Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miezelke schreef:Psych is nu wel wat overdreven denk ik. Met geweld bedoel ik een slag met een zweep, stampen in de buik, kortom, gedrag wat zich uit tgv frustraties. Gedrag zoals zoveel kinderen (en ouderen) jammer genoeg nog doen.
miezelke schreef:Wat ik me dan nog afvraag: hoe kan je kinderen, die niet geïnteresseerd zijn in grondwerk en NH en het die niet interesseren hoe een paard denkt en werkt, maar die enkel willen rijden op de traditionele manier (en het misschien leuk vinden om macht te hebben over een pony, al dan niet met geweld), toch motiveren tot het eerste? Iemand daar ervaring mee?
tamary schreef:miezelke schreef:Psych is nu wel wat overdreven denk ik. Met geweld bedoel ik een slag met een zweep, stampen in de buik, kortom, gedrag wat zich uit tgv frustraties. Gedrag zoals zoveel kinderen (en ouderen) jammer genoeg nog doen.
En hulp om de oorzaak te vinden en dit in elk geval in gezonde(re) banen te leiden is dan dus geboden. Zo iemand zit ook met zichzelf in de knoop en kan daar niet alleen uit komen.
Maflinger_S schreef:Beginnen met de dames les te laten krijgen door dezelfde fijne instructrice en dan eens kijken hoe de oudste daarop reageert. Die wordt hier nu bijna neergezet als een psychopaat terwijl ze waarschijnlijk alleen heeft leren rijden als het gros van de ruiters. Zoals xSlvna ook zegt, heel veel mensen rijden zo omdat het ze zo geleerd is en denken dus dat het zo hoort. Eens kijken hoe zij reageert op de andere leswijze, misschien bevalt het haar wel zo goed dat ze niet meer op de manege wil lessen bij haar moeder in de buurt maar dat ze alleen nog op de fijne manier wil rijden met de eigen pony.
De ouders kunnen hier natuurlijk veel in sturen.
Mooie bijdragen in dit topic van meggiesannie trouwens.