Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:34

Ik heb het met de paarden nooit gehad wel met het vliegen.
Gigantisch hard mijn teen gestoten tegen een steen en gebroken teen en voet gekneusd: krukken gekregen, ik kon er op dag een niet mee lopen, op dag twee ietsjes steunen en op dag drie ging ik weer van de berg af met mijn pent. }:)
Ik kon dat ding van 15 kg alleen niet omhoog dragen, naja daar had ik een ex marinier voor die de mijne er wel 'even' bij nam. _O-
Verder had ik een windje met starten en landen, dus eerst goede voet aan de grond en gaan.

Die voet heeft nog echt lang zeer gedaan, ik had hem zo hard gestoten dat ik eerst dacht dat mijn middenvoetsbeentje kapot was. Dat klopte ook wel want de breuk zat in het gewricht.
Maar ik liep meer kreupel van die kneuzing van mijn voet dan van die breuk, ik kon dus helemaal niks met die voet, zelfs niet steunen op mijn hak.

Ik was trouwens op vakantie toen.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:46

Paardrijden met gips om mn enkel gig prima! Zelfs buitenritjes gedaan. Wel zonder zadel natuurlijk. Totdat ik er afviel in de bak om iets stoms en mn gips onder t zand zat. Gelukkig werd de volgende dag mijn gips vervangen. En de zuster maar vragen wat ik gedaan had. O:)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:55

Ik toen ik geopereerd was aan mijn appendix. Met de draadjes erin heb ik het niet gedurfd, maar 10 dagen na de operatie mochten ze eruit en moest ik nog eens drie weken wachten voordat ik terug mocht rijden, dat was me wel te lang hoor :'). Van het moment dat die draadjes eruit waren zat ik terug op het paard :')

Jantine_

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:00

Hier ook "gewoon" gereden met een gipskorset van stuitje tot nek.
Het zag er ook nog eens zeer charmant uit :')

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 01:04

Jantine_ schreef:
Hier ook "gewoon" gereden met een gipskorset van stuitje tot nek.
Het zag er ook nog eens zeer charmant uit :')

Zit je iig rechtop :o

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 06:43

Vala schreef:
Allemaal heel stoer maar wat ik me afvraag, wel rijden en ondertussen ziek gemeld op het werk of op school? Of ook 2 dagen na een operatie weer aan het werk?

Ik ga in principe niet paardrijden als ik niet kan werken. Maar bij mijn oogoperaties was het een ander verhaal. Ik mocht absoluut niet bukken of zwaar tillen. Zou ik dat wel doen was er het risico om blind te worden. Dan is 40 paarden voeren en stallen mesten niet echt te doen. Maar paardrijden (mits rustig aan) was niet gevaarlijk. Mocht het alleen niet intensief of dagelijks in verband met te veel schokkende bewegingen.
Dit najaar heb ik een blindedarmontsteking gehad, toen was ik drie dagen na de operatie alweer op de uni en was ik eerder aan het werk (zelfde baantje) dan dat ik op het paard zat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:21

Vala schreef:
Allemaal heel stoer maar wat ik me afvraag, wel rijden en ondertussen ziek gemeld op het werk of op school? Of ook 2 dagen na een operatie weer aan het werk?

wat denk je zelf, als ik kan paardrijden, kan ik ook naar mijn werk. Aangezien ik mijn paarden niet op een pensionstal heb staan, maar op eigen grond, moet ik er iedere dag minstens 2 x naar toe, dus zal ik me ook niet ziekmelden op mijn werk. (als ik erg hard hoest, sturen ze me wel eens naar huis, gewoon omdat ze teveel last van me hebben :+ , maar gelukkig kan ik ook prima thuis mijn werk doen)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:55

Vala schreef:

Ik ging gewoon naar school :j

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:18

Jup :') , zo zat ik ook al op mijn paard met nog verband om mijn hoofd en mijn oor vol hechtingen :+ Mijn vriendin zou hem rijden, dus zij erop naar het plekje waar we altijd rijden, eenmaal daar zeg ik.. Nahh, hij is wel rustig, laat mij er maar op :+ en dan na het rijden weer mijn vriendin erop terug zodat mijn moeder het niet wist. Maar goed, die kent mij langer dan vandaag dus die wist uiteraard wel dat ik er zelf op ging :))

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:24

Mij is nooit gezegd dat ik niet meer mocht rijden al werd wel gezegd dat bij plotselinge dingen als struikelen, springen, bokken/ steigeren en zeker eraf vallen niet bevorderlijk is voor mijn rug.
Heb scoliose en nu ook slijtage.
Ben in eerste instantie blijven rijden, maar ik bleef pijn houden en ik werd ook angstig om te vallen.
Ik had er hierdoor geen plezier meer aan en merkte dat het steeds minder ging en ging steeds minder rijden en nu helemaal niet meer.
Een tijd erna kwam mijn paard ook met ks/artrose in de rug en artrose benen, dus vooral door de rug kon ook zij niet meer gereden.
Kwam goed uit, beide met een soort paardrij-pensioen.
Ik heb haar hierna nog bijna 10 jaar kunnen houden helaas afgelopen maart ingeslapen.
Heel soms mis ik het rijden, maar de drang is niet groot genoeg en in mijn achterhoofd wetende dat het pijn gaat doen, weerhoud me.
Heel soms ga ik wel eens effe met uitstappen ergens op.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:28

Ja hoor ook hier schuldig hahah! Met twee gebroken tenen! ( kleine en die daarnaast) zat netjes ingetapet en ik vond dat ik wel weer kon rijden hahah! Of het echt verstandig was denk het niet :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:28

Vala schreef:

Met mijn gebroken arm ging ik gewoon naar school. Ik mocht alleen niet gymenvam de arts. Wel mocht ik paardrijden. Dit heb ik zelf nog gevraagd. Mijn gips is er zelfs eerder afgegaan voor een wedstrijd.

Met mijn gebroken been ben ik alleen de laaste weer dat ik in het gips zat naar school gegaan. Dit kwam omdat er geen school was. Want iedereen was op stage. Als er school was was ik er ook graag naar toe gegaan want 5 weken thuis zitten en niks kunnen doen is ook niet echt leuk

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:27

Haha bikkels :)
Ik ben ook schuldig;
Met een gebroken sleutelbeen de dag erna weer rijden.
Slijmbeursontsteking in de heup.
Opgerekte enkelbanden, gebroken tenen, ik paste in m'n laarzen dus ik ging rijden :j

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:29

jorika1986 schreef:
Met een gips arm kun je ook prima paardrijden :D

klopt :D

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:35

Dit jaar op vakantie gelijk de 2e dag heb ik ook mijn duim geblesseerd. Duim in dik verband en ook zei de HA niet rijden. Helaas voor de HA maar gelijk de volgende dag en de rest van de vakantie gereden. Veel mensen zeiden "Kan je wel rijden?" Mijn antwoord ik zit niet op mijn duim...Na het verband ook een brace. Kan je prima mee rijden. Teugel alleen niet met de duim maar 1 vinger lager.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:44

Gelukkig lees ik dat ik niet de enige onverstandige ben haha.

Pols gebroken, 2 dagen later er weer op.
Spier in mn arm gescheurd en hechtingen erin, een week later zodra de pijn bij opstappen net dragelijk was, er weer op. Moest minimaal 8 weken rust houden maarja... Dat zit er niet zo in bij mij. -O-

Verstandskiezen getrokken, verdoving nog niet eens uitgewerkt. Geen probleem ik was al een buitenritje aan het maken. :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:45

ierusju schreef:
Vala schreef:

Eerlijk gezegd een beetje een rare vraag..
Als je een kantoorbaan hebt snap ik dat het raar is dat je je eventueel zou ziekmelden, maar wel zou gaan rijden. Maar wie weet hebben deze mensen wel een fysiek belastende baan en is een rustig stapritje minder belastend dan een dag werken. En dan nog, dat zijn de keuzes van hen en aan andere mensen niet om daar over te oordelen denk ik?
Ieder zijn keus, ookal zou jij of een ander het heel anders doen, maar als iedereen de meest veilige weg kiezen, zou alles heel saai zijn ;)

Niet helemaal mee eens. Als je moet ziek melden voor je werk kost dat je werkgever geld naar mijn mening ben je dan verplicht alles te doen dat je herstel zo snel mogelijk gaat. En als je arts zegt niet rijden dan vind ik dat je daar aan moet houden. Als je voor je paard door je pijn heen kan dan ook voor je werk.
En door het meer te belasten zit je soms ook je herstel in de weg. Heb je soms meer behandeling in ziekenhuis etc nodig. En dit kost de gemeenschap ook geld. En de wereld vergaat echt niet als je even niet paard rijdt. Fijner dat volledig herstelt dan dat je rest klachten blijft houden.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:19

Toen ik mn enkel gebroken had kon ik gewoon echt niet rijden, zat in een rolstoel en zodra mn been 1sec omlaag hing ging het zwellen en pijn doen.. Maar toen ik uit de rolstoel was ben ik gelijk op mn paard geprongen, nja eiig heeft iemand anders me erop getild, voor een buitenrit (moest nóg 2 maanden zonder paardrijden..). Beetje jammer dat mn schoen niet om mn voet heen paste en ik m nog niet zo ver kon buigen om in de beugel te doen, maar ik zat er toch weer op :)

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:46

Ik hoor helaas ook bij de brokken piloten.
Grote teen gebroken :j lekker handig.
Moet er op dit moment echt niet aan denken te rijden al wil ik wel heel graag!!! Voel me zo nutteloos op stal, m'n eigen paard uit de wei halen is al een probleem.
Hoop dat ik snel weer kan gaan trainen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:56

Toen ik 11 was had ik mijn pols gebroken door skeleren. 6 weken gps. Kon daar prima mee rijden en springen hihi
Alleen me vader vond dat niet zo grappig..

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:04

Ik heb het al een keer gehad dat m'n knie geplat werd door dat een paard op viel...
Kon zeken echt niet veel meer zelfs niet eens fietsen..
Na twee weken voorzichtig op fiets gekropen en al gauw op paard wat soms enorm pijnlijk was....
Me knie is nog steeds niet voledig hersteld en dat na zo'n drie jaar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:10

Ik mag helemaal niet meer paardrijden vanwege een Stenose in mijn nek en 3 Hernia's, 1 in de nek en 2 in de rug.Een val zou fataal kunnen zijn,dan kan ik een Dwarslaesie krijgen.
Maar ook een verkeerde val van de fiets of van de trap is hetzelfde,dus ik neem het risico en rijd paard.Ik ben nog nooit van me leven van een paard gevallen en gok erop dat het niet gebeurd.Ben wél wat voorzichtiger geworden.

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:39

nog nooit gedaan, maar als het zover zou komen, en het kan zou ik t zeker doen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:15

Jeetj wat zijn jullie allemaal rebels zeg. Foei :D maar ook guilty as charge.

Had eens lelijk mijn sleutelbeenbgebroken en een maand nadat de pennen er in zaten ben ik weer heel langzaam begonnen. Later wel even gestopt en gewachy want het ging echt niet. Met momenten heb ik nog wel eens last. . Tis ook een nare pijn :/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:42

Wat een heftige blessures allemaal! Ik heb wel met gekneusde ribben gereden, maar dit mocht wel van mijn huisarts. Ze waarschuwde alleen dat het wel pijnlijk kon zijn. Dat bleek idd in galop wel zo te zijn, maar ik kon prima stappen en draven.

Door acute spit kon ik geen hele dagen werken (kantoor baan) maar paardrijden deed mijn rug juist goed (en werd geadviseerd door mijn fysio, die zelf ook paard rijdt). Alleen stoppen als het te veel pijn gaat doen.
Zover als sommige hier gaan (risico op blijvend letsel) zou ik denk ik niet gaan. Dan zijn er ook wel andere manieren om van mijn paard te genieten.