hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:38

Oh ja ik vergeet dat het ook nog een winter is: slechtste periode om een paard te verkopen.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:16

Kan je anders niet met je ouders gaan praten? Dat 1750,- niet gaat lukken. En dan onderbouwen met winter, lang niet gereden etc. En dan maak je een nieuwe advertentie en zet je der voor 1100,- op. Want je komt toch altijd op minder uit.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:31

Kun je concreet aangeven wat het probleem met het paardje is? Want wat voor jou een probleem is hoeft voor een eventuele koper geen probleem te zijn. Maar omdat je er nu al 8 weken niet op gereden hebt moet het toch wel een serieus probleem zijn, tenminste dat denk ik op te maken.
Wellicht kun je vermelden in welke manier paardje de ruiter uit test?

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:01

mijn pony gaat ervan door als ze iemand uittest.
ik ga zometeen de advertie veranderen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:05

Mijn pony staat gewoon stil uit het niets, vanuit een galop in een noodrem.

Uit proberen is opzich wel logisch voor een paard, zij willen ook wel weten hoever zij kunnen gaan en wat voor mens ze op hun hebben zitten.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:08

Ik wil je wel een keer helpen met je pony als je wilt. Ik woon vlak bij je in de buurt.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:22

Er vandoor gaan is best wel een gevaarlijk iets , ook niet voor iedereen weggelegd om dat op te lossen . Ik zou het paard eerst proffesioneel laten bijrijden. Lijkt me niet verstandig dat er straks gewonden vallen die komen proefrijden.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:25

Ineke2 schreef:
Ik zou de zin niet geschikt voor beginners of bange ruiters veranderen in " heeft een consequente ruiter nodig."

Dat schrikt mensen minder af.

En dan een geïnteresseerde krijgen die er meteen afvliegt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:29

demo_love schreef:
Ineke2 schreef:
Ik zou de zin niet geschikt voor beginners of bange ruiters veranderen in " heeft een consequente ruiter nodig."

Dat schrikt mensen minder af.

En dan een geïnteresseerde krijgen die er meteen afvliegt?

Waarom? Een consequente ruiter vliegt er niet gelijk af als een pony wat harder gaat...
Een bange of beginnende ruiter misschien wel, maar die is dan weer niet consequent.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:49

ik heb de advertentie aangepast. heidi is echt een pony voor iemand die haar ziet als uitdaging

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:51

Een paard wat een paar keer succes heeft gehad met ervandoor gaan en daardoor onder het werk uitkwam is een serieus probleem . Ts ben je er afgevallen en wat deed je toen die er vandoor ging? Als het paard echt aan de kletter gaat ga dan geen problemen opzoeken met kijkers, dan heb je straks andere problemen ..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:00

TS, are you kidding? Leuk als dressuurpony en dan een filmpje waar het eerste wat je ziet een serie tactfouten zijn?

Lees je überhaupt de gegeven tips wel? Er staat nog steeds een hele serie nutteloze informatie in de advertentie, die daarnaast ook nog in slecht Nederlands is geschreven. Alleen al door de manier van schrijven zou ik niet reageren omdat ik geen zin heb te gaan onderhandelen met een jong meisje. Daarnaast denk ik door de vraagprijs dat de verkoper ook nog eens weinig besef heeft van hoe wat de gemiddelde prijzen zijn en hoe de markt ervoor staat. Tel daarbij op dat er genoeg haflingers te koop staan en het is best een logisch gevolg dat jouw advertentie snel wordt overgeslagen.

Edit: Wacht even, er staan meerdere advertenties open. De laatste advertentie is qua schrijfstijl wel stukken correcter! Helaas nog steeds een onnodig lang verhaal met veel dingen die niet relevant zijn.

Even over een andere boeg, de pony is van je ouders neem ik aan. Waarom zetten zij hem dan niet te koop? Veruit de meeste mensen doen liever zaken met een volwassene (ook als die niet zoveel van paarden weten) dan met een kind. Zeker omdat jij in theorie niet eens gerechtigd bent de pony te verkopen. Ik zou er zelf dus als 'tussenpersoon' uitstappen, laat het contact rechtstreeks naar je ouders gaan en hen ook even een simpele, correcte advertentie schrijven.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 30-12-14 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:04

Stel er komt een kijker, ga je dan voorrijden of zet je de kijker op Heidi?
Met het risico dat de haf aan de kletter gaat.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:08

dammie1 schreef:
Stel er komt een kijker, ga je dan voorrijden of zet je de kijker op Heidi?
Met het risico dat de haf aan de kletter gaat.

Als er geen mogelijkheid is tot voorrijden zal een deel van de kopers bij voorbaat al afhaken denk ik...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:18

Ik vind dat de advertentie alsnog te rommelig is en niet serieus oogt(geen hoofdletters e.d). Ik vind het een leuke pony, maar zou zelf al afhaken bij de advertentie en de hulpteugels die eraan gemaakt zitten.
Het filmpje is onnodig, je ziet echt amper iets.
Ook is het geen echt dressuurpaardje.
Zoek a.u.b een bijrijder die haar goed kan rijden (zonder hulpteugels) en laat dan goede foto's maken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:19

Hillady schreef:
Ik vind dat de advertentie alsnog te rommelig is en niet serieus oogt(geen hoofdletters e.d). Ik vind het een leuke pony, maar zou zelf al afhaken bij de advertentie en de hulpteugels die eraan gemaakt zitten.
Het filmpje is onnodig, je ziet echt amper iets.
Ook is het geen echt dressuurpaardje.
Zoek a.u.b een bijrijder die haar goed kan rijden (zonder hulpteugels) en laat dan goede foto's maken.

Dat is de vorige advertentie, dacht ik eerst ook.

TS, het is handig als je de oude advertenties sluit. Het is erg raar om verschillende advertenties tegen te komen met verschillende opbouw/verhalen erin. Maakt het hele verhaal alleen nog maar minder aantrekkelijk.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:23

Inderdaad. Je laatste advertentie trekt mij al veel meer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:25

ts: ik wil best eens langs komen hem rijden als jij een beetje redelijk afgezet stuk hebt ( want bokken e.d dat is helemaal prima maar rennen, ik weet niet hoe sterk ze is.. ) woon redelijk dicht bij denk ik. misschien dat het allemaal wel meevalt? vanaf de video vermoede ik al dat het voorwaartse het probleem was, zoals ze aangalopeerde op de korte zijde ipv hoek, leek niet geheel gepland

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:28

Ik kreeg na 2/3 maanden pas echt serieuze bellers. Geduld is een schone zaak. Maar als je er echt snel van af wilt.. kun je handelsstallen in de buurt bellen of inderdaad Janssen van den Hout.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:30

Bij Jansen van den Hout zal je er overigens waarschijnlijk niet meer dan 500/600 voor krijgen, maar dat is wel de snelste manier als ze snel weg moet.

Kennis van mij had een pony te koop, ook geen makkelijke met rijden, maar wel met onwijs goed papier, ze had ook meerdere zeer goede prestaties behaald op keuringen. Kreeg ze 1000 voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:31

Waarom heb je dat filmpje erin gezet? Er staan foto's in die leuk zijn voor jou, niet voor een aanstaande koper. Je verkoopt niet jouw herinneringen en mooie mensen met je paard mee, dus mensen zijn daar ook niet in geïnteresseerd.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:36

als er mensen komen kijken rijd ik haar voor.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:40

zowel unihorses als ik hebben aangeboden om je te komen helpen, maar daar reageer je niet op?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:42

Ik heb haar ook aangeboden te helpen (we 'kennen' elkaar viavia) mocht het nodig zijn. Eventueel kan ik ook foto's maken.

Gerlinda, als ik jou was zou ik inderdaad de prijs omlaag doen. Staat ze ook al op marktplaats?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:43

gerlinda12 schreef:
als er mensen komen kijken rijd ik haar voor.

Je bent bang voor haar ... En dan wil je haar voor rijden voor kopers.... Dat is niet verstandig kan je beter die kopers er op laten al die genoeg rij ervaring hebben.

En er zijn 2 bokkers al die zeggen ik wil je helpen dus reageer daar dan ook even op wel zo netjes