bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:41

Ik verkoop ook wel eens een paard en ben het wel eens met Minikatje. En de rechtboeken er op na slaan kan natuurlijk, maar daar word je meestal niet erg vrolijk van - en de kans dat je dan binnen een week een paard op stal hebt (wat je ws. graag wilt) is ongeveer 0.

Mocht je echt twijfelen aan de juistheid van haar verhaal: laat een vriend(in) bellen met wat vragen over het paard en de vraag of ze volgend weekend mag komen rijden...

Polly
Moderator Algemeen

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:54

Als ik van mondelinge overeenkomsten moest uitgaan had ik al mijn pony's wel 5x verkocht.
Als je het beest zou graag wilde hebben waarom heb je dan geen aanbetaling gedaan om hem een paar dagen vast te laten houden?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:01

jij zegt het niet netjes te vinden, maar over de andere boeg gegooid. wacht de verkoper wel op de 1ste geinteresseerde dit vind ik wel erg loyaal.
daarbij kan het natuurlijk zo zijn dat koper nummer 3, het paard heeft zien staan op internet en inderdaad in de buurt was. deze persoon al zo gek op dit paard "als in potentieel" dat zei er zoiezo die prijs voor wilde betalen. dit erbij gezegd zodat de verkoper dit weet, en dus een grotere kans bestaat dat koper nummer 3 dit paard straks kan kopen.
ik kan me dit verhaal heel goed bedenken vanuit een andere kant.

ben stiekem ook wel heel erg benieuwd naar dit paard, wat dus een leuke prijs waard is en er 3 kopers om staan te juichen?! hihi.

ik zou gewoon even wachten wat koper nummer 1 gaat doen, en op dat bericht. dan even vragen of je gewoon nog een keer kan komen proefrijden, en daarna beslissen wat jij voor dit paard wilt uitgeven....
heel veel succes nog verder!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:09

Kijkers zijn wat anders als kopers....koop is pas definitief als er geld op de bank staat of handje contantje!
Het aantal kijkers zijn ze iid vrij in, bij mij zou ook iedereen welkom zijn,
maar diegene welke het eerste de portemonnee trekt en de vraagprijs betaald is de gelukkige!

Nogmaals ik vind het boerenstreken, vraagprijs is vraagprijs, ineens 1000 erop 8)7 (ze zullen denken: Wie weet willen ze hem zo graag, dat ze het wel neertellen)

Dikke kans dat dit paard over 3 maanden nog te koop staat als ze dit soort streken uithalen.
Kopers zijn niet gek, daarbij zijn er in die prijsklasse leuke paarden genoeg!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:11

Wat een poppenkast . Zo gaat de lol er wel af. Als jij nou straks de enige bent die nog over is , ga jij minder bieden als wat je eerst geboden hebt .........Wat zou er dan gebeuren ?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:17

Weetje, eigenlijk vind ik de verkoper nog best sympathiek. Ze geeft de eerste beller ook de eerste keus. En zij overlegt netjes met jullie of er nog een derde persoon had mogen kijken. Dit zou zij helemaal niet hoeven doen want het is HAAR paard!
Zij kan moeilijk bij elke beller die belt de andere bellers afhouden. Voordat men een afspraak heeft gemaakt om te komen kijken, vaak nog een tweede keer of zelfs een derde keer voordat men beslist om tot kopen over te gaan en dan zijn er nog heel wat mensen die dan afhaken. En als die mensen bij de tweede of derde afspraak afhaken heeft zij al die tijd andere kopers afgehouden. En kan zij weer helemaal op nieuw beginnen. Dit is een tijdrovend proces en een verkoper heeft natuurlijk ook alleen als doel om te verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs. En als de derde kijker dan uit zichzelf duizend euro meer biedt dan stoot ze haar zelf voor de kop als ze daar niet wat mee doet of onthoud.
Ik vind het dus heel netjes dat zij als verkoper de eerste keus bij de eerste beller legt en dan ook nog jullie toestemming vraagt om een derde koper langs te laten komen terwijl het haar paard is. En tja als zo man dan ter plekke 1000 euro meer wil betalen omdat hij bijvoorbeeld echt graag dat paard wil en bang is dat één van de andere kopers haar wil kopen, daar kan zij als verkoper toch weinig aan doen.
En ik snap ook niet goed of je nou al op het paard gereden hebt? Want als je dat nog niet heb gedaan kan het maar zo dat je je drukt maakt nu om niks en je misschien helemaal geen klik met het paardje blijkt te hebben

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:20

Pff kopers zijn ook niet heilig. Afspreken te komen en dan niet op komen dagen of uur te laat komen. 100 mails sturen met vragen. Beledigd zijn als je meerdere kijkers laat komen. 50% onder de vraagprijs gaan bieden. Het hoort er allemasl bij...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:48

Wat een flauwekul dat gezeur over mondelinge afspraken, het is pas verkocht als je een aanbetaling hebt gedaan. Een dergelijke mondelinge afspraak kun je helemaal niets mee, zeker niet als er nog een aantal maars aan zitten (ik wil eerst nog een keer rijden) en die verkoper lacht je hard uit als je daarmee aankomt hoor.

Het enige wat je daarmee had gekund was haar op dat moment direct aanspreken; he maar wij hebben toch zojuist overeen gekomen dat ik hem koop voor 10000 mits hij dinsdag ook goed loopt?
Dat heeft ze niet gedaan dus nu is ze gewoon te laat, dikke pech.

Met kopen en verkopen is het nu eenmaal zo dat degene die als eerste geld laat zien de koper is, welke afspraken er ook gemaakt zijn.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:54

florentine1 schreef:
o ja en de mondelinge afspraak die wij net van te voren gemaakt hebben dan over de prijs en over he tnog een keer rijden

ze stemde dus dan al mee in om het op die manier te doen.

Wat jij hier beschrijft is een mondelinge afspraak dat je haar nog een keer mag rijden en dat 10 000€ goed was. Dat is bij mijn weten nog steeds geen verkoopsafspraak toch.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:14

Daantj__ schreef:
Weetje, eigenlijk vind ik de verkoper nog best sympathiek. Ze geeft de eerste beller ook de eerste keus. En zij overlegt netjes met jullie of er nog een derde persoon had mogen kijken. Dit zou zij helemaal niet hoeven doen want het is HAAR paard!
Zij kan moeilijk bij elke beller die belt de andere bellers afhouden. Voordat men een afspraak heeft gemaakt om te komen kijken, vaak nog een tweede keer of zelfs een derde keer voordat men beslist om tot kopen over te gaan en dan zijn er nog heel wat mensen die dan afhaken. En als die mensen bij de tweede of derde afspraak afhaken heeft zij al die tijd andere kopers afgehouden. En kan zij weer helemaal op nieuw beginnen. Dit is een tijdrovend proces en een verkoper heeft natuurlijk ook alleen als doel om te verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs. En als de derde kijker dan uit zichzelf duizend euro meer biedt dan stoot ze haar zelf voor de kop als ze daar niet wat mee doet of onthoud.
Ik vind het dus heel netjes dat zij als verkoper de eerste keus bij de eerste beller legt en dan ook nog jullie toestemming vraagt om een derde koper langs te laten komen terwijl het haar paard is. En tja als zo man dan ter plekke 1000 euro meer wil betalen omdat hij bijvoorbeeld echt graag dat paard wil en bang is dat één van de andere kopers haar wil kopen, daar kan zij als verkoper toch weinig aan doen.
En ik snap ook niet goed of je nou al op het paard gereden hebt? Want als je dat nog niet heb gedaan kan het maar zo dat je je drukt maakt nu om niks en je misschien helemaal geen klik met het paardje blijkt te hebben

Mooi gezegd, ben ik mee eens!

Want kopers zijn niet altijd betrouwbaar, of ze komen wel of ze komen niet en of komen hun afspraken niet na en noem maar op.

Wie het eerst komt en de beste hoogste prijs biedt die maalt het eerst.

De eigenaar bepaalt nog altijd voor welk prijs en aan wie het verkocht wordt en jij mag je terug gaan trekken en of hoger bieden als je het heel graag wilt......aan jou de keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:30

Als de verkoper akkoord gaat met 10.000 terwijl je al aan het zadelen bent en onder voorbehoud van nog een keer rijden en iemand anders die bied daar 1000 over dan zou ik niet happy zijn. En de eerste gegadigde moet dus nog komen dus die zal weer boven de 11.000 moeten gaan om het beest te kopen? Mooi uitgespeeld allemaal door de eigenaresse maar ik denk dat ze haar hand overspeelt(en ja, dat die bieder in het complot zat, is allemaal net even te toevallig)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:44

Hoi TS,
Jammer dat het zo loopt. Zou me daar ook niet fijn bij voelen. Dikke pech dat het nu zo liep, maar met paarden kopen kom je nou eenmaal rare dingen tegen.
Ik zou tegen de verkoper zeggen dat jij nu eerst verder gaat kijken omdat je liever niet onder druk wordt gezet als je een paard gaat kopen, en dat als het niets wordt met deze koper ze altijd jou weer kunnen bellen, en je graag nog een keer komt kijken en rijden.

Jij kijkt in de tussentijd misschien ook meerdere paarden? Dus zowel verkoper als kopende partij kunnen daarom met meerdere mensen tegelijk contact hebben.
Zo kan het idd gebeuren dat iemand vandaag belt maar pas volgende week komt kijken, iemand morgen belt en dat het paard is verkocht. Dan heb je gewoon pech en is het op naar de volgende.... Er komt heus wel weer eens iets langs, gewoon geduld hebben en blijven kijken.
Succes met je zoektocht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:21

florentine1 schreef:
hoho mondelinge afspraak geldt zeker wel ik was niet alleen ik heb ook getuigen ervan

Ik zeg nergens dat ie niet geldt. Het is alleen stukken moeilijker te bewijzen. Jouw getuige moet nl ook nog geloofwaardig zijn ook. :)

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 21:41

Polly schreef:
Als ik van mondelinge overeenkomsten moest uitgaan had ik al mijn pony's wel 5x verkocht.
Als je het beest zou graag wilde hebben waarom heb je dan geen aanbetaling gedaan om hem een paar dagen vast te laten houden?

Ik had toch afgesproken om haar nog een tweede keer te rijden dan betaal je toch nie taan.

oveirgens is ze echt niet eerlijk geweest want ik heb haar zojuist gebeld en ze blijkt vanmorgen contact te hebben gehad met die pipo want die had gebeld dat ze 12000 euro kreeg als ze meteen tot verkoop over ging

dus de 1e gegadigde heef took geen kans gehad om te komen kijken volgens afspraak

Ik heb er voor bedankt want ik houd helemaal nie tvan die praktijken

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:56

Nou als er een meteen meer biedt en ook wil aanbetalen mag ie hem ook meteen meenemen.
Bij mijn eerste verkoop was ik helemaal niet zo maar een grote groep kijkers kan je gewoon niet vertrouwen en als je voor iedereen gaat vasthouden loop je de kans dat je aan het eind van het liedje nog steeds met je paard zit.
Eerste die geld trekt is koper. Werkt niet alleen in de paardenwereld zo hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:00

Ach praktijken. Als ik eentje voor 10.000 te koop heb en eentje wil eventueel 10.000 geven na de 2e keer rijden ALS ie mee valt, en eentje zegt "12.000 en ik pak m nu mee' gaat ie ook voor 12.
Die week die ze op jou moet wachten (of dagen) kost ie alleen maar, ze krijgt sowieso 2000 minder en geen zekerheid of je 'm neemt.. Kom op, dat is gewoon verstandig zijn. Met barmhartigheid verdien je niks. Zeker niet tussen de paarden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:18

Ik denk dat het bij iedereen zo werkt Ayasha, maar de manier waarop is gewoon niet helemaal netjes.

Ts als ik haar aan de telefoon had en ze vertelde mij zo'n verhaal was ik echt in lachen uitgebarsten en had haar veel succes gewenst. Zij denkt er gewoon een slaatje uit te slaan.
Of, maar dan was het jou vast ook opgevallen; het paard heeft enorm veel kwaliteit en die andere persoon is een handelaar oid die er veel potentie in ziet.
Maar dat zou jou dan vast ook opgevallen zijn dus dat zal wel niet aan de orde zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:19

Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Volgens mij is het vrij gebruikelijk om in de paardenhandel een voorschot te geven als je wil dat het paard voor je wordt vastgehouden.

Verder vind ik dat er niemand aan het lijntje gehouden wordt. Iedereen weet dat er meerdere geïnteresseerde zijn en de eigenaar geeft ook de kans om nog een bod te doen. ls je het waard vind kun je bieden of je wacht af of de koop met een van de andere geïnteresseerde wel doorgaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:24

anneliesdj schreef:
Ik denk dat het bij iedereen zo werkt Ayasha, maar de manier waarop is gewoon niet helemaal netjes.

Ts als ik haar aan de telefoon had en ze vertelde mij zo'n verhaal was ik echt in lachen uitgebarsten en had haar veel succes gewenst. Zij denkt er gewoon een slaatje uit te slaan.
Of, maar dan was het jou vast ook opgevallen; het paard heeft enorm veel kwaliteit en die andere persoon is een handelaar oid die er veel potentie in ziet.
Maar dat zou jou dan vast ook opgevallen zijn dus dat zal wel niet aan de orde zijn.

Wat is niet netjes, ze is toch duidelijk? TS geloofd haar niet, dénkt dat ze kunstmatig de prijs op drijft en dat kan zo zijn, kan ook van niet maar dat TS dat denkt is de verkoper haar probleem niet en maakt verkoper nog niet 'niet netjes'

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:09

tja, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Ts verkondigt ook alleen maar wat ze denkt.
Straks is de verkoopster netjes iedereen afgeweest, iedereen heeft netjes bedankt en zij heeft het paard verkocht voor 12000 euro.

Sorry ts, maar dan had je maar betere afspraken moeten maken. En duidelijker.
Zeggen dat je iets wil zegt nog niet dat je het doet.
Je hebt eerlijk een keuze gehad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:12

Heeft weinig met de waard te maken maar in mijn geval door schade en schande wijs geworden. Oftewel: de goeden moeten onder de kwaden lijden

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:14

Ik vind jou handelen ook helemaal niet slecht.
Vind de reacties van de ts iewat overtrokken.
Gelijk bazuinen over kunstmatige prijsopdrijving etc.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:17

Aaah op die fiets, sorry niks gezegd dan Y;(

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:18

Yeey rozen op de late avond.
No hard feelings :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:53

Ayasha schreef:
Wat is niet netjes, ze is toch duidelijk? TS geloofd haar niet, dénkt dat ze kunstmatig de prijs op drijft en dat kan zo zijn, kan ook van niet maar dat TS dat denkt is de verkoper haar probleem niet en maakt verkoper nog niet 'niet netjes'

Het feit dat ze meerdere mensen tegelijk laat komen, een bod accepteerd terwijl de ander bezig is van het paard te stappen (figuurlijk) en dat daarna de eerste geintresseerde nog moet komen.
Het klinkt mij niet helemaal als een faire manier van zaken doen.
Dat ze het hoogste bod accepteerd heb ik uiteraard niets op tegen.