"Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 07:34

Als ik moet lezen lees ik het ook altijd sneller en zachter en soms zelfs helemaal niet als de uitgang niet in de buurt van A zit, omdat ik het zelf dus altijd een "onzin" stukje vond :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:31

Het voelt voor mij als lezer inderdaad ook vrij vreemd om dat stukje voor te lezen aangezien de ruiter ''al klaar'' is gevoelsmatig. Maar...dat stukje staat er niet voor Jan met de korte achternaam dus moet het imo wel gedaan worden. Ik zou er zelf niet tegen zijn als daar ook een punt voor gegeven zou worden. Ik lees het dus wel voor, maar ik verwacht niet dat de ruiter het dan ook doet. Hoe hij/zij met dat stukje omgaat moet diegene zelf weten maar dan ligt het in elk geval niet aan mij als zij punten in mindering krijgen of zelfs gediskwalificeerd worden. Dan heb ik mijn plicht gedaan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:48

R12312 schreef:
Dan zou ik juist een lager cijfer geven, want dat geeft aan dat de ruiter de stap verkloot door spanning of wat dan ook.

En dat kan dus niet. Het gaat in dit cijfer om de kwaliteit van de stap en daarbij het behorende beeld.
Het gaat dus ook om alles wat je van de stap ziet en niet alleen van dat ene onderdeeltje waar het misging, het paard toch even een misstap maakte of de ruiter net iets te hard doorkwam met haar of zijn hand.
Daarom kun je bijvoorbeeld niet zeggen, dat een paard die in enkele onderdelen tactfouten maakt, maar verder zuiver is, dat deze een onvoldoende voor zijn draf krijgt.
De andere kant van het verhaal is, dat dit paard wat mij betreft de overige onderdelen nog zo zuiver kan lopen, maar ook geen 8 zal kunnen krijgen, vanwege die enkele tactfouten in verschillende onderdelen.
Je komt dan al snel op een 5 of 6.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:50

friendly schreef:
Het voelt voor mij als lezer inderdaad ook vrij vreemd om dat stukje voor te lezen aangezien de ruiter ''al klaar'' is gevoelsmatig. Maar...dat stukje staat er niet voor Jan met de korte achternaam dus moet het imo wel gedaan worden. Ik zou er zelf niet tegen zijn als daar ook een punt voor gegeven zou worden. Ik lees het dus wel voor, maar ik verwacht niet dat de ruiter het dan ook doet. Hoe hij/zij met dat stukje omgaat moet diegene zelf weten maar dan ligt het in elk geval niet aan mij als zij punten in mindering krijgen of zelfs gediskwalificeerd worden. Dan heb ik mijn plicht gedaan.

Als het absoluut geen belang heeft, volgens de KNHS, dan kunnen ze het ook uit de proef halen.
Blijkbaar heeft het wel degelijk belang.
En zo ervaar ik het ook als jury!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:05

Zo bedoel ik het ook. Staat er misschien een beetje vreemd. Maar ik heb zoiets van: als het er in staat is het vast ergens goed voor dus gewoon doen. Maar tegenwoordig rijd ik geen wedstrijden meer dus lees alleen voor, ik lees het onderdeel wel maar de ruiter bepaalt wat hij/zij doet en ondergaat zelf de gevolgen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:44

Snap ik!