Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
(ze zullen denken: Wie weet willen ze hem zo graag, dat ze het wel neertellen)florentine1 schreef:o ja en de mondelinge afspraak die wij net van te voren gemaakt hebben dan over de prijs en over he tnog een keer rijden
ze stemde dus dan al mee in om het op die manier te doen.
Daantj__ schreef:Weetje, eigenlijk vind ik de verkoper nog best sympathiek. Ze geeft de eerste beller ook de eerste keus. En zij overlegt netjes met jullie of er nog een derde persoon had mogen kijken. Dit zou zij helemaal niet hoeven doen want het is HAAR paard!
Zij kan moeilijk bij elke beller die belt de andere bellers afhouden. Voordat men een afspraak heeft gemaakt om te komen kijken, vaak nog een tweede keer of zelfs een derde keer voordat men beslist om tot kopen over te gaan en dan zijn er nog heel wat mensen die dan afhaken. En als die mensen bij de tweede of derde afspraak afhaken heeft zij al die tijd andere kopers afgehouden. En kan zij weer helemaal op nieuw beginnen. Dit is een tijdrovend proces en een verkoper heeft natuurlijk ook alleen als doel om te verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs. En als de derde kijker dan uit zichzelf duizend euro meer biedt dan stoot ze haar zelf voor de kop als ze daar niet wat mee doet of onthoud.
Ik vind het dus heel netjes dat zij als verkoper de eerste keus bij de eerste beller legt en dan ook nog jullie toestemming vraagt om een derde koper langs te laten komen terwijl het haar paard is. En tja als zo man dan ter plekke 1000 euro meer wil betalen omdat hij bijvoorbeeld echt graag dat paard wil en bang is dat één van de andere kopers haar wil kopen, daar kan zij als verkoper toch weinig aan doen.
En ik snap ook niet goed of je nou al op het paard gereden hebt? Want als je dat nog niet heb gedaan kan het maar zo dat je je drukt maakt nu om niks en je misschien helemaal geen klik met het paardje blijkt te hebben
Polly schreef:Als ik van mondelinge overeenkomsten moest uitgaan had ik al mijn pony's wel 5x verkocht.
Als je het beest zou graag wilde hebben waarom heb je dan geen aanbetaling gedaan om hem een paar dagen vast te laten houden?
anneliesdj schreef:Ik denk dat het bij iedereen zo werkt Ayasha, maar de manier waarop is gewoon niet helemaal netjes.
Ts als ik haar aan de telefoon had en ze vertelde mij zo'n verhaal was ik echt in lachen uitgebarsten en had haar veel succes gewenst. Zij denkt er gewoon een slaatje uit te slaan.
Of, maar dan was het jou vast ook opgevallen; het paard heeft enorm veel kwaliteit en die andere persoon is een handelaar oid die er veel potentie in ziet.
Maar dat zou jou dan vast ook opgevallen zijn dus dat zal wel niet aan de orde zijn.
Ayasha schreef:Wat is niet netjes, ze is toch duidelijk? TS geloofd haar niet, dénkt dat ze kunstmatig de prijs op drijft en dat kan zo zijn, kan ook van niet maar dat TS dat denkt is de verkoper haar probleem niet en maakt verkoper nog niet 'niet netjes'