Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:34

Net zoals iedereen hier, zou ik het gewoon doen. Ik heb er zelf ook een en dat is laatst met de springles gebleken... Twee keer in een les afgedonderd. Ja eigen schuld, weet ik.. maar dat wil nog niet wegnemen dat het geen pijn deed. Toch voel ik me wel veel veiliger met bodyprotector, en je valt 'minder pijnlijk' naar mijn idee (ik heb nu twee weken later nog steeds pijn in m'n rug, dat wel).

Over advies welke bodyprotector ik zou aanraden: Ik heb er eerst een tijdje zo'n eentje gehad die jij zelf ook op het oog had (met blokjes en rits). De rits was bij mij een zwak punt en is tot twee keer toe kapot gescheurd. Het zou aan mij kunnen liggen hoor overigens.
Sindsdien heb ik er een zonder rits, dus overal klittenband, en die houd het erg goed vol (http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... or-jr.html) het lijkt hierop, maar ik heb die niet :+

Ik heb veel bodyprotectors gepast in veel winkels en je voelt zelf vaak wel of er een 'lekker' zit. In het begin is het heel erg wennen hoor! Dan voel je je net een pinquin :D

Veel succes met zoeken!

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:44

Ik rij al 19 jaar. En ik heb altijd geroepen dan ik geen bodyprotector op wou hebben tijdens het rijden. Maar sinds een maanden heb ik een nieuw paard. Maar hier stap ik echt niet op zonder bodyprotector. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

emil01

Re: Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:03

Een airbagvest zit ook heerlijk comfortabel en geeft je goede bescherming bij een val. De pasvorm komt wat minder nauw en is daardoor ook goed online te bestellen.....

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:03

Niks raars aan, ik zit er ook over te denken

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:52

Begin er ook steeds meer over te twijfelen. Net als Iemand anders die zei voor het buiten rijden.

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:43

Vind het zeker niet raar! Gewoon veiligheid boven alles

Keukenstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:05

Ik zou het ook gewoon doen!
Ik heb jaren gereden zonder bp, maar er toch een aangeschaft toen ze wat meer in opkomst raakten. Rijd er nu al jaren mee, en je bent er zo aan gewend, vooral als je er een met blokjes neemt.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:28

Niets raars aan.

Better safe than sorry.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:26

Niks raars aan hoor! Ik hebber al jaren 1. En heb hem vaak aan, op een vreemd paard stap ik eigenlijk niet meer zonder. Springen doe ik ook niet zonder en het paard die ik nu rijd stap ik ook (nog) niet zonder op. Zorg wel dat je 1 koopt die lekker zit. In de zomer is het wel een erg warm ding, maar dan trek ik na het rijden gewoon een schoon shirtje aan. ;)

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:25

Ik vind het helemaal niet raar, het is toch veilig :)

gauri3008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:36

Zeker niet raar ! waarom ?
Liever rijden met bodyprotector dan in het ziekenhuis met alle ribben gebroken toch ?

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:12

Ik spring altijd met een bodyprotector. :D

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:15

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat raar zou zijn. Als het jou helpt om dat stukje zekerheid terug te krijgen, waarom niet? Veiligheid voor alles :j

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:25

Ik vind er ook niks raars aan. Als je het zelf fijner vindt om met bodyprotector te rijden, dan zou ik dat gewoon doen. Better safe than sorry.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:08

Ik zou het zeker doen, dat is helemaal niet raar! Juist wel zo veilig en vertrouwd. Mijn zusje heeft vroeger met springen altijd met een bodyprotector gereden. Ik rijd nu enkel in de bak 1 keer per week, maar als ik later weer een eigen paard heb (wel mijn droom natuurlijk), dan schaf ik er zeker ook een aan. Voor buitenritten enzo wel zo veilig.
Niks van aantrekken dus, als mensen zeggen dat het stom is of raar. Dan zeg je gewoon: het is pas stom om in het ziekenhuis te liggen met een gebroken rug. Simpel!

Hippogriff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:55

met springen, buitenritten, zonder zadel rijden etc. heb ik ook altijd een bodyprotector aan!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:17

Niets raar aan hoor, en bovendien moet je ook niet denken aan of het wel of niet raar is. Veiligheid gaat boven alles lijkt mij..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:02

emil01 schreef:
Een airbagvest zit ook heerlijk comfortabel en geeft je goede bescherming bij een val. De pasvorm komt wat minder nauw en is daardoor ook goed online te bestellen.....

Daar moet je alsnog een BP onder aan hebben anders is het niet veilig genoeg.
Ze zijn er nu ook BP waarbij het airvest geintegreerd is. Alleen 800 Euro.... en dan nog eens 25 Euro voor de patronen. Dat is toch wel een hele bom geld....

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:36

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:43

Ik ben 33 en heb vorig jaar voor het eerst een bp aangeschaft :+
Ben gevallen vorig jaar, niet eens zo hard maar net verkeerd terechtgekomen met als resultaat een nier bijna in tweeën en dus ziekenhuisopname en lang herstel.
Echt wel dat ik in het vervolg met bp rij, zelfs op het braafste paard.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:46

Ik rijd al ruim 16 jaar en juist ook door de risico's Door wat ik met de paarden uit vreet wil ik er ook eentje aanschaffen :j
Ben volwassen en wil de evt schades in kunnen perken haha kan me niet permitteren dat ik uit de roulatie ben :p

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:55

Nee helemaal niet raar beter dat je dan veilig bent :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:13

Totaal niet raar! Wat ik wel raar vind is dat je moeder het niet toejuicht en juist zegt dat niet nodig is... Dat vind ik raar!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:15

Mayling27 schreef:
Totaal niet raar! Wat ik wel raar vind is dat je moeder het niet toejuicht en juist zegt dat niet nodig is... Dat vind ik raar!

Volgens mij heb je niet het topic doorgelezen. Aangezien ik gezegd heb dat dat dus niet het geval is..

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:56

SindyKaya schreef:
Mijn moeder snapt het niet echt dat ik een bodyprotector wil, omdat ik die de hele tijd niet heb gehad.

Klopt, heb inleiding gelezen en eerste pagina!
Maar al bij al, zou ik hem aanschaffen.