Problemen op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyBruno

Re: Problemen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:20

Ik ben er hard over na aan het denken, ik
Merk toch dat ik erg weinig van haar kan hebben, wat niet compleet onlogisch is natuurlijk!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:04

Vind ook wel dat je meer van der mag verwachten na zo'n stunt.
Zou op z'n minst zeer goed gedrag willen en vooraf betaald krijgen ipv achteraf.
Normaal gesproken betaal je ook gewoon borg bij de meeste stallen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:21

Hier even een berichtje van iemand met ervaring met wanbetalers.
Geef GEEN tweede kans volgende maand heb je weer hetzelfde probleem.
Zeg per direct de stalling op en laat haar verhuizen voor het einde van de maand.
Met deze personen moet je geen medelijden hebben het enige dat het jou gaat kosten is een heleboel stress.
Zolang het paardje bij jou staat heb jij zorgplicht ook al betaalt zij niet het gaat jou geld kosten.
Als jij de stal op slot gooit en haar de toegang ontzegt ben jij verantwoordelijk voor de verzorging maar ook bij ziekte en dierenarts kijk daar mee uit.
Overlijd het paard door bijvoorbeeld koliek dan kan ze jou aansprakelijk stellen dus denk er niet te licht over.
Denk erom het gaat jou geld kosten.
Ik hoop dat je er uit komt.

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:21

Ben vandaag helemaal uit me stekker gegaan tegen haar.
We hebben het hoop ik uitgepraat en ze gaat zich verbeteren rond op stal en haar gedrag.
Zo niet zal ze echt moeten vertrekken.
Heb niet hele fijne dingen gezegd tegen haar en was niet netjes, maar het floepte er zo uit en was verbaasd over mezelf eigenlijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:26

:') zo herkenbaar, je emmertje zat gewoon vol en is even overgelopen.
Nu weet ze iig hoe je erin staat, het is aan haar om er iets mee te doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:30

Ik hoop dat het helpt, anders echt voet bij stuk houden hoor, weg met die stressfactor dan.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:22

Siesjuh schreef:
Wij hebben er ook zo 1 gehad. Wel een fries in een box zetten, maar betalen ho maar. Moesten altijd achter ons geld aan en op een gegeven moment hebben we haar alles ontzegd, ze kreeg geen hooi, stro of weidegang meer voor we geld hadden. Nou...haar 3jarige fries liet ze mooi binnen staan (24/7) en de paddock was toen nog niet af dus daar kon ze ook niet op. Hooi jatte ze uit de grote voorraadschuur (wij wonen hier in een project waarbij veel mensen eigen stal aan huis hebben, maar wel met gedeelde binnenbak, buitenbak en voorraadschuur waar je hooi in kwijt kan) evenals stro. Ik had zoveel medelijden met het paardje! Uiteindelijk zou ze opstappen, dit wel in goed overleg over wanneer, want mijn paardje zou dan alleen komen te staan en ik had nog geen goed maatje voor haar gevonden. Dan konden we haar in ieder geval gerust stellen. Nou, we kwamen op een dag thuis en paard weg natuurlijk. Mijn paard over de zeik, hoop heisa. Nooit mn laatste geld gezien (het meerendeel godzijdank wel). Hadden samen een stroomapparaat voor de wei aangeschaft die ze ook mee had genomen (die ik overigens inmiddels weer terug heb genomen...) en besloten nooooooooooooooooit weer iemand in die box te laten. Binnen een week hadden we een shetlander over laten komen waar mijn paard helemaal verzot op is en andersom, dus ze was niet meer alleen.

Inmiddels zijn we alweer met de 2e verhuring bezig...nooit geen problemen gehad en altijd op tijd.
Sommige mensen zijn gewoon zo en leren het nooit...zelfs niet als het om het belang van het paard gaat (ongelooflijk...). Ik zou zo iemand er dan ook na deze ervaring gelijk uit hebben gezet, hoe zielig ik het ook vind voor het paard.

P.s: Ik weet overigens dat ze inmiddels op de 4e of 5e stal staat nadat ze bij ons weg is gegaan...ik neem aan vanwege hetzelfde probleem als hier...haar andere beesten verwaarloosd ze overigens ook...

Beetje offtopic, maar wilde even mn verhaal doen :D

Kijk, en daar zit jij weer fout. Wat betreft het geen hooi,stro of weidegang.
Als jij dat bij ons had geflikt had ik ook echt niet meer betaald!

Jij bent altijd verplicht de zorg voor het paard te dragen, zelfs als er niet betaald word. Dan heb je na bepaalde procedures recht om het paard te verkopen en zo de kosten te halen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:37

nou denk t niet. als de buren hun hond in mijn tuin zetten hoef ik ook niet voor hem te zorgen hoor.
Zelfs met een afspraak . Zij heeft ja gezegd tegen het bedrag voor verzorging, dus als ze niet betaald hoef je ook niet te verzorgen. Dat men het doet is wat anders maar contractbreuk is ook van 2 kanten. Als 1 dus niet betaald hoeft nr 2 geen zorg te leveren.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:30

Dat moet dus wel.
Dat is volgens de wet bepaald omdat het hier om levende(!!) dieren gaat.

Even een quote
_sharonnn schreef:
Hmm waarom buiten neerzetten?
Paard kan gewoon hetzelfde behandeld worden, omdat ts zorgplicht heeft zoals te lezen is in art. 6:181 lid 1 BW de zorg voor dieren is geregeld in art. 6:179 BW

Ze mag hem best in het weiland gooien en dus geen stro geven maar geen hooi en geen weidegang is het weigeren van voeren.

En je hoeft de hond van de buren niet te verzorgen omdat jullie geen overeenkomst hebben om de hond te verzorgen. ;)

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:34

Hoop voor je dat alles goed komt!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 01:57

Seventeen schreef:
Kijk, en daar zit jij weer fout. Wat betreft het geen hooi,stro of weidegang.
Als jij dat bij ons had geflikt had ik ook echt niet meer betaald!

Jij bent altijd verplicht de zorg voor het paard te dragen, zelfs als er niet betaald word. Dan heb je na bepaalde procedures recht om het paard te verkopen en zo de kosten te halen.

Kijk, dat was dus t punt...ze huurde een box, geen hooi en stro, dat moest ze zelf inkopen en de wei moest van iemand anders gepacht worden die haar de toegang tot de wei ontzegd heeft.

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 12:35

Ik wil laten weten dat ze inmiddels vertrokken is. ( Op mijn aandringen)
Ik heb met haar toestemming het paard zelf naar een andere stal verhuisd en heb alles op z'n rustig mogelijk manier proberen op te lossen om meer gezeur te voorkomen.
Ik had meerdere malen ruzie met haar gehad en dat werkte gewoon niet en hoe moeilijk het ook was ik paste mij daar op aan, puur om haar weg te krijgen en gelukkig is dat gelukt en kan ik weer genieten op stal van me pony en van me eigen stalletje.
Op een bepaald moment had ik al met haar afgesproken dat ik haar pony zou verhuizen en dat was prima ( ze wist waarheen) En ze was onderweg maar natuurlijk kwam ze niet en was ze gewoon aan het liegen, tot ik ineens een dreig sms kreeg dat als ze weg moest mijn pony ook zomaar ineens weg zou kunnen zijn. ( niet van haar maar van haar vriend)
Toen was het helemaal klaar voor mij en heb ik de politie gebeld, konden niet veel doen maar de aangifte ligt er en het is ook allemaal door gegeven bij de dierenbescherming.
Het gekste vind ik nog niet eens dat liegen of om alles heen draaien eigenlijk, Het gekste vind ik eigenlijk dat ze het vol houd op deze manier en waarom een paard als je hem nooit aanraakt of uitmest of geeft wat hij verdient en hoort te krijgen?
Gelukkig sta ik nu samen met een goede vriendin en dat gaat prima.
Gelukkig nieuw jaar allemaal!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:43

Heb je de staleigenaar van de stal waar je het paard heen hebt gebracht wel op de hoogte gesteld van de situatie?
Heb je zelf nog wel je geld gehad? Met de aangifte bij de politie erbij zou ik als dat niet zo is er nog wel achteraan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:46

Jeetje het word steeds gekker...

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 12:52

Geld heb ik gelukkig wel.
En de mensen van haar nieuwe stal weten het en hadden er vrij veel ervaring mee, en zagen toch wel dat ik er heel erg mee zat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:34

Gelukkig dan maar, dat is een goed begin van het nieuwe jaar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:38

jee is toch niet te geloven.. met toestemming en dan erom liegen dat je komt en dan nog een dreigement uiten.. pfff fijn stel samen. Jij bent ze in ieder geval kwijt. Maar denk dat ze het wel hebben verziekt om nog s een huurder te zoeken, zo heb je snel je buik vol.
Geniet van je vrijheid.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:12

Erg knap dat je het zo hebt op weten te lossen!

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:57

Wij hebben er ook een paar op stal die vertikken om te betalen, sommige zelfs meerdere maanden achterstand! Maar ondertussen op Facebook en Bokt wel kunnen lezen dat ze lekker gaat shoppen en dergelijke, echt treurig!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:09

Is toch te triest voor woorden. Ik zou dan op fb of zo reageren dat je op je centen wacht.. hoe kan je je dingen niet betalen en wel andere dingen doen.. ik snap dat niet.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:13

pipo schreef:
Is toch te triest voor woorden. Ik zou dan op fb of zo reageren dat je op je centen wacht.. hoe kan je je dingen niet betalen en wel andere dingen doen.. ik snap dat niet.

Het is niet mijn eigen stal, gelukkig, want ze hadden allang aan een touwtje aan de weg gestaan. Moet zeggen dat ik zelf ook erg veel moeite heb om m'n mond te moeten houden steeds, het zijn mijn zaken niet maar kan mij er zo boos om maken!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:19

Ik geloof dat ik dan in bijzijn van de stalhouder had geinformeerd of het shoppen geslaagd was. O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:30

Wij hadden ook iemand op stal waarvan bekend was dat ze een wanbetaler was. Zij moest elke maand vooraf haar stalhuur en voer betalen. Dit ging toen erg goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:03

lor1_1984 schreef:
Ik geloof dat ik dan in bijzijn van de stalhouder had geinformeerd of het shoppen geslaagd was. O:)

Ik ook _O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:30

Achja, ik heb al verscheidene wanbetalers meegemaakt waar mijn paard op stal staat en geen een van hun heeft het langer dan een jaar volgehouden ;)