Verborgen gebrek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:29

Wij beginnen ook nooit aan een merrie of een teef of een poes :P
Maar dat is ieder zijn keuze

Ik zou haar ook nog wat meer de tijd geven hoor, 4 dagen is zo lang nog niet.

Maar hoe ging het met rijden vandaag?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat knikker verhaal :+ , hoe weet je het zeker

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:43

Ik denk dat je even moet afwachten wat de dierenarts vindt. Wellicht zit er wel helemaal geen knikker in. je het paard niet voor de koop laten keuren?

Maar ik denk dat je geen poot hebt om op te staan. Je hebt geen contract. je hebt de merrie gereden toen ze hengstig was en dus op de hoogte hoe ze is als ze hengstig is. En toch heb je haar gekocht. Ik denk eerder dat jij een te snelle beslissing hebt genomen omdat "kapers" op de kust waren. Je had ook kunnen wachten totdat ze niet meer hengstig was.

En inderdaad, geef haar even de tijd om te wennen. Je hebt de merrie ook niet eens een kans gegeven. Een verhuizing heeft veel impact op een paard.

Myra2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 17:45

KarinLF schreef:
Wij beginnen ook nooit aan een merrie of een teef of een poes :P
Maar dat is ieder zijn keuze

Ik zou haar ook nog wat meer de tijd geven hoor, 4 dagen is zo lang nog niet.

Maar hoe ging het met rijden vandaag?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat knikker verhaal :+ , hoe weet je het zeker

Ik geef haar zeker meer de tijd :) Ze is zo leuk verder......

Omdat ik vandaag alleen was heb ik haar alleen gelongeerd. Morgen is er iemand op stal en ga ik rijden :)

Myra2

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 11:04

Knikker verhaal is gisteren bevestigd.

Ook heb ik even gereden. Slaan naar mijn been, ze kwam de lucht in en begon te piepen.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:06

Heb je al contact opgenomen met de verkopers?
Hoe is het bevestigd?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:10

Myra2 schreef:
Knikker verhaal is gisteren bevestigd.

Ook heb ik even gereden. Slaan naar mijn been, ze kwam de lucht in en begon te piepen.......

sorry maar dan zou ik hem terug doen. als je paard een knikker heeft en hengstig is moet je er niet mee gaan fokken... dan is er meer mis hoor. slaan naar been stijgeren ik ken het, heb je al eens geprobeerd eens niet been/zweep te geven maar met je stem luid en duidelijk *kom* *vooruit* of verzin het ? :') op een strenge toon? dat werkt hier altijd beter. alles is zo gevoelig met hengstigheid....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:13

Sowieso zorgen dat je dit op papier krijgt van de DA.

Het is wel netjes dat je eerst normaal contact op neemt met de verkopers (telefoon/mail), misschien zijn ze zowel bereidt de koop te ontbinden.
Als ze tot niets bereidt zijn, kun je evt contact op nemen met het juridisch loket (of je eigen rechtsbijstandverzekering) om te overleggen wat je rechten (en plichten) zijn.

De volgende stap zal dan zijn om de beoordeling van de DA op te sturen met daarbij een brief waarin je zegt dat je duidelijk hebt gevraagd of het een pismerrie was en dat je gezegd hebt dat je plannen had om met de merrie te fokken.
En dat je de koop wilt ontbinden en binnen (bv 2 weken) de merrie moet worden opgehaald (of jullie de merrie terugbrengen) en gelijk jullie geld terug willen.

Maar bekijk eerst wat jullie rechten zijn ivm een pismerrie en evt. verborgen gebrek, helemaal omdat je haar daar hebt kunnen uitproberen terwijl ze hengstig was.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:16

Ik snap sowieso niet waarom je een paard koopt dat tijdens het proefrijden al lastig is tijdens de hengstigheid... Dan kan je toch wel raden dat ze elke hengstigheid zo gaat zijn..
Het aantal dagen dat ze dit gedrag vertoont valt toch af te wachten.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:42

Brainless schreef:
Maar bekijk eerst wat jullie rechten zijn ivm een pismerrie en evt. verborgen gebrek, helemaal omdat je haar daar hebt kunnen uitproberen terwijl ze hengstig was.

En daarom is het geen verborgen gebrek. Je hebt zelf kunnen zien dat het een "pismerrie" is, maar toch gekocht omdat er andere geïnteresseerden waren.

Dat van die knikker zou dat wel kunnen zijn, maar dan moet je wel weten waarvoor dat ding is geplaatst en of dit effect heeft op het gebruik als fokmerrie. Maar ja, je hebt ook niks op papier staan.

Is de dierenarts op zondag geweest? Heb je het paard voor aankoop laten keuren?

Ik zou proberen het met de verkopers op te lossen. Heb je hier al contact mee gehad en hen verteld dat je dierenarts heeft geconstateerd dat er een knikker in zit?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:04

Ts, ik ben benieuwd hoe dit verhaal afgelopen is? Heb je de merrie nog of is ze terug gegaan?

Myra2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:17

Hoezo heb ik kunnen zien dat ze een pis merrie is?
Ze was goed te rijden tijdens het proefrijden. Geen reden om te denken dat ze een pis merrie is.

Ik heb continu Contact gehouden met verkopende partij. Dus zij zijn zeker op de hoogte van alles.
Hopelijk zsm meer info :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:47

Myra2 schreef:
Hoezo heb ik kunnen zien dat ze een pis merrie is?
Ze was goed te rijden tijdens het proefrijden. Geen reden om te denken dat ze een pis merrie is.

Omdat je dat hier zelf al zegt? O:)
Myra2 schreef:
Ik heb de hengstigheid geaccepteerd zoals ze was bij het proef rijden. Als dit 4 dagen in de maand voor komt kan ik dit zeker accepteren. (Niet voor het been, stil staan, continu pissen).

Een hengstige merrie die zo heftig reageert bij het proefrijden had ik eerlijk gezegd laten staan.. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt..

Myra2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:04

Ik bedoelde hiermee niet dat ze dit deed bij het proefrijden. Hier toonde ze dit zeker niet, anders had ik de hengstigheid afgewacht.
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik best een merrie kan handelen die dit een kortere periode in de maand heeft.
Deze merrie is in 1 maand tijd 2x hengstig geweest. In totaal 6 dagen deze maand geen verschijnselen van hengstigheid.

Ik heb de merrie vandaag terug gebracht nadat ik een verklaring had ontvangen van 2 dierenartsen dat de merrie niet goed is/ geen normaal gedrag vertoont. (Anders omschreven)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:24

Ok, dus de oude eigenaren hebben haar teruggenomen, aankoopbedrag terug en dus netjes opgelost?

Myra2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 16:31

Inderdaad. Alle gemaakte kosten in de tussentijd zijn niet vergoed, maar dat maakt mij nu ook niet meer uit.
Echt netjes is het niet gegaan, maar ik ben nu blij dat ik mijn geld terug heb en op zoek kan gaan naar een ander paard.