Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:32

Pandameisje schreef:
ik weet de reden waarom die verkocht is en als ts dat niet had gedaan had ze wss ook heel gezeik over haar heen gehad.

please mensen luister ook naar haar verhaal.

ik kies geen kant maar wil wel beide verhalen horen.
en dat doe ik ook en daar bereik je meer mee dan maar 1 verhaal te horen.

Wat the fiets gaat ons het verhaal nou aan. Niks toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:33

Wie er gelijk heeft maakt voor het komen kijken niet uit, TS heeft de pony verkocht, en ook al staat er in het contract dat ze mag komen kijken dan nog is het niet rechtsgeldig als er geen notaris aan te pas gekomen is.
TS weet waar de pony staat, weet hoe de eigenaar er over denkt en ik vind het dan ook behoorlijk achterbaks om via via te proberen om er achter te komen waar de pony staat.
Eigenaar wil geen contact en dat heeft TS te respecteren, afspraak of niet.. Lekker liep het contact iig niet, dat is wel duidelijk.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:33

Citaat:
Wat het verhaal is, wie er liegt of niet maakt niks uit in dat het paard verkocht is. Paard is verkocht, oud-eigenaar heeft daar geen rechten meer op. Punt.

Ik vind jammer dat jullie niet eens weten waarom ze het had gedaan als ze het paard niet verkocht had was het allemaal anders gegaan en had ze ook heel veel gezeik gekregen!

Tabaluga12

Re: Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:34

Nou vertel!

Pandameisje

PenP2014 schreef:
Pandameisje schreef:
ik weet de reden waarom die verkocht is en als ts dat niet had gedaan had ze wss ook heel gezeik over haar heen gehad.

Wat the fiets gaat ons het verhaal nou aan. Niks toch..

je weet niet waarom ze het paard heeft moeten verkopen !

Simmerr

xxDreamlove schreef:
Jullie zouden de gesprekken eens moeten lezen. Jullie zouden mij dan in me gelijk stellen. Ze liegt veel Rn logisch dat ik nu zo doe als jullie mij met ze allen aanvallen

maar zolang wij die gesprekken niet lezen zullen we dat niet doen :Y)

PenP2014

Ik hoef het ook niet te weten :')

Traiectum

Pandameisje schreef:

Maar haar kant van het verhaal maakt niet uit. Ze krijgt er namelijk geen rechten door. As oude eigenaar ben je volledig afhankelijk van de nieuwe eigenaar, of je ooit nog je oude pony ziet. Misschien is dat niet eerlijk, maar zo is het wel. Waarom de pony verkocht werd heeft daar geen invloed op.

TS, voor je eigen gemoedsrust, laat het los. De nieuwe eigenaar heeft aangegeven dat je de pony niet meer te zien krijgt. Dit topic gaat haar mening echt niet veranderen, je maakt het alleen maar erger voor jezelf.

blyth

Maar goed, ik heb ook al een paar keer mijn paard bijna weg moeten doen, maar heb haar net kunnen houden door dat mijn oom bij schoot, anders was ik nu ook paardloos geweest.
Dan had ik haar ook graag willen blijven zien, maar als die nieuwe eigenaar dat niet wilde had ik er ook vrede mee gehad, en had ik hem/haar niet onder gestalkt (zover ik dat nu begrijp).

SANEX

Pandameisje schreef:

Het is aardig dat je het voor haar opneemt, maar punt is gewoon dat er niets meer te bereiken valt. Hoe sneu het ook is, en of ts of nieuwe eigenaresse nou gelijk heeft of dat deze ergens in het midden ligt, er is gewoon niks meer aan te doen. Wat heeft het dan nog voor zin om elkaar aan te gaan vallen op internet ? Ze fokt zichzelf er alleen maar mee op, krijgt negatieve reacties, en alsnog krijgt ze er niks voor terug, de pony niet en ook geen contact met de pony.
Er wordt hier niet 1 kant gekozen, TS wordt alleen geadviseerd het erbij te laten, omdat het toch geen nut heeft

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:35

Ik las in haar berichten (ik ben professioneel stalker!) dat haar andere paard ziek was en dat het te veel werd anders.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:35

Panda.. het hele verhaal inclusief rechten heeft te maken met het feit dat het beest verkocht is. Als ze hem niet verkocht had was het een ander verhaal geweest. Oftewel.. Achtergrondverhaal/waarom ie verkocht is, is totaal niet relevant.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:36

Pandameisje schreef:

Je kunt wel naar haar verhaal luisteren maar het blijft toch zo dat TS hem verkocht heeft en en niks meer over te zeggen heeft.
Of het verhaal klopt of niet klopt.

Brainless

Pandameisje schreef:
je weet niet waarom ze het paard heeft moeten verkopen !

Nee, maar dat hoeft ook niet.

Verkocht is verkocht.
Wat de reden ook is, TS is dus niet meer de wettelijke eigenaar en heeft geen recht meer op in/aanspraak op de pony.

Juist nu er duidelijk is toegegeven dat de pony is verkocht (en niet is uitgeleend)... heet TS zich in de vingers gesneden en nergens recht op.

Felicxa

Pandameisje schreef:
Citaat:
Wat het verhaal is, wie er liegt of niet maakt niks uit in dat het paard verkocht is. Paard is verkocht, oud-eigenaar heeft daar geen rechten meer op. Punt.

Ik vind jammer dat jullie niet eens weten waarom ze het had gedaan als ze het paard niet verkocht had was het allemaal anders gegaan en had ze ook heel veel gezeik gekregen!

Waarom er verkocht is, of ze dan gezeik had gekregen speelt geen rol in het verhaal dat TS geen recht meer heeft op haar ex-pony. Ze heeft het recht niet om hem op te zoeken, of zelfs maar te weten waar hij staat. Het is niet haar paard meer, door de verkoop heeft ze al het recht over beslissingen omtrecht de pony verloren. Helaas pindakaas, Pony niet van haar, niet haar beslissingen, niet haar goed recht. Einde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:37

G*ddamn... dit is gewoon een kindje dat haar gelijk wilt hebben en net zo lang door dramt tot ze haar zin heeft!

Kreeg wsl van paps en mams altijd haar zin, en kan niet hebben dat het nu niet lukt..

Verkocht is verkocht, juridisch heb je geen poot om te staan. En ik vind het heel slim van Rietje dat ze je er niet meer bij laat!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:39

Panda, lief dat je het voor haar op neemt. Maar pony is verkocht dus TS heeft gewoon pech, hoe sneu dat misschien ook is gezien haar verhaal, zij heeft zelf haar pony verkocht en daarmee geen rechten meer.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:40

Wauw, hoe sneu is het om hier een discussie (of naja ruzie) te moeten lezen die gaat tussen 21/22 jarige mensen, geen woorden voor...

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:41

NikkiTazz schreef:
G*ddamn... dit is gewoon een kindje dat haar gelijk wilt hebben en net zo lang door dramt tot ze haar zin heeft!

Kreeg wsl van paps en mams altijd haar zin, en kan niet hebben dat het nu niet lukt..

Verkocht is verkocht, juridisch heb je geen poot om te staan. En ik vind het heel slim van Rietje dat ze je er niet meer bij laat!

hard maar helemaal mee eens eigelijk :=

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:41

Roosch schreef:
Panda.. het hele verhaal inclusief rechten heeft te maken met het feit dat het beest verkocht is. Als ze hem niet verkocht had was het een ander verhaal geweest. Oftewel.. Achtergrondverhaal/waarom ie verkocht is, is totaal niet relevant.

Jammer dat jullie alleen maar denken aan het geen contact meer en verkocht is verkocht.

ik ben wel mee eens dat verkocht is verkocht maar iedereen wil toch weten hoe het gaat met een paard als die verkocht is ...

Roosch

Re: Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:42

Iedereen zal het wel willen maar je kunt het niet afdwingen. Keus van de nieuwe eigenaar en die zegt nu nee. Duidelijk toch?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:42

Ja en als de nieuwe eigenaar dat niet (meer) wil is het pech. Maar deze gedragingen zijn niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:43

ThirzaXinge schreef:
NikkiTazz schreef:

hard maar helemaal mee eens eigelijk :=

Het was niet eens hard bedoeld. Ik schijn wel vaker dingen niet zo vriendelijk te zeggen (Ook in real life niet :p) oops!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:43

Pandameisje schreef:
Roosch schreef:

Jammer dat jullie alleen maar denken aan het geen contact meer en verkocht is verkocht.

ik ben wel mee eens dat verkocht is verkocht maar iedereen wil toch weten hoe het gaat met een paard als die verkocht is ...

TS heeft de pony amper 2 weken in bezit gehad, voordat ze hem weer verkocht.

Dus het gaat net over een paard waarmee ze een innige band had en die helaas door omstandigheden verkocht moest worden.
Dan kan ik het nog enigszins begrijpen, maar nu helemaal niet.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:44

je hebt sneller een band met een dier dan mensen denken