paardrijden met regen/onweer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

buitenrijden tijdens onweer

gewoon gevaarlijk
222 (75%)
slecht
37 (12%)
boeit me niet
17 (5%)
alles moet een eerste keer zijn
20 (6%)

Totaal aantal stemmen: 296

Zomer

Re: paardrijden met regen/onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:22

Met onweer blijf ik meestal thuis, regen gewoon gaan meestal :) Hier is het behoorlijk open, veel weilanden en weinig huizen. Al betrap ik mezelf heel vaak dat als het rommelt, ik gewoon ga. Heel stom, klopt :o .
Laatst was mn nicht mee rijden en ze zat even op mijn paard. Ik foto maken, net op dat moment begon het echt uit het niets te storten en te onweren -O- Sta je dan midden in een weiland. 'Sh*t ..(naam nicht).. komop rijden!
Gave foto geworden trouwens _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:29

arinazazoe11 schreef:
Met onweer blijf ik meestal thuis, regen gewoon gaan meestal :) Hier is het behoorlijk open, veel weilanden en weinig huizen. Al betrap ik mezelf heel vaak dat als het rommelt, ik gewoon ga. Heel stom, klopt :o .
Laatst was mn nicht mee rijden en ze zat even op mijn paard. Ik foto maken, net op dat moment begon het echt uit het niets te storten en te onweren -O- Sta je dan midden in een weiland. 'Sh*t ..(naam nicht).. komop rijden!

Linkje?

No_No: Het verhaal klopt alleen vind ik het plaatje erbij wat onhandig vorm gegeven. Iemand die weinig of geen kennis van de materie heeft, kan er best wat moeite mee hebben om het verhaal te volgen.

Ik zal vanavond nog eens zoeken of ik het natuurkundige plaatje erbij kan vinden. Dat is wat abstracter maar vertelt wel heel begrijpelijk wat er gebeurt.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:30

Ik ben een mooi weer ruiter :) Maar ben ik eenmaal in het bos dan maakt die regen me ook niet zo veel meer uit...onweer dan keer ik toch wel om hoor!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:33

ikke schreef:
arinazazoe11 schreef:

Linkje?

Nee, ik heb de foto jammergenoeg niet meer -O- Mobiel is gereset.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:09

Met onweer rijd ik liever niet, al heb je soms het pech dat het toch onweert als ik aan het rijden ben. Dan zorg ik gewoon dat ik zo snel mogelijk thuis kom en niet in open gebieden rijdt. Buienradar vertrouw ik niet meer, die zegt zovaak onzin dingen. Regen maakt niet uit, dan ga ik wel gewoon rijden. Als er echt een dikke stortbui is wacht ik gewoon tot die over is en ga ik dan rijden :o .

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:16

Op mijn werk kwam ik ooit iemand tegen die vertelde dat de bliksem eens insloeg in een koe die op anderhalve meter van haar moeder stond. Koe op slag dood, en de moeder was compleet in shock. Dan krijg je wel ontzag voor bliksem.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:21

Mijn oom is ooit geraakt door de bliksem. Wil er na 30 jaar nog steeds niet over praten, zo'n heftige ervaring was het.

Ben er ook echt nooit gerust op als het doet bliksemen. Mijn verzorgpaard staat 24/7 buiten met minimale beschutting en ben altijd bang dat hij geraakt wordt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:00

Niniane schreef:
Mijn oom is ooit geraakt door de bliksem. Wil er na 30 jaar nog steeds niet over praten, zo'n heftige ervaring was het.

Ben er ook echt nooit gerust op als het doet bliksemen. Mijn verzorgpaard staat 24/7 buiten met minimale beschutting en ben altijd bang dat hij geraakt wordt.

Kan me voorstellen. Best wel indrukwekkend natuurgeweld. Ga ook altijd kijken buiten als je voelt dat er echt een flinke storm aankomt, weliswaar veilig in mijn achtertuin haha.

Er is geloof ik een man in Amerika meerdere keren door bliksem geraakt en overleefde het iedere keer. Zelfs zijn grafsteen is door bliksem geraakt :+