Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NikkiTazz schreef:
Ayasha schreef:Ayasha schreef:Daar heb je geen merrie voor nodig, de ruin hier doet dat ook zo. Die wordt geblinddoekt. T-shirt voor de ogen en dan degelijk begeleiden (lichte druk op het touw en zorgen dat ie je op stem kan volgen) en gaat zo relaxed de trailer in.Geen vechten meer, geen gedoe meer. Op wedstrijd gaat ie zonder problemen op de trailer (zonder blinddoek) maar thuis vertrekken vindt ie maar niks blijkbaar.
Ow echt? blinddoek jij je paard om de trailer op te gaan? daar leert ie precies niks van, wat heb je daar nu aan, gewoon tijd nemen en je trailer in het weiland, de bak parkeren aan een auto of trekker, en oefenen, geen koekjes voorhouden, maar leren om voor jou de trailer zelfstandig op te gaan, de stal gaat ie toch ook in uit zichzelf, het is niet meer dan dat, maar je moet zelf wel een knopje omzetten.

zeg maar wanneer je kan, zet ik de trailer klaar.[/quote]

cissy schreef:It never takes longer than 2 days.
If you take the time it takes it takes less time.
First the nose, then the neck and maybe the feet.
Ook mijn favoriete uitspraken van Parelli![]()
Je hebt het super opgelost! Gewoon wachten op dr en geen tijdsdruk voelen, zelf relaxed blijven en dan heb je al heel wat.
freeride schreef:Als hij het thuis voor je doet, moet je proberen om de 'sfeer' op wedstrijd ten tijde van het laden hetzelfde als thuis te maken, ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar alles is anders en het was een vermoeiende spannende dag, dus kan me voorstellen dat hij dan denkt, hey, het is nu anders en ik ben hier nog niet uitgekeken... kun je niet met hem oefenen op een locatie vlakbij huis? desnoods vlak voor voertijd opladen, effe eruit elders, misschien snel, maar anders pas na lang weer laden, thuiskomen en eten. niet om het voeren en laden te linken, maar gewoon de routine erin krijgen, dat hij eet als hij dit voor je heeft gedaan op vreemd terrein. Ik beweer echt niet dat het simpel is, maar blinddoeken heeft ook een enorm risico, want een geblindoekt paard kan wel in paniek slaan en op hol gaan, en dat wil je niet zien.
Als je vlakbij woont wil ik best eens proberen, maar ik ga niet gratis en voor niks met een paard werken op locatie, die tijd heb ik gehad, en mijn tijd kan ik prima gebruiken voor eigen 4-legged projecten
freeride schreef:NikkiTazz schreef:
ik begrijp nu helemaal niet meer waar jouw reactie op mijn reactie vandaan kwam?! jij irriteert je aan mijn reactie en je durft dan ook nog te zeggen: dring je niet zo op???? en hoe is jouw paard nu geladen? precies, volharding, rustig blijven en zelf laten doen, precies zoals ik het adviseerde. netjes gedaan zo te zien.
ik had alleen wel een beetje een:ieeekkk! gevoel bij de foto op de achterbenen op het harde, dit is geen commentaar, gewoon een idee om bij zo'n strijdvaardig paard rekening te houden met omhoog komen, en eventueel vallen, dus misschien een zachtere ondergrond zoeken.

) tekst komt toch anders over
NikkiTazz schreef:Ook jij leest niet goed.... ik irriteerDE me aan hoe je je op aan het dringen was... je hebt dat uitgelegd, dan is het toch ook klaar. Jammer dat juist jij je er druk om maakt en er nog verder op door blijft gaan
Jij bent toch iets/iemand...om maar op je zinnetje te reageren hahahahahaha
maar om een bokt ruzietje te gaan voorkomen... ik zie je op meerdere topics heel naar en vervelend reageren. Vaak niet opbouwend maar juist zo van ik heb gelijk... opbouwende tip: let misschien op hoe je iets neer zet.. (en ja, ik zelf moet er ook steeds meer mijn best voor doen) tekst komt toch anders over

freeride schreef:NikkiTazz schreef:Ook jij leest niet goed.... ik irriteerDE me aan hoe je je op aan het dringen was... je hebt dat uitgelegd, dan is het toch ook klaar. Jammer dat juist jij je er druk om maakt en er nog verder op door blijft gaan
Jij bent toch iets/iemand...om maar op je zinnetje te reageren hahahahahaha
maar om een bokt ruzietje te gaan voorkomen... ik zie je op meerdere topics heel naar en vervelend reageren. Vaak niet opbouwend maar juist zo van ik heb gelijk... opbouwende tip: let misschien op hoe je iets neer zet.. (en ja, ik zelf moet er ook steeds meer mijn best voor doen) tekst komt toch anders over
allereerst sorry!! ik begreep echt dat je je in eerste instantie irriteerde aan mijn reactie![]()
maar nu ben ik weer in verwarring, want je stuk over in meerdere topics vervelend reageren, is dat dan wel aan mij gericht?
My_Chimanga schreef:Haha, die First the nose, then the neck and maybe the feet was het wel een beetje
Dat duurt dan echt het langst, voordat die voeten nog eens mee gaan!
Tsja, ik waarschuw ook altijd iedereen want idd is mijne op zulke momenten niet voorzichtig met omstanders.
Vlot erop, op een fijne manier en zonder hulp. Erg prettige methode!