Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik kon hem nog terug brengen bewijs genoeg, maar zo'n superpaard vind ik nergens en omdat hij al niet duur was toch besloten te houden. En met dekens en aangepast dieet lukt het ons ook prima. Hij is al ondertussen 10 jaar bij me
. En geen spijt gehad.yarrah schreef:Paarden met zomereczeem kun je zelfs na 6 maanden terug brengen. Meerdere handelaren en fokkers die ik persoonlijk ken hebben dat bevestigd.
sarahJB schreef:Ik heb 2 jaar geleden een paard gekocht die werd afgekeurd tijdens de proeftijd. Ik had een contract opgesteld die wij beide hebben ondertekend. Meteen na de afkeuring contact opgenomen met de eigenaar, echter weigerde deze echter om het paard terug te nemen.
Uiteindelijk heb ik 3x de rechtbank van binnen gezien. Ondanks dat het een particuliere verkoop was moest ik wel aantonen dat hij de gebreken voor de verkoop had en dat hij niet geschikt was voor het doel waarvoor ik hem wilde komen. Ik wilde recreatief dressuren wat dus valt onder recreatief gebruik. In de rechtbank is een kleine discussie ontstaan over het woord recreatief. Hij was bijvoorbeeld nog wel geschikt om een rondje mee naar buiten te gaan. Hier speelde non-conformiteit dus wel een rol, ondanks dat het een particuliere verkoop is.
Onderzoeksplicht speelde in mijn zaak ook een grote rol. Had ik geen keuring laten doen en verklaringen gehad dat in de paar dagen dat hij bij mij was niks raars was gebeurd dat een rol had kunnen spelen in het afkeuren had ik de zaak niet gewonnen.
Het advies dat ik je wel zou willen geven is om de baten tegen de lasten af te wegen.
Ik ben uiteindelijk ruim 3x zoveel geld kwijt geweest aan een rechtzaak en heeft het ruim een jaar geduurd eer het paard bij mij weg was.
Ondanks dat ik gewonnen had heb ik nooit wat van mijn geld gezien (maar dat is in deze situatie natuurlijk weer iets anders)
Mijn ervaring maakt mij uiteraard geen expert, maar wilde aangeven dat bepaalde dingen weldegelijk een rol zouden Kunnen spelen bij een eventuele zitting.
bliver schreef:Daarom keur je een paard ook voor je hem koopt, niet als je hem al gekocht hebt