xSlvna schreef:Moeten we jou een stuk ijzer (bedekt met leer) om sjorren en een week laten zitten.
En je rug laten breken wanneer je je om wilt draaien in bed...
! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rider01 schreef:In telegram stijl:
Ik ga niet iets niet doen omdat hij daar even geen zin in heeft, ik ga niet in het bos of zoiets werken want dat vind ik gevaarlijk.
Hij kan vast staan
zadel, dekje, ander zadel maakt allemaal niet uit.
Blijven benaderen kan je proberen maar dan draait hij na 2 uur nog om z'n eigen as.
Zolang hij ruimte heeft om te lopen, vind ik niet dat ik hem ergens toe dwing.
Yamasaki, hoe beviel zij?

- Jasmijn159 schreef:Ja dat doen ze bij ons wel.. Misschien iets minder makkelijk 'om' rollen, maar rollen gaat prima. Zadel gaat dr na onder de spuit
OsMo schreef:TS ik heb niet alle reacties gelezen om eerlijk te zijn.
Ik heb ook niet zo heel veel verstand van paarden die vanuit het wild komen.
Maar je verhaal triggert mij![]()
Wat ik mij zo afvraag is of je ook verschil ziet in zijn lichaamshouding?
Hoe is zijn hals houding? hoog (onzekerheid) of laag (Zeker - hij is het er niet mee eens dominant).
En hoe is zijn energie over het algemeen, is die doorgaans laag?
xSlvna schreef:Moeten we jou een stuk ijzer (bedekt met leer) om sjorren en een week laten zitten.
Vivat schreef:TS hoe gaat het nu met je paardje? heb je een oplossing kunnen vinden of iemand die jou kan helpen?
Mioux schreef:Heb je zelf beschikking over een longeer bak? Anders zou je de manier kunnen proberen in dit filmpje. Vaak trainen ze de "wilde" paarden die ze meenemen ook op deze manier (meer in amerika)... zo wennen ze aan het zadel,bewegingen en dergelijke.
https://www.youtube.com/watch?v=glZWiw5liZA
Misschien kan je kijken of je hier naar toe kan werken?
Niet iedereen gebruikt deze methode, of is het ermee eens. Maar heb veel goede filmpjes gezien van hem. Ook zijn niet alle paarden uit t wild natuurlijk de meeste hebben een "tam" paard.
Je zou evt filmpjes kunnen bekijken van hem, hij heet Robert Monty en heeft ook buiten zadel mak andere filmpjes