Winter : tips voor de koukleum?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: Winter : tips voor de koukleum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:35

tijgerbalsen gewoon bij de action.
wintertenen 10 tips tegen wintertenen:
1.Masseer je voeten elke dag met vaseline
2.Neem wisselbaden (warm en koud) door twee teiltjes naast elkaar te zetten met warm water en koud water. Je kunt Keltisch zeezout in het water oplossen (verkrijgbaar bij HEEL FIT) Indien je nog geen wintertenen hebt: eindig met koud water en wrijf je voeten helemaal warm met een ruwe handdoek. Indien je wel wintertenen hebt: eindig dan met warm water en wrijf je voeten zachter droog (de huid gaat sneller kapot). In beide gevallen rond je af door je voeten in te smeren met vaseline.
3.Gebruik 1 of 2x per dag 10 minuten een infra-rood warmte lamp om de doorbloeding van je voeten te stimuleren.
4.Zorg voor voldoende beweging/sport om de doorbloeding te stimuleren zoals bijvoorbeeld een cardio-programma (3x per week sporten geeft het beste resultaat)
5.Houd je voeten warm met warme sokken en laarzen (de populaire UGG laarzen met schapenbont gevoerd kunnen je voeten ook buiten goed warm houden)
6.Beperk grote temperatuur-verschillen
7.Zorg dat je voeten ‘s nachts in bed niet te warm en niet te koud zijn worden
8.Smeer je tenen 3x per dag in met FIT sportbalsem om de doorbloeding te bevorderen.Dan zijn er nog wat niet bewezen tips die de moeite van het vermelden waard zijn:
9.Smeer je tenen vanaf november tot het einde van de kou elke dag in met de schil van een sinaasappel (buitenkant)
10.plas over je tenen of vang je urine op in een teiltje en laat je voeten daarin weken. Smeer je voeten na afloop wel in met vaseline. Doe dit niet als je wondjes of blaasjes op je tenen hebt. Urine is zout en reinigt wonden daardoor heel goed, maar het brandt wel.Heb jij al last van wintertenen? Dan kan het prettig zijn om slippers te dragen of op sokken te lopen zodat je geen pijn krijgt van je schoenen. Let hierbij op dat je voeten niet koud worden.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:43

ik heb zulke koude handen echt niet normaal :(
nu doe ik eerst plastic handschoentjes aan .
daar over wollen rijhandschoenen.
ik rij liever met roekl maar het is niet anders :(:)

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:44

Ik draag thermokleding van de hema onder mijn gewone kloffie. En skisokken.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:26

Maar plakt tijgerbalsem niet aan je kleding enzo? Want heb geen zin in een grote kliederboel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:23

Ik zou tijgerbalsem ook niet onder mn kleding doen..

Kom er nog niet uit welke thermolaarzen ik moet kiezen. Heb verschillende topics erover doorgelezen, maar er komt niet 1 als winnaar uit de bus.
Voor rijden houd ik het denk ik maar bij 2 paar sokken en de leren laarzen, voor het logeren ga ik denk ik toch maar voor van die goedkope van de Welkoop..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:20

tja gaat vooral om mn enkels en moet wel gewoon schoentjes en een legging/trainingsbroek aan. heb nu beenwarmers gehaald dus ga even proberen hoe dat is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:30

Als ik nu op de grond met mn paard werk krijg ik echt wintertenen.. gelukkig is het nu 7 graden :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:59

Tijgerbalsem trekt wel in de huid hoor. Je moet echt maar heel weinig erop smeren. Mijn dochter heeft vroeger ook Voltige gedaan en daar hadden wij dus warmtepleisters voor in de zeer koude dagen. Maar meestal was dit echt niet nodig. Misschoen mogen jullie wel beenwarmers gebruiken

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:06

wij mogen volgensmij beenwarmers gebruiken, maar wist niet zeker of dat genoeg zou zijn. ga wel even een potje tijgerbalsem halen gewoon voor de zekerheid komt altijd wel ergens van pas!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:46

Mijn dochter reed dus met die beenwarmers die je dus ook over de hak van jouw balletschoentjes kunt doen., Dan zijn de enkels warm, je glijd niet van het paard af omdat je meestal op het paard op de voorvoet staat of op de armen hangt

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 02:27

ik heb een bivakmuts voor onder de cap, elektrisch verwarmde jas, ( nieuwe kniesokken en onderhandschoenen heb ik te koop ) bij de lidl hebben ze op dit moment de verwarmde zooltjes voor maar 25 euro, ik heb ze vorig jaar gehaald en werken goed, verder wollen sokken in laarzen met dikke zolen en laagjes aantrekken :) voor tussen door of als ik even stilsta, pak ik zo'n handwarmerzakje waarvan je een muntje moet klikken, dan wordrt het warm, tegenwoordig bijna overal te krijgen, action wibra big bazaar etc. laat de winter maar beginnen! :brr:

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 02:30

o ja en een rijmantel van bv kramer, met split achter, heerlijk! en heb kitt chaps +:)+ , ik heb teveel eigenlijk hahaha

xjasmijnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:10

Ik doe altijd van die wollige sokken onder mijn paardrijsokken *\o/* :o

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:52

Voor de koude voeten heb ik nu thermo sokken van de action voor een paar euro. :)
Werken best goed, beter dan mijn gewone paardrijsokken.
En met buitenrijden heb ik laatst ipv mijn rijlaarzen mijn outdoorlaarzen aangelaten, warmer en ze waren al opgewarmd doordat ik ze al de hele tijd aan had.
Bij mij is het vaak mijn voeten en handen die het koud krijgen als eerste.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:04

Met handschoenen van harry's horse volgens mij, met neopreen op de bovenkant. Houden je handen heerlijk warm.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:34

extreme koukleum /michellin poppetje in de winter meld zich :D
ik ben voor de vele laagjes en begin met thermo ondergoed dan een dik T shirt met lange mouwen,daar over een fleecetrui met kol (evt met een gewone sweater )daar weer over een grote hoodie en evt nog een fleece jas daar over en dan mijn horze winter rider jas (erg fijne jas) en Roekle thermo handschoenen evt daar over horze winterhandschoenen .
Veder een fijne dikke corduroy rijbroek met lederen zit ivm mijn ballans probleem ,maar dan komt mijn probleem waar ik graag tips/ideetjes voor zoek . ;(
ik heb hele erge korte onderbeentjes ;)
lengte maat 35 cm tot max 36 cm dan zitten ze echt in mijn knieholte :P en mijn kuitmaat is 35 cm en laarsen of winterchaps passen mij dus zo goed als nooit ze zijn allemaal te lang .
ik zit evt aan westernchaps te denken lijkt mij ook fijn over mijn rijbroek maar deze zijn altijd te lang .zijn deze evt korter te maken door een schoenmaker ?
en ik ben 5 x geopereerd aan mijn grote teen die paars word in de winter dus daar zoek ik ook nog iets voor zodat ik daar geen grote problemen mee krijg?
strakke sokken kan ik niet aan ivm een ernstig probleem boven mijn linker enkel , ik rijd alleen buitenritten dus mooi hoef ik er niet uit te zien ,maar wel warm haha
Laatst bijgewerkt door Doggylover op 11-12-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:51

@doggylover: horka heeft kortere outdoorlaarzen, de greenwich geloof ik, er zijn warmtepleisters die op de onderkant van je voet/ tenen kunt plakken en blijven een paar uur warm! bij de action te krijgen per 4 maar bij de wibra en de anwb heb je ze speciaal in een zooltjes vorm voor de bovenkant van je voet.hopelijk heb je er iets aan :)

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:17

swikker schreef:
@doggylover: horka heeft kortere outdoorlaarzen, de greenwich geloof ik, er zijn warmtepleisters die op de onderkant van je voet/ tenen kunt plakken en blijven een paar uur warm! bij de action te krijgen per 4 maar bij de wibra en de anwb heb je ze speciaal in een zooltjes vorm voor de bovenkant van je voet.hopelijk heb je er iets aan :)

Thanks ik ga ze even opzoeken ;)

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:26

ik heb ze gevonden maar omdat ik pas de Ariat Ladies Telluride heb gekocht vallen ze nu iets buiten mijn budget ;)
voor die warmte pleisters ga ik even kijken bij de Action, wibra hebben we niet in de buurt!

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:14

succes!