Paard gekocht, allemaal erg wazig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Paard gekocht, allemaal erg wazig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:53

*off-topic*
Ik ben ook weleens een uur te vroeg geweest en heus niet omdat ik dat zo gepland had, maar als je vanuit Den Helder naar Limburg rijdt kan het ook meezitten met het verkeer en dan ben je al snel te vroeg. Zeker als je onderweg nog paarden gaat kijken en dat kost minder tijd dan verwacht...
Als een verkoper me dan de deur wijst moeten zij weten, maar dat zou ik als koper dus behoorlijk onbeschoft hebben gevonden :+ Zeker als dit bij een professionele stal gebeurt die dus ook gewoon aanwezig zijn (een particulier die nog boodschappen aan het doen was had ik met alle plezier gewoon op gewacht in zo'n geval).

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:06

Een uur te vroeg vind ik de eerste keer niet prettig. Maar ik biedt altijd aan dat ze het paard een week of 2 op stal mogen komen rijden en dat ze kunnen komen wanneer ze willen en ik er niet altijd zelf bij ben.

Als ik zelf een paard koop, longeer ik deze graag op het harde. Om de kosten voor de verkoper in perken te houden, als ik zelf al zie dat deze daarop niet goed is, hoeven we ook niet te gaan keuren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:33

TS ik denk dat je er goed aan gedaan hebt dit paard te laten staan. Bij je OP gingen bij mij de nekharen al overeind. Ik ben zelf op het moment ook op zoek naar een paard, en de laatste 2 zijn al door de keuring gevallen. De eerste werd zelfs door de DA van de verkoopster (kon even niet anders aangezien paardlief in Frankrijk stond) op de rontgenfoto's goedgekeurd. Alleen had ik als voorwaarde dat mijn eigen DA die foto's ook moest beoordelen, en toen ging paardlief ineens van goed naar een 2-3 op het straalbeen. En ik kreeg dus van mijn DA een negatief aankoopadvies. Dit was zelfs een 2 jarige. Nr 2 is niet eens meer voor de keuring geweest, aangezien ik op het internet (ja het is soms nog ergens goed voor :D ) vond dat het paard als jaarling behoorlijke groeiproblemen had gehad. Hiervoor een behandeling had ondergaan. En mijn DA vond dat er extra foto's gemaakt moesten worden van de voorknie (daar zat het probleem) ivm mogelijke artrose. Dat vond verkoper niet ok, en dus blijft ook die daar waar ze stond. En dan heb ik het nog niet eens over de verkopers die gewoonweg weigeren het paard op gendefecten te laten testen. We hebben binnen de Amerikaanse rassen wat problemen met een aantal gendefecten. De meerderheid is echt goed te testen, en een test kost ongeveer 75 euro. Zonder kopen is gewoon dom en is bij mij dus een no go. Ik ben ondertussen al bijna een jaar aan het zoeken, en het kan nog even duren maar vinden doe ik er vast wel 1. En dan ook 1 die alle keuringen glansrijk doorstaat ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 03:03

gomir schreef:
*off-topic*
Ik ben ook weleens een uur te vroeg geweest en heus niet omdat ik dat zo gepland had, maar als je vanuit Den Helder naar Limburg rijdt kan het ook meezitten met het verkeer en dan ben je al snel te vroeg. Zeker als je onderweg nog paarden gaat kijken en dat kost minder tijd dan verwacht...
Als een verkoper me dan de deur wijst moeten zij weten, maar dat zou ik als koper dus behoorlijk onbeschoft hebben gevonden :+ Zeker als dit bij een professionele stal gebeurt die dus ook gewoon aanwezig zijn (een particulier die nog boodschappen aan het doen was had ik met alle plezier gewoon op gewacht in zo'n geval).

ten eerste vind ik dat alweer een hele andere reden, maar persoonlijk zou ik Dan even ergens een bakje koffie gaan Halen. Ook op een proffesionele stal vind ik het niet okay Om zoveel Te vroeg Te Komen, tis daar vaak hartstikke druk en die mensen zijn wel aanwezig, maar ook gewoon aan het werk. Moeten die Dan alles uit handen laten vallen omdat iemand eerder aankomt? Vind ik niet.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 03:21

saddledancer schreef:
gomir schreef:
*off-topic*

ten eerste vind ik dat alweer een hele andere reden, maar persoonlijk zou ik Dan even ergens een bakje koffie gaan Halen. Ook op een proffesionele stal vind ik het niet okay Om zoveel Te vroeg Te Komen, tis daar vaak hartstikke druk en die mensen zijn wel aanwezig, maar ook gewoon aan het werk. Moeten die Dan alles uit handen laten vallen omdat iemand eerder aankomt? Vind ik niet.

Tja maar je wil verkopen of je wil het niet. Meteen afsnauwen of iemand wegsturen vind ik niet erg proffesioneel. Natuurlijk is het lastig maar als inderdaad het verkeer meezit... En bovendien kun je haast wel verwachten bij verkoop van dieren dat mensen vroeger komen. Vaak spreken ze ook af met derden ( instructeurs, veeartsen, ed) die komen vaak ook op eigen vervoer en is het gewoon praktischer om er op tijd te zijn zodat je zeker op tijd bent.

Ts: goed gedaan! Lekker verder kijken, je vind vanzelf met wat geduld en gezond verstand een leuk paard dat perfect bij je past!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 06:40

gomir schreef:
*off-topic*

Ook al gehad maar dan ga ik richting het dorpsplein de locale cafébaas vervelen tot een kwartier voor tijd.
Ik vind het ook niet leuk als ik daar nog het paard sta te wassen of de stal netjes vegen en opruimen en de mensen staan er al. Omgekeerd doe ik dat dus ook niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:01

Ts: ik had je al een pb gestuurd, maar ben blij dat het niet doorgegaan is. Ik vermoed zomaar dat er iets niet goed is aan dat dier.

En de discussie over te vroeg komen.. Ik zorgde er standaard voor dat ik, als het verkeer meezat, een half uur voor de afgesproken tijd er zou zijn. Mede omdat je nooit weet hoe het met het verkeer zit.

Nooit verkopers gehad die dat vervelend vonden. Ik belde/appte dan ook kort van te voren als ik er bijna was. Ik ben liever een half uur te vroeg dan een half uur te laat, dat vind ik dan weer onbeschoft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:21

De titel klopt niet, het dier is als ik het goed begrijp niet gekocht, maar hadden jullie het op het oog en een groot interesse in.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:34

Geen idee of het een goed iets is dat het niet doorgegaan is. Was er niet bij, kan er niet over oordelen maar las wel dat het paard klinisch en röntgenologisch goedgekeurd was plus ook nog een prok. Die goedkeuring krijgt een paard niet zomaar.

Wat betreft het drie kwartier van te voren komen. Heb het nog nooit meegemaakt gelukkig. Wat een onzin. Als de verkoper kwaad wil heeft hij daar die drie kwartier echt niet voor nodig. Een verkoper zorgt er wel voor dat hij/zij er op het afgesproken tijdstip is en dat het paard er netjes bij staat en niet onder de modder zit. Een schone stal is ook wat prettiger. Als verkoper wil je graag netjes voorbereid zijn. Iemand die hier drie kwartier van te voren staat treft misschien wel niemand thuis. Maar treft de waakhonden zeker nog buiten aan en misschien een niet gepoetst paard. Zou er echt niet blij van worden. Wil ook liever niet dat mijn paarden naar zulke achterdochtige, zich niet aan de afspraken houdende, mensen gaan. Geen hand vol maar een land vol geldt ook voor potentiële kopers. Een goed paard raakt toch wel verkocht. Daar heb je dat soort mensen niet voor nodig.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 22:36

Dat drie kwartier zou ook niet mijn ding zijn. Dat het een keer een kwartiertje inloopt oké, maar mocht het meer worden dan is er altijd nog de telefoon, en anders een koffiehoekje of een macdonalds :Y)

antoinetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:33

Als het allemaal vaag zo vaag is zou je dan dit paard nog wel willen? Ik zou er persoonlijk niet meer aan beginnen?