Die laatste verhuizen toch nog met regelmaat voor niets hoor. Zeker "voor een goed tehuis"
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Keet schreef:Ferrari voor 100 € is natuurlijk heel iets anders als een shetlander zonder papieren
Die laatste verhuizen toch nog met regelmaat voor niets hoor. Zeker "voor een goed tehuis"
Citaat:Artikel 86
1. Ondanks onbevoegdheid van de vervreemder is een overdracht overeenkomstig artikel 90, 91 of 93 van een roerende zaak, niet-registergoed, of een recht aan toonder of order geldig, indien de overdracht anders dan om niet geschiedt en de verkrijger te goeder trouw is.
Citaat:De eigenaar van een zaak is bevoegd haar van een ieder die haar zonder recht houdt, op te eisen.
Douraque schreef:Lees mijn artikelen na, ik heb rechten gestudeerd met twee masters en daar staat het antwoord in
Wat jij zegt Brechtje klopt slechts gedeeltelijk. De vriendin was idd beschikkingsonbevoegd, echter de derde die de Shetlander heeft gekregen was te goeder trouw en is de rechtmatige eigenaar. Ook bij een handeling om niet kan de derde te goeder trouw zijn
NatalieLot schreef:Hallo mensen!!!! Jullie gaan uit van een shetlander, maar omdat 1 iemand een fout maakte en shetlander in het bericht heeft gezet gaat het daar nu over. Lees even fatsoenlijk terug het gaat niet om een shetlander.
fabdonna schreef:Ik heb 2 ponys een shet donna en een haflinger britt.
Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt(mijn "vriendin" heeft hem niet) dus donna ging hier weg en staat nu nog steeds 200 km verderop mijn moeder zocht contact met de mensen waar ze nu staat want ze is uiteindelijk nog steeds van mij maar wat nu blijkt die mensen willen donna niet terug geven. Ik vind het heel naar voor hun maar ik mis mn paardje en ik heb 2jaar me afgevraagd waar ze is zelf ben ik ook niet gezond en heb ik weinig energie maar donna is speciaal en als ik bij haar was voelde ik me gezond ze betekent veel voor me en ik wil haar never kwijt
NatalieLot schreef:Hallo mensen!!!! Jullie gaan uit van een shetlander, maar omdat 1 iemand een fout maakte en shetlander in het bericht heeft gezet gaat het daar nu over. Lees even fatsoenlijk terug het gaat niet om een shetlander.