Favoriete rijbroek merk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bpv4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:39

sws animo en kingsland

Snollygoster

Re: Favoriete rijbroek merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:44

Sowieso Eurostar, die hebben me altijd als gegoten gezeten. Ik rij nu zelfs nog met mijn eerste Eurostar broek rond (ook al heb ik er nu 3 of 4) waar de flappen leer aan de knieën volledig loshangen en knopen eraf zijn etc, ik kan er gewoon geen afstand van doen :=
Daarna HV Polo en Pikeur. Voor kerst heb ik een broek van Spooks gekregen, van dat merk had ik er nog geen en daar ben ik tot nu toe ook héél tevreden over!
Van Animo heb ik één broek, die vond ik in het begin wel leuk zitten, maar nu toch niet meer hoor, zakt steeds af.
En Kingsland vind echt helemaal bagger, ik heb er twee en heb ze allebei amper aangehad omdat de een mij niet mooi past (als zit wel goed in lengte en rond te taille, maar stof rond mijn benen hangt los) en de ander vreselijk zit.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:47

Ruitergilde, en dan de ouderwetse ribbroeken. Zijn niet stuk te krijgen en zitten geweldig.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:49

hv polo & kingsland

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:50

Snollygoster schreef:
Sowieso Eurostar, die hebben me altijd als gegoten gezeten. Ik rij nu zelfs nog met mijn eerste Eurostar broek rond (ook al heb ik er nu 3 of 4) waar de flappen leer aan de knieën volledig loshangen en knopen eraf zijn etc, ik kan er gewoon geen afstand van doen :=
Daarna HV Polo en Pikeur. Voor kerst heb ik een broek van Spooks gekregen, van dat merk had ik er nog geen en daar ben ik tot nu toe ook héél tevreden over!
Van Animo heb ik één broek, die vond ik in het begin wel leuk zitten, maar nu toch niet meer hoor, zakt steeds af.
En Kingsland vind echt helemaal bagger, ik heb er twee en heb ze allebei amper aangehad omdat de een mij niet mooi past (als zit wel goed in lengte en rond te taille, maar stof rond mijn benen hangt los) en de ander vreselijk zit.

ja bij kingsland is het idd even zoeken naar de juiste maat. De broek was waarschijnlijk te groot achter je knieën? Ik heb normaal een 34-36 maar moest bij kingsland toch echt een 32 kopen :) anders zwiebert het aan mijn knieën.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:53

Mondoni.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:54

Die van HB zonder lederen zitvlak :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:56

Mijn Mike&Charlie zit heeeeerlijk :D
mijn witte Vequi Comfort ook, maar die worden niet meer verkocht volgensmij....
Eurostar zit ook fijn :j
Anky vind ik flut.... tip; rijd met een anky nooit op een kunststof zadel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:25

Heleennn schreef:
Snollygoster schreef:

ja bij kingsland is het idd even zoeken naar de juiste maat. De broek was waarschijnlijk te groot achter je knieën? Ik heb normaal een 34-36 maar moest bij kingsland toch echt een 32 kopen :) anders zwiebert het aan mijn knieën.

Achter mijn knieën en aan mijn bovenbenen o.a.. Ik heb normaal 36-38, maar een 34 is toch echt wel te kort voor mij hoor! De andere rijbroek past me wel mooi als ik 'm gewoon aanheb, maar als ik op mijn paard zit trekt ie vreselijk aan mijn knieën dat het pijn doet, en dat is zonder lederen zitvlak of anti-schuif. Nochtans ook een 36 die mij normaal past. Kingsland is gewoon niet voor mijn lichaam geschikt vrees ik :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:38

Ik ree meestal gewoon in Harry's horse. Voldeed voor mij genoeg en waren niet belachelijk duur.

LinseyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:40

Kingsland & Eurostar

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:07

Ik zweer bij mijn kentucky broeken maar helaas is dit model er niet meer...(hoge band, bandplooi en steekzakken
Daarna komt Pikeur Janet maar zelfde probleem als kentucky, niet meer te krijgen.
Helaas nog steeds geen fijne opvolger gevonden ik wil namelijk absoluut een lage taille.
Daarbij heb ik altijd het probleem dat een broek in de taille fijn zit maar dan te groot is op de benen en gaat flubberen bij de knieen. Maatje kleiner en taille is te strak.
Dus mocht iemand nog een broek weten geen HH, BR, premiere, QHP, eurostar, HV polo, Mondoni, Cavallo.
Zijn een aantal pikeur broeken die wel goed zitten maar helaas hebben die een lage band dus mogelijk weet bokt een oplossing?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:13

Ruitergilde had zo'n bandplooi broek als Kentucky. Je zou even kunne kijken of die broeken nog verkocht worden dieseltje.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:03

Akecheta schreef:
Ruitergilde had zo'n bandplooi broek als Kentucky. Je zou even kunne kijken of die broeken nog verkocht worden dieseltje.

Dankje voor de tip! Dan ga ik binnenkort eens een bezoekje brengen aan een ruitergilde zaak!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:38

Vaak is het even een kwestie van passen. Waar de een zweert bij HKM heeft een ander liever Harry's Horse bij wijze van spreken.

Al moet ik wel zeggen dat HKM hele mooie kwaliteit broeken heeft met een fijne pasvorm voor super nette prijzen. En veel keuze in modellen/ zitvlakken/ kleuren/ applicacties e.d., voor elk wat wils.

In het hogere segment is Equiline een tip ;) .

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:16

HarryHorse Couture heb ik nou, deze zit op zich wel goed.
Eurostar is ook erg fijn.
Zelf heb ik een voorkeur voor zitvlak, geeft bij mij net extra grip. :)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:30

Eurostar zit onwijs lekker!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:32

Kingsland en Ej eigen merk

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:34

ik heb altijd een pikeur rijbroek gehad, maar sinds een paar maanden een van EJ eigen merk en die zit ook heel lekker

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:36

Mountain Horse en Easyrider voor mij.
En ik heb ook veel plezier met een Zaldi rijbroek.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:30

Pikeur :) de enige broeken die gewoon goed aansluiten. Heb ook wel eens Cavallo gehad, beviel me ook wel. Harry's Horse is bij mij altijd te kort en slobberig rond de benen. Ik heb nu Pikeur (een dure) en daar ben ik héél erg blij mee :D

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:11

harrys horse :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:17

Easy rider, hkm, harry's horse, mondoni, pk.. deze merken heb ik liggen. Maar ik moet zeggen, de easy rider zit het lekkerst!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:50

Ik zweer bij Pikeur, ik heb altijd model Candela. Ze zijn wel vrij prijzig, maar ik vind ze absoluut hun geld waard :J

Mizzmakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:33

Ik zweer echt bij de eurostar Klarissa. Fijne rijbroek, zitvlak gaat lang mee.