advies mbt verborgen gebrek.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Re: advies mbt verborgen gebrek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:58

Ze heeft nu weer een advertentie op marktplaats. Verkoop ivm werk in het buitenland...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 18:23

Ja.. ik zag het net staan.. nou voor de geïnteresseerde heb ik ook nog wel een filmpje van de 'kleine bemerking'
En ons vertellen bij het laden van het paard dat ze naar een vriendin van haar zou gaan.. de zoveelste leugen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:27

Hebben ze het geld van de keuring al terug?? Helaas zitten er heel veel rotte appels tussen de verkopers, zowel particulier als handelsstallen. Maar misschien is het een optie om naar een handelsstal te gaan , een goede, die een naam te verliezen heeft. Risico op dit soort geintjes word dan misschien iets minder.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:32

Apart dat ie nu maar liefst 2500,00 euro goedkoper is, terwijl er bij jullie niks afkon.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 18:39

Inderdaad.. ze leeft echt in haar eigen wereld.. we hebben letterlijk gezegd in een appje dat de paard nu de helft waard is.. was niet zo want het zou wel overgaan..
vervolgens bij het ophalen.. ja over de prijs hadden we het natuurlijk kunnen hebben.. zucht..
Ze heeft uiteindelijk de helft van de keuring betaald en moeder heeft het raport meegegeven. Ze wilde er gewoon vanaf zijn..
Wel heb ik de dierenarts ingelicht en deze wat not amused dat ze gelogen had tegen hem. Dus er staat nu een opmerking in de computer mochten geïnteresseerde bellen.. ik heb ook aangegeven dat ik hen het filmpje toe zal sturen indien nodig.. (met liefde!)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:50

Lijkt wel een beetje op mijn verhaal dit, alleen bij mij was het een wever...denk je inderdaad op alles gelet te hebben, laten keuren, meerdere keren kijken en dan staat ze binnen een paar uur te weven op stal.
Gelukkig had ik het ook direct gemeld en zeiden zij dat ze het bij hen nooit gedaan had en ik moest het maar aan kijken. Nou het werd alleen maar erger en ik heb gevraagd of ze haar zo snel mogelijk op wilden halen. Wat voel je je dan belazerd he, waarom zeggen mensen het niet gewoon...het komt echt wel uit.
Misschien een enkeling die weven of luchtzuigen niet direct herkent en er zijn mensen die er geen problemen mee hebben, maar dan moet de prijs er ook wel naar zijn en 5500 euro is dan wel erg veel geld voor een luchtzuiger die nog niets gepresteerd heeft.

Hopelijk vinden ze snel weer een leuk paard naar hun zin, ik heb er uiteindelijk ook weer 1 gevonden al duurde het wel erg lang en vertrouwde ik geen enkele verkoper meer :n

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 19:04

Ja dat is net zoiets flappie.. en dan ook zo'n onnozele smoes.. Ik was het vergeten.. alsof ze een handelsstal heeft staan met 30 paarden.. Je kent je eigen paard toch? Ik kan me elk schrammetje op mijn paard nog herinneren..
Maargoed.. Het allemaal voorbij, hoop gewoon vooral dat het paard en goed thuis krijgt, want het is wel een heel lief dier..
En inderdaad wat je zegt.. Het vertrouwen in een volgende verkoper is nu 0.. maar er komt alleen nog een paard met een waterdicht contact en een verkoper die een leugendetector test heeft doorstaan ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:22

Rchell, ik snap het zeer gedeukte vertrouwen maar het paardje voor je moeder staat ergens bij goudeerlijke verkopers. Er zullen meer goede appels zijn dan verrotte appels.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 19:51

Ja dat is ook zo martine.. we moeten er ook vertrouwen in hebben dat goed komt.. alleen is dat met alle emoties soms lastig

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:48

Ik ken het gevoel hoor. ik stond alleen aan de andere kant. Vorige paard verkocht. Alles eerlijk verteld. Echter koper alles niet gedaan wat paard nodig had. Goed halfjaar jaar later paard rijp voor slacht. Koper wou mij aanklagen ivm verborgen gebreken. Geen aankoopkeuring gedaan en niet mijn adviezen op gevolgd. Mijn vertrouwen was ook weg. Daarna heeft het nog een hele tijd geduurd eer ik weer naar een eigen paard durfde te kijken. Uiteindelijk fijn paard gevonden, helaas is mijn vorige paard ingeslapen. Heeft me veel verdriet gegeven.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:36

Babootje schreef:
Jasmijn159 schreef:
Als het paard verder volledig naar wens is zou ik hem niet terug brengen. Grote kans dat bij goed management: dus weinig stress, voldoende ruwvoer en afleiding, sociaal contact, etc, gewoon over gaat of minimaal wordt. Sommige paarden doen het nou eenmaal in stressvolle situaties. Brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee, behalve wat slijtage aan de tanden in extreme gevallen, dus hoe dramatisch is het nou werkelijk?

Je zou evt de maag nog kunnen scopen op een zweer.

Wat dacht je van koliek?

Dat is dus niet waar.

Edit: goede beslissing TS! Wat een ellende kan zo iets opleveren zeg, bah! -O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:42

Walgelijk gewoon, dat iemand zo vol leugens zit en willens en wetens liegt en bedreigt voor eigen belang.
Ik hoop dat jullie het gedeelte van de keuringsrapport bij overdracht gelijk hebben ontvangen, maar al om al mogen jullie in jullie vuistjes knijpen dat het toch nog goed is afgelopen, door een geluk bij een ongeluk dat paardje nog niet was betaald.

p.s is het hier toegestaan, zelf gemaakte foto's van het paardje te plaatsen, zodat zoekende bokkers hem herkennen? Op dat moment, al was het van korte duur, was het immers jullie paardje, dus niet strafbaars, toch? Of zie ik het verkeerd?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:54

Wat vervelend! Hier ook een keer problemen gehad met een paard. Verkoper was niet eerlijk naar mij toe. Uiteindelijk is paard weer opgehaald. Wat een ellende ging daaraan vooraf. En heb ik nu een hele leuke pony gekocht, met een beperking, maar wat de eigenaresse netjes heeft verteld vooraf.
ik hoop dat je vriendin meer geluk heeft bij het volgende paard.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:39

Hoi TS, hoe is het nu uiteindelijk afgelopen? Is het paardje nu bij jullie weg en weer bij de oude eigenaar?