Een 2 voor plassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Re: Een 2 voor plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:13

Ik ben benieuwd ! Ik zou het ook niet meenemen in de waardering; ik zou vooral naar de oefening kijken. Was het op de juiste lijn zonder slingeren, was het HH op zichzelf netjes en reageerde hij daarna netjes voorwaarts. Dit kan gebeuren. Het wordt wel lastig als het tijdens oefening gebeurt, maar gelukkig zal dat met plassen niet zo snel gebeuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:20

Met achterwaarts heb je nog een groter probleem want na het plassen gaat hij natuurlijk niet meer fijn achterwaarts.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 19:57

Nou ik heb gebeld met iemand van de KNHS. Hij vertelde dat voor het plassen in principe geen 2 gegeven hoort te worden. Tenzij je een hengstige merrie oid hebt. Maar hij wilde de jury niet in het ongelijk stellen, omdat niemand de proef heeft gezien. En het ook zou kunnen dat de 2 niet alleen voor het plassen gegeven is, maar ook voor bijvoorbeeld slingerend binnenkomen. Dat staat niet op mijn protocol, dus wanneer dat het geval zou zijn is dat voor mij in ieder geval niet duidelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken (heb een aardig tijdje gepraat) hoor je dus geen 2 te krijgen enkel voor het feit dat je paard gaat plassen tijdens de proef.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:03

xJess schreef:
Nou ik heb gebeld met iemand van de KNHS. Hij vertelde dat voor het plassen in principe geen 2 gegeven hoort te worden. Tenzij je een hengstige merrie oid hebt. Maar hij wilde de jury niet in het ongelijk stellen, omdat niemand de proef heeft gezien. En het ook zou kunnen dat de 2 niet alleen voor het plassen gegeven is, maar ook voor bijvoorbeeld slingerend binnenkomen. Dat staat niet op mijn protocol, dus wanneer dat het geval zou zijn is dat voor mij in ieder geval niet duidelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken (heb een aardig tijdje gepraat) hoor je dus geen 2 te krijgen enkel voor het feit dat je paard gaat plassen tijdens de proef.

Nee maar dat lijkt mij ook logisch. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:01

Duidelijk antwoord :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:09

xJess schreef:

Maar dan ben ik wel benieuwd of dit ook wordt teruggekoppeld naar het desbetreffende jurylid.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 11:21

Jolien87 schreef:
xJess schreef:

Maar dan ben ik wel benieuwd of dit ook wordt teruggekoppeld naar het desbetreffende jurylid.

Nee, ik heb geen naam van het jurylid hoeven geven, dus dit wordt, in ieder geval vanuit de KNHS, niet teruggekoppeld naar de jury.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:45

Jammer is dat eigenlijk!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:12

Dat is balen !! En nu?? Niks??

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 18:48

Tessa_93 schreef:
Dat is balen !! En nu?? Niks??

Nee, niks idd. Helaas... Maar goed voor de volgende keer weet ik dat er dus niet zo gepunt mag worden, enkel voor plassen.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:55

Voor poepen mag je punten aftrek krijgen, plassen niet. Zo simpel is het :)

Dien97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:37

Duidelijk antwoord dus. Gelukkig weet je nu hoe het zit

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:25

Ik vind het eigenlijk geen duidelijk antwoord van de KNHS, want wat mag er met plassen nu wel? Ok, we weten dat een 2 geven niet zomaar mag, maar in dit topic hebben we ook al verschillende antwoorden gehoord (van niet meenemen in de beoordeling over een paar punten aftrek tot het geven van een -2).
Wat is nu een correcte jurering?

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:47

Elke jury is weer anders, de een vind het goed en soms heb je er lastige tussen zitten die weer ergens moeilijk over gaan doen. Dressuur is een echt jurysport. Daarom spring ik ook liever :D.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:42

SweetVanille schreef:
Bij mijn weten mag je alleen puntenafrek geven bij mesten, daar kan je je paard doorheen rijden, bij plassen niet..

Lekker, als de schijt tegen je hakken aan kletst :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:53

antje_vip schreef:
SweetVanille schreef:
Bij mijn weten mag je alleen puntenafrek geven bij mesten, daar kan je je paard doorheen rijden, bij plassen niet..

Lekker, als de schijt tegen je hakken aan kletst :+

:=

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:23

Raar zeg. Als de 2 niet alleen bedoeld was voor het plassen had er meer op het protocol moeten staan dan alleen "gaat plassen" lijkt me..

Was de jury al weg toen de protocollen werden uitgereikt? Dan had je haar kunnen vragen. Soms is de jury bij de prijsuitreiking aanwezig, dan ga ik wel eens heen om nog wat extra dingen te horen over mijn proef.