BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:19

Polly schreef:
Als je hem koopt is het dus iets van €26

is nog steeds oplichting. Is gewoon een knop indrukken

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:37

bliver schreef:
Polly schreef:
Als je hem koopt is het dus iets van €26

is nog steeds oplichting. Is gewoon een knop indrukken

Dat zijn de kosten die het cbr rekent, daar zelf nog €20 bij optellen noem ik pas oplichting

Sassieja

Re: BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:47

maar kun je dat dan zelf niet aanvragen bij het cbr?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:58

Je ziet zelf wat er aan extra kosten overheen komen en dan kan je doorrekenen of wat je totale kosten zijn. Mijn man heeft ook voor 250 zijn BE gehaald, een stuk goedkoper dan via 'normaal' (550+euro).

Maar vakantieveilingen moet je altijd uitkijken dat je wel eerst de extra kosten nakijkt en goed checkt wat er wel/niet bij in zit. Ik heb met verschillende biedingen meegedaan, bij verschillende rijscholen, maar de een was me meer waard dan de andere, want waar hij nu zat was 5 uur incl lunch en de andere was 3 uur excl lunch. En twee uur maakt nogal een verschil op een snelcursus!

Een andere man was gezakt en die werd aangeraden om weer via vakantieveilingen te kopen, want dat was goedkoper dan de herhalingscursus.

Heb hem zelf via een gewone dagcursus gehaald, maar dan begint het oefenen pas :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:34

Ik heb het gedaan via vakantieveilingen en heb een verschrikkelijke dag gehad.
Ik werd alleen maar afgesnauwd, kreeg nergens fatsoenlijk uitleg over en ben uiteinde dan ook niet geslaagd.
Kreeg daar ook nog even voor op mijn donder na afloop.
Had halverwege de dag echt de neiging om weg te lopen en dat doe ik niet snel.
Het was die man er volgens mij om te doen om mensen te kleineren aangezien hij tijdens het rijden ook heel triomfantelijk zei dat hij eigenlijk iedereen wel minimaal 1x aan het huilen krijgt tijdens de lessen. .....

Was heel blij dat ik maar €25 ervoor betaal heb.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:09

goh wat een vreselijk ervaring zeg maar was jezelf ook niet in staat dan om eens even af te snauwen en flink zijn mond te snoeren

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:31

Sassieja schreef:
maar kun je dat dan zelf niet aanvragen bij het cbr?

Ja hoor, kan gewoon online gedaan worden met je DigiD! De verklaring is wel een verplicht onderdeel, want je moet voor het behalen van een rijbewijs namelijk rijvaardig zijn (kan ik rijden? > examen) en rijgeschikt (mag ik rijden? > eigen verklaring).

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:37

Silence schreef:
Ik heb het gedaan via vakantieveilingen en heb een verschrikkelijke dag gehad.
Ik werd alleen maar afgesnauwd, kreeg nergens fatsoenlijk uitleg over en ben uiteinde dan ook niet geslaagd.
Kreeg daar ook nog even voor op mijn donder na afloop.
Had halverwege de dag echt de neiging om weg te lopen en dat doe ik niet snel.
Het was die man er volgens mij om te doen om mensen te kleineren aangezien hij tijdens het rijden ook heel triomfantelijk zei dat hij eigenlijk iedereen wel minimaal 1x aan het huilen krijgt tijdens de lessen. .....

Was heel blij dat ik maar €25 ervoor betaal heb.

De cursussen gaan allemaal rond de 200 - 300 euro weg.... dus 25 is ook wel heel weinig.... Misschien zegt dat ook wel iets :o Ik kan wel zeggen dan mijn man bij Van Zanten in Harderwijk een hele goede ervaring had.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:37

Misschien was hij inderdaad kwaad dat er zo weinig geboden was. Ik bedoel, hier moet hij flink geld op toeleggen.
Maarja, dat is het risico van meedoen aan vakantieveilingen. Ik zag trouwens dat je tegenwoordig een openingsbod kunt instellen, dat was nieuw voor mij.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:49

Scum schreef:
Misschien was hij inderdaad kwaad dat er zo weinig geboden was. Ik bedoel, hier moet hij flink geld op toeleggen.
Maarja, dat is het risico van meedoen aan vakantieveilingen. Ik zag trouwens dat je tegenwoordig een openingsbod kunt instellen, dat was nieuw voor mij.

Tja dan moet hij niet met die veilingen meedoen. dat risico heb je. Echt hebben ze nu een openingsbod? Dan is ook het hele effect weg, al denk ik altijd dat er stiekem mensen meebieden om te prijs op te drijven van vakantie veilingen of het desbetreffende bedrijf.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:02

Dat denk ik ook. Bedoel, soms zie je een naam met een hoog openingsbod beginnen en dan in een paar minuten tijd een paar keer over zichzelf heen bieden. Ammehoela......

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:09

ja ik snap dat ook nooit vandaar dat ik het niet altijd vertrouw. want als het openingsbod 1 euro is waarom ga je dan zelf de prijs gelijk opdrijven door gelijk 30 euro te bieden op iets. Daarom als ik wat bied doe ik dat alleen als allerlaatste en dan ben ik net wel net niet op tijd en dan hopelijk met het hoogste bod.

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:24

Ik wil dit ook graag doen, maar er zitten ook sommige veilingen tussen waarbij staat dat je na die 6 uur te horen krijg hoeveel uur je moet rijden voor je dat examen wat je gewonnen hebt mag rijden. Daar wel op letten dus.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:59

sowieso altijd goed opletten wat er onder het kopje exclusief staat. Je hebt ook weleens hotelaanbiedingen waar dan bij staat dat je verplicht bent in dat hotel te eten. Als je dan net voor 30 euro een nachtje in dat hotel hebt geboekt en het is een 5 sterren hotel dan kom je bedrogen uit.