Paard kopen dat luchtzuigt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Paard kopen dat luchtzuigt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:57

Nog een kleine aanvulling. Voor men denkt dat alleen luchtzuigers maagzweren hebben, dit is absoluut niet zo. Er zijn meer paarden met maagzweren dan luchtzuigers. Dus dat zegt ook niks.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:02

Niet alles gelezen.heb je al eerder paarden gehad? En heb je de financiele middelen om eventuele extra kosten te dragen? Denk dat je daar altijd rekening mee moet houden als je een dier neemt want daarmee neem je ook een verantwoordelijkheid. Als dat toch lastig is zou ik er wel goed over nadenken.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:04

stalondeugden kunnen veranderen en hoeven niet altijd bij het paard te blijven

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:06

tja... moeilijke keuze... zou het persoonlijk dan niet doen... Maar das ook lastig te zeggen zo achter je pc

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:21

Als het een leuk paard is zou ik hem/haar er niet voor laten staan. Wel hangt het af van hoeveel een paard zuigt. Er zijn paarden die continue zuigen, in stal of zelfs op de weidepalen. En er zijn paarden die het incidenteel kort na het voeren doen. Ik heb een merrie gehad die het in lichte mate deed na het voeren. Ik heb haar maagcompositum gegeven (=beschermlaag in de maag) en gezorgd dat ze altijd hooi had (paarden maken de hele dag maagzuur aan en beter dat ze geregeld wat eten) en niet teveel krachtvoer. Op een gegeven moment is het helemaal gestopt. Helaas toen haar veulen afgespeend werd begon ze weer. Wel voor een korte periode. Maar het is een fantastische merrie en ik zou haar er nooit voor hebben laten staan. Elk jaar laat ik mijn paarden controleren en zij heeft nooit een opmerking van de tandarts gehad over slijtage. Verder was ze ook kerngezond. Nimmer koliek of anderszins.