Rijbroek met silicone (grip)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lobkevdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:48

romyrieco schreef:
ik heb een animo en een equiline rijbroek, allebei echt super fijn! op het begin is het wel even wennen maar als je er 2/3 keer mee gereden hebt worden die silicone vlakken minder 'plakkerig'. ik raad het echt aan! en de stof van de broek zelf is perfect van animo en equiline!! :D

Die zijn idd echt super!!

Jasmijn10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:24

ik ben groot fan! wel op een goed verzorgt zadel!! /3 :j

Arielle_

Re: Rijbroek met silicone (grip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:16

Ik had ook m'n twijfels en wilde er eigenlijk niet aan, maar een aantal stalgenoten waren erg enthousiast dus toch maar een rijbroek met siliconen zitvlak aangeschaft, ben de week erop gelijk teruggegaan om er een bij te halen, echt top! Moet wel zeggen dat ik 2 pikeur broeken heb, dus de goedkopere merken kan ik niet over oordelen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:19

Ik kan zelf geen lederen zitvlak verdragen omdat ik dan net vastgeplakt zit aan mijn zadel. Afgelopen winter heb ik voor de eerste keer een siliconen grip aan mijn knieën geprobeerd en dit is mij 100% meegevallen. Volgende stap is een siliconen zitvlak. Voor mij valt het tot nu toe dus echt beter mee dan een lederen zitvlak!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:39

L_isanne schreef:
Stalgenootje had schaafwonden door die siliconen bij de knie. Haar been bewoog niet meer in het zadel maar wel in de broek dus de broek heeft een uur lang langs haar huid geschuurd. Ze is er ook niet blij mee. Na paar keer wassen wordt het wel beter. Maar doordat het slijt dus heel slecht maar in dit geval wel gunstig.

Dit is ook precies mijn ervaring met mijn rijbroek. Ik heb al weinig vlees op m'n benen en met doorzitten en wat warmer weer rijd ik mij echt helemaal open op mijn knieën en bovenbenen.

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:47

ik heb voor de springwedstrijden een wedstrijdbroek met silicone op de knie stukken gekocht.
super fijn om mee te springen geeft veel grip geen last van schuurplekken,en zit fijn.

al gebruik ik hem niet tijdens de dressuur wedstrijden puur omdat ik dan geen extra grip nodig heb :)

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:50

Hoe zijn de Montar Highwaist broeken met siliconen kniestukken en siliconen zitvlak van kwaliteit?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:22

Ik heb de montar broek zelf niet, een stalgenootje wel en die vind 'm erg fijn!

annemei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:57

ik zit er over na te denken om antislip voor sokken te kopen die je dan kan op strijken. Dit wil ik dan aan de binnenkant bij mijn knieën strijken. ik heb een broek zonder kunstleren vlak of antislip waar ik verschrikkelijk mee glij omdat ik ook een glad zadel heb, maar ik vind het zonde om het weg te doen want voor de rest is het een prima broek. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:04

Ik heb er eentje van montar (lena), die vind ik zelf heel fijn, die is met nopjes in plaats van die strepen. Ik vind het zelf wel prettig want het geeft wel grip maar je zit niet vastgeplakt

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:00

xRidderhoeve schreef:
Hoe zijn de Montar Highwaist broeken met siliconen kniestukken en siliconen zitvlak van kwaliteit?

Ik heb deze inmiddels nu ongv 3 maanden en ben er echt super blij mee!! Kwaliteit tot dusver helemaal prima! Ik wil dezelfde broek in het wit, maar deze bestaat (nog) niet.

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:52

Dankjewel gliss!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:27

Ik heb een Pikeur Candela Grip.
Maar die Grip is niet zo agressief als dat ik het bij sommige merken zie. Het is nog vrij glad als je er met de hand overheen gaat. Ik merk er met rijden eigenlijk niet zoveel van. Ik 'plak' in ieder geval niet aan het zadel.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:21

xRidderhoeve schreef:
Dankjewel gliss!

Graag gedaan! Ik ben zelfs zo tevreden dat ik nu ook een witte voor wedstrijden heb :D

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:07

Ik heb nu net mijn 2e gekocht het met silliconen. Heerlijk. De 1e is van easy rider, die ik nu net heb van BR. Beiden tevreden over.
Ik heb een Nieuw zadel, zie nergens opmerkelijke slijtage ontstaan, ook niet op de silliconen vd broeken zelf.
Deze broeken zitten ook een stuk fijner vergeleken met de broeken met leren zitvlak (vind ik)

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:48

Ik draag mijn rijjbroeken niet super strak, dus ik vraag me af of siliconen grip dan wel prettig is, je hebt dan meer kans dat het gaat schuiven/ schuren denk ik?

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:04

Heeft iemand de rijbroeken van La Valencio met siliconen?
Niet de wedstrijdbroek, maar de normale.

Ik heb deze nu namelijk in de collectie en vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met deze rijbroeken.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:49

Ik verkies volledig (kunst)lederen zitvlak, maar heb er ook met siliconen.
Eentje van Montar, mooie broek en tot nu toe is hij nog mooi en niet versleten, maar amper gebruikt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:53

Afbeelding

Heb zojuist deze broek besteld bij de epplejeck voor 110 euro! Mooi de btw-sale meegepakt :)
kortingscode = btwvrij2016 voor de mensen die nog wat willen shoppen online.

Ben heel erg benieuwd, heb nog niet eerder een broek met siliconen grip gehad.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:06

Waar je goed op moet letten is of er nog een laag stof onder de laag waar de siliconen stukjes op zitten :) anders schuurt je been langs de stof van de siliconen en met een dubbele laag schuren die laten tegen elkaar. Niet dat het echt gruwelijk schuurt ofzo maar wrijving hou je altijd!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:31

Al een tijdje niks gepost maar hopelijk kan dit.
Weet iemand ook of deze broeken er zijn met hele zitvlak onder de 70 euro?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:45

Ik heb de Montar High Waist broek met siliconen zitvlak en ik hoef niet meer anders. De broek is super mooi en rijdt heerlijk (heb 'm in drie kleuren) bij Divoza vind ik hem duur (130) bij Hypostore betaal je een stuk minder en helemaal wanneer er korting is.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:24

Ik heb er ook toevallig eentje gekocht met siliconen kniestukken 4 maand geleden, ben er erg tevreden van. Ik had al jaren niet gereden en had dus een beetje klapperbenen gekregen. Ik weet niet welk merk het is, die broek, maar het was gewoon die dat het beste paste in de ruiterwinkel.
Het is inderdaad even wennen, ik vond dat ik merkte dat ik veel meer bewoog dan dat ik zelf wist. Na een paar keer wassen was de silicone iets minder plakkerig en dan werd hij echt heel lekker om mee te rijden.
In het begin klapperden mijn benen echt hard en die silicone deed er niet veel goeds aan maar het schuurde wel omdat de siliconen verschoof maar toch half bleef plakken. Dat maakte het wel makkelijker om voordurend op mijn benen te letten. Omdat je benen beter blijven zitten train je ook je benen om zo te blijven zitten, zit nu ook goed zonder silicone. Het is een beetje gelijk een hulpteugel: niets mis mee als je het goed weet te gebruiken en er goed mee rijdt maar het is niet de oplossing voor al je problemen hoor ;)

irkvanrossum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36

ik heb een rijbroek met aleen tussen de benen silecone slijt niet snel en ik zit er vaster mee in het zadel maar niet te vast hele fijnen broek.