Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babootje schreef:Misschien kun je Zenn Oral Solutions proberen. Is geen doping dus mag gewoon bij wedstrijden.
Het maakt je paard wat "Zenn" (rustiger in het hoofd, zonder dat de rittigheid wegvalt)
Het kan misschien net schelen in dat stukje spanning dat teveel is.
Verder kan ik mee gaan met de rest. Laat je adviseren door een prof.
Kan best zijn dat het incident op de wedstrijd de oorzaak is, maar het duurt al te lang nu (sinds 2012) de angst is bevestigd en wordt erger waarschijnlijk door de manier waarop je erop reageert. Dat moet je doorbreken, maar ik zou dat echt onder begeleiding doen.

Aria_zz schreef:Ik kan me goed voorstellen dat dit paard de wedstrijd zelf heerlijk vind, maar enorm 'gegrepen' wordt door de drukte er omheen. En dat dat achteroverslaan nu een manier is om dat duidelijk te maken.
Ts, mijn tip, probeer voor je opnieuw op wedstrijd gaat met je paard naar een wedstrijd te gaan zonder dat je mee rijd. Loop overal rond, neem wat snoepjes mee en als je paard kalm wordt (op welk moment dan ook) geef je een snoepje, want eten werkt ook ontspannend dus heb je dubbel effect.
Als het kan, neem iemand mee die veel verstand heeft van paardenlichaamstaal mee of zo'n trainer.
Probeer enge dingen leuk te maken, ga er zelf naar toe en laat je paard terug ontspannen.
Als je dit een aantal keer kan doen moet dat al druk van de ketel nemen. Is ze meteen ontspannen als je aankomt op zo'n wedstrijd, dan ligt de oorzaak ergens anders.