Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:39

marije1109 schreef:
Mooi fleece vest en prima prijs....valt hij groot/klein?

Valt heel normaal...Ik heb bijna altijd M in bovenkleding, hiervan ook gewoon.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:40

Onder mijn bodyprotector (onder m'n jas ;) ) zweet ik wel idd! :j Dan is m'n shirtje gewoon nat :')
Maarja, dat hoort er nou eenmaal bij haha.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:41

Ik rijd enkel in een buitenbak, waar het vaak redelijk waait. Tot 2 weken terug ging dat nog in een korte mouwen shirt (ik ben een koukleum maar heb het met sporten heel snel warm), en nu in een korte mouwen shirt + dun fleece of katoenen vestje. En ik doe wel al een tijdje een thermolegging onder mijn rijbroek (ik heb enkel zomerrijbroeken) en rijd met handschoentjes (handen worden ondanks sporten nooit warm)

rollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:26

Ik rijd nu net een week niet meer in korte mouwen, nu doe ik gewoon lange mouwen en die doe ik omhoog als ik het warm krijg. Ik fiets alleen met een jas aan, dat nog net wel. Maar ik heb het van mezelf altijd al we warm.

Mallootje

Re: Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:38

Ik draag veel laagjes, dan kan ik makkelijk meer of minder aandoen..

Met dit weer draag ik een shirtje, trui erover (gewoon een V-hals), fleecetrui en een jas of softshell. Voor ik opstap gaat de jas uit, en vaak na een kwartiertje de dikke trui ook. Als ik ga uitstappen doe ik de trui terug aan, en na het afzadelen jas terug aan.

Als het echt kouder wordt gaat er nog een thermolegging onder m'n rijbroek en doe ik een extra paar sokken aan :)

Nikki_Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:39

Legging onder mijn rijbroek, shirt, trui, jas, air body protector.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:45

Ik rij veel buiten en heb als het kouder wordt vaak een thermolegging aan. Scheelt al heel veel! Ook en shirts lekker warm vest en een winterjas. En natuurlijk handschoenen!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:47

Ik rijd altijd met softshell jasje van de welkoop, heb ik het altijd precies warm genoeg in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:50

Het liefst zou ik in 17 truien en 8 broeken gaan maar dat zit niet zo fijn.

Ik probeer het aantrekken van thermo kleding dan ook echt uit te stellen tot het vriest.

Nu draag ik gewoon mijn rijbroek, sokken, 1 hemd, 1 longsleeve, 1 shirt en 1 of 2 dikke truien. Soms gaat er 1 trui uit en als het boven de 15 graden is de 2e ook nog wel.

En ja, ik ben een ontzettende koukleum :')

Met vriezen komt daar dus bij: een thermo legging, een thermo-shirt, plastic zakjes over mijn sokken en handschoenen (al mag ik daar eigenlijk niet mee rijden van mijn instructie, zonder is gewoon echt GEEN optie).

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:15

2 long johns eronder de rijbroek, thermohemd en dan nog 1/2 lagen er bovenop en als kers op de taart een dikke winterjas :brr: :D :7

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:14

Zijn er hier mensen die rijden met een lange(re) jas?
Ik heb op internet een ontzettende leuke, warme jas gevonden, die wel wat langer is. Ongeveer tussen de heupen en de knie in. Nu vraag ik me af hoe dat zit met rijden? Het lijkt me wel heerlijk warm!

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:25

Binnen een T-shirt met korte mouwen. Nu wel thermo sokken aan :D
Ik heb het al snel heel warm en met rijden al helemaal. Dus ik rijd gewoon het hele jaar binnen met korte mouwen :o
Als we in de winter buiten rijden heb ik er een dun vest over.

Eeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:12

Ik draag nu het wat kouder word een hempje met een vest en daarover een winterjas. Al doe ik de jas met rijden meestal wel uit. Als het nog wat kouder word dan trek ik een dikkere rijbroek aan.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:18

poeh ik zie sommige reacties waar men alleen een shirt aan heeft?

Brrrr, ik heb al zeker 4 weken dubbele sokken, panty met daarover mijn rijbroek, shirtje, truitje en dikke winterjas. Zweten? Nee, helemaal niet, wanneer het nog kouder wordt ruil ik de panty om voor legging en doe ik mijn winterboots alweer aan.

Ben ik dan echt zo'n belachelijke koukleum? -O-

Oja iemand nog tips voor handige rijhandschoentjes? Ik heb nu een paar van QHP maar die zijn net zoals alle andere die ik heb gehad zo ontzettend stug. Is fleece ook lekker warm in de winter of wordt dat snel vochtig?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:22

Ik loop nu nog in een normale rijbroek, hemd, fleecetrui en daar over mijn winterjas en daar heb ik het berekoud in, nu is die jas echt al wat jaren oud en is niet meer zo dik dus ik moet echt wat anders regelen.
Maar afgelopen jaar liep ik met 10 graden al met skibroek rond en het liefst doe ik dat nu ook al, alleen hoop dit jaar op een ietsje elegantere oplossing waar ik ook mee kan rijden.
Ben echt een enorme koukleum helaas, ik krijg nu mijn handen al bijna niet meer warm. :(
Rijhandschoenen vind ik ook vaak wel stug en bij mij blijven mijn handen er niet echt warm in, maar in dubbele laag fleece ook niet denk ik, zelfs nu niet. :+
Enige nadeel is als het nat wordt dat het vrij lang nat blijft, zoals hier met hekwerk ed van metaal wat je moet openen en sluiten, zijn gelijk je handschoenen nat. -O-

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:25

Ik ben ook echt een koukleum, ik had vanavond voor t eerst me thermo legging en shirt weer uit de kast gehaald. En dan gewoon met sokken en rijbroek natuurlijk en dan een fleece vest met bodywarmer er over, maar die bodywarmer doe ik dan uit met het rijden. Want ik zweet toch wel en daarna koel je dan zo ontzettend af, dan kan ik nog lekker mijn bodywarmer aantrekken :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:26

Punt schreef:

Brrrr, ik heb al zeker 4 weken dubbele sokken, panty met daarover mijn rijbroek, shirtje, truitje en dikke winterjas. Zweten? Nee, helemaal niet, wanneer het nog kouder wordt ruil ik de panty om voor legging en doe ik mijn winterboots alweer aan.

Oja iemand nog tips voor handige rijhandschoentjes? Ik heb nu een paar van QHP maar die zijn net zoals alle andere die ik heb gehad zo ontzettend stug. Is fleece ook lekker warm in de winter of wordt dat snel vochtig?

Iemand uit m'n les heeft echt super fijne! Zij heeft reuma in d'r handen en moet dus warms handschoentjes, maar dikke stugge is niet fijn. Zal is vragen welke ze heeft als je wil? Soepele maar warme rij handschoentjes :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:39

Uhh, winterjas met korte/ 3 kwart mouwen er onder :')
Voor zomerjas is t nu net iets te koud voor bij t poetsen enzo, maar winterjas is weer zo warm bij t fietsen en rijden waardoor ik m alsnog open/ uit heb :')
Verder spijkerbroek, ski/paardrijsokken, westernboots.
Als het zonnetje schijnt doe ik nu nog wel gewoon zomerjas aan. Maar dat gaat niet lang meer duren voordat dat niet meer kan ben ik bang.

Ik heb t nooit zo snel koud :D

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:47

laughterline schreef:
Punt schreef:

Iemand uit m'n les heeft echt super fijne! Zij heeft reuma in d'r handen en moet dus warms handschoentjes, maar dikke stugge is niet fijn. Zal is vragen welke ze heeft als je wil? Soepele maar warme rij handschoentjes :j

Daar zal je me heel blij mee maken!! *\o/*

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:13

Ik draag altijd een vest met een hempje/t-shirt eronder!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:40

Ik draag gewoon mijn rijbroek, en nu draag ik gewoon een shirt met lange mouwen, daarover een oud fleecevest en daarover weer een wat dikker fleecevest :+ ben ook nog opzoek met wat ik nou moet gaan rijden

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:42

Punt schreef:

Ik heb zelf goedkope fleecehandschoenen van de welkoop, ze worden (als ik ze in de garage leg) wel vochtig maar ze zitten niet stug

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:44

Als ik 's avonds ga rijden heb ik een shirt, softshell Kingsland vest en daaroverheen nog een softshell KWPN jas. Precies goed voor mij!
Het laat geen wind door en krijg het niet te warm.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:51

Kipwarm rijbroek, thermoshirt, winterjas met donsvoering, dubbele sokken met daar overheen plastic zak :D

Binnenkort de sjaal eens uit de kast halen....handschoentjes heb ik gewoon dunne, met dikke is het niet fijn rijden!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:57

thermoslegging onder mn rijbroek en bovenlaag bestaan uit hemdje, long-sleeve of trui, bodywarmer en dan dikke jas..... De jas doe ik meestal uit na het instappen. Ik rij overigens in een binnenbak. In de buitenbak blijft de jas gewoon aan.