgelicht voelt, terwijl ieder ander in dezelfde situatie zich net zo had gevoeld.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:21

maar ze word niet afgebrand alleen doordat ze gelijk met opgelicht strooit word er kritisch op gereageerd.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:32

ohjajoh6 schreef:
Welke alle partijen dan? Ts zelf en de sportmasseur? Ja dat begrijp ik ook niet, ik was er persoonlijk ook niet meer opgestapt totdat ik een correct zadel tot mijn beschikking had, maar daar gaat het hele topic nu niet om. Iedereen brand ts af omdat ze zich opgelicht voelt, terwijl ieder ander in dezelfde situatie zich net zo had gevoeld.

Ik denk dat iedereen weleens een mindere ervaring heeft gehad met een zadelmaker waar vele anderen heel positief over waren. Het is gewoon een lastige sector.