rare gewoontes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:34

Mijn paard heeft er eigenlijk maar 1:
Op het moment dat ik in de bak sta / of buiten en naar het zadel wil toe lopen om op te stappen drukt ze haar hoofd in je armen en moet je haar even knuffelen. Doe je dit niet blijft ze maar weg draaien als me op wilt stappen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:36

Zodra ik de longeersingel tevoorschijn haal bij mijn shet, gaat hij heel zielig doen. Dan heeft hij overal last van en is hij ineens stijf. Zodra ik hem weg leg is alles weer in orde :Y)

Brittxxxxx

Re: rare gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:42

Zachtjes hinniken bij het afstappen, keer op keer. ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:33

Dat is wel heel schattig.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:21

romyloverrr schreef:
Oké, ik geef toe.
Ik rijd deze maflinger:
[ Video ]
Het stamt ui de tijd als jonge pony toen hij heel veel binnenstond en zijn tanden ana het wisselen was.
Tegenwoordig komt hij veel buiten maar hij moet het nog steeds.
Nier alleen op stal maar ook met wandelen en rijden als het even een beetje saai word.

Verder gaapt mijn pony altijd 4 keer na zwaar werk :')
En als ik hem terug naar de wei zet laat ze áltijd scheten.

Die kwam ik net tegen op facebook!
Je pony wordt nog beroemd hahah

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:28

Als de staldeur openstaat op een kiertje dan duwt ze hem helemaal open of dicht. Elke keer als ie open staat. :P

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:33

Mijn bijrijdpaard gooit zijn voerbak van het hek af als deze leeg is :') Meestal geeft ie erna nog een trapje ertegen aan, zodat ik het écht gehoord moet hebben dat hij leeg is :j

wendyjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:12

Mijn shet gaat na het eten altijd aan het hek likken. Hij hinnikd ook altijd naar iedereen die langs komt op de hoop dat hij een snoepje krijgt :D En als ik de tuinslamg aanzet duwt mijn andere pony zijn neus altijd recht in de straal water

PIPPER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:21

Als ik hem voor het raam van de stal zet waar allemaal stof opligt, moet hij altijd even het raam schoonlikken :+

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:27

Mijn paard moet ALTIJD, of ik er nou tien keer langs loop met d'r, mesten bij de mestbak :+

Ik hoef in ieder geval nooit ver te lopen.. haha

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:00

badass schreef:
romyloverrr schreef:
Oké, ik geef toe.
Ik rijd deze maflinger:
[ Video ]
Het stamt ui de tijd als jonge pony toen hij heel veel binnenstond en zijn tanden ana het wisselen was.
Tegenwoordig komt hij veel buiten maar hij moet het nog steeds.
Nier alleen op stal maar ook met wandelen en rijden als het even een beetje saai word.

Verder gaapt mijn pony altijd 4 keer na zwaar werk :')
En als ik hem terug naar de wei zet laat ze áltijd scheten.

Late reactie, maar mag ik misschien een linkje? Ik ben hem nog niet op facebook tegengekomen?!

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:08

Geweldig ! Mijn verzorgpony heeft tot nu toe nog niet van zulke acties gehad, ben bang dat het nog gaat komen.. :')

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:08

romyloverrr schreef:
badass schreef:

Late reactie, maar mag ik misschien een linkje? Ik ben hem nog niet op facebook tegengekomen?!

Sorry, maar dat weet ik echt niet meer :=, misschien stond het op dumpert.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:16

Die van mij gaapt altijd als het bit uit gaat de hobbys zijn ook kruiwagens omgooien -O-
en ze moet (altijd) poepen EN plassen als ze de bak in gaat :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:26

God badass, wat schrok ik van jouw avatar, vreselijk :')

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:32

Mijn shetlander merrie heeft wel meer van die dingen, maar ze likt graag het kale hoofd van mijn hoefsmid... Of de rug van mijn stiefvader.
Mijn New Forest is een heel jaloerse dus als ik mijn Brabander opzadel aan de stal en ze kan eraan gaat ze altijd lopen met zijn dekje, echt enorm vervelend want ze geeft het ook niet terug.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:36

Ik kan niet normaal iets over het hek hangen of Romaissa pakt het op met dr mond, tilt het op en gooit het er af, zelfs mn zadel :')
En tegenwoordig heeft mevrouw een nieuw trucje, als ik dr uit haar wei haal komt ze heel vrolijk op me af galopperen als een gek, maakt een noodstop en vraagt om een aai, en dan galoppeert ze weer terug waar ze stond, kan ik alsnog dat hele stuk lopen. :') En dan er op springen met een halstertouwtje om dr nek naar het hek galopperen, mag allang blij zijn dat ze dan geen omkeren en noodstoppen flikt _O-

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:46

Elke keer als mijn paard iets lekkers van me krijgt, snoepje, broodje, maakt echt werkelijk waar niet uit wat moet en zal mijn paard na het eten iets moeten likken. Of het nou het hek van het paddock is, de staldeur of de muur van de poetsplek, er moet en zal gelikt worden. :')

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:58

Mij negeren als ik volgens hem te lang niet ben geweest.
Kwamen vandaag terug van 2 weken vakantie. Kom achter bij de paarden, komen er 3 naar me toe. Na een aantal keer roepen komt de pony ook de stal uit, kijkt me heel boos aan, jaagt de andere 3 bij me weg en loopt vervolgens de stal in om met de kont naar de deur te blijven staan.
Na ff kroelen en knuffelen (en uiteindelijk een appeltje) is het weer goed.
Dit is dus ieder jaar na de vakantie weer hetzelfde verhaal met hem.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:22

Eén van onze fokmerries weet precies het 'afzadelritueel' (eerst naar binnen het zadel wegleggen, vervolgens met hoofdstel naar de merrieweide, waar ik het hoofdstel afdoe) en dus loopt zonder dat ik haar vast heb dit hele riedeltje naast mij mee. :') soms wel 50 cm naast of achter mij, maar ik hoef niks vast te houden. Als het haar te lang duurt gaat ze bij de paal staan en boos kijkend wachten tot ik het zadel EINDELIJK af heb gedaan, en dan sjokt ze naar de merriewei, ervan uitgaand dat haar 'assistente' (ik) er wel achteraan loopt voor dat hoofdstel. :') Ook nooit (weg) rennen ofzo, ze blijft sjokken en op mij letten. De madame.

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:55

-met d'r tong d'r linkerwang proberen te likken als ze vindt dat ze nodig aandacht krijgt.
-als we aan het rijden zijn en ze moet stilstaan in mijn tenen bijten.
-als ze in de paddock eten in een emmer krijgt wordt deze zorgvuldig schoongelikt en vervolgens opnieuw gevuld met zand.
-als ze een emmer wam water krijgt gaan bubbelen.
-scheet laten als je d'r achterhoeven krabt
-met pionnen gooien, en als ze met een pion aan het spelen is en ze moet lopen de pion gewoon meenemen.
-alles wat groen is moet geproefd worden, hek, balkje

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:21

Als ze iets eetbaars krijgt dat ze ook lust (en waar ze op dat moment trek in heeft), dan gaat ze er uitgebreid op sabbelen en kan het tot een half uur duren voordat ze het op heeft.

En als ik haar aan de hand meeneem dan probeert ze iedereen die we tegen komen onderweg om haar hoef te winden. Dan gaat ze heel lief kijken, en tilt ze haar been op alsof ze heel lief vraagt "alstublieft meneer/ mevrouw, heeft u misschien iets lekkers voor mij? Een aai is ook goed hoor, heus!" Het werkt meestal. Iets te goed alleen, want ik smelt er ook voor. Gelukkig maakt ze er geen misbruik van. Ze doet het echt alleen aan de hand en dan ook nog op een bepaald pad waar ze veel aangesproken wordt.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:37

Als ik met eten aan kom dat moet mijn merrie ALTIJD eerst plassen. Voor de rest vind ze het heerlijk om gekrabd te worden bij de manen en gaat ook gewoon recht voor je staan als je in de bak loopt. Mijn pony vind het juisr heerlijk om gekrabd te worden bij de staartaanzet. Soms wilde ik dat ik daar nooit mee begonnen was want ze parkeert haar kont naar je toe en als je niet reageert loopt ze steeds verder naar achter naar je toen, zo hard dat ze je bijna onderuit loopt. In als er geen mens in de buurt is gaat ze met haar kont tegen het achterbeen van mijn ruin aan schuren.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:39

Hahaha al die gekke pony's en paarden van iedereen :+ :+ :+

Als ik op concours ben met me n pony, dan staat ie steeds te gapen, in de trailer (heeel vaak wel 5 x achterelkaar) als ik bijna de ring in ga en zelfs af en toe onder het rijden :P :P ik heb een kleine pony, dus wij moeten altijd wel vroeg in de morgen, misschien dat ie daarom gaapt :+

En als ik thuis heb gereden, en afgezadeld, dan gaat ie in volgorde deze dingen doen: eerst, 2-5 happen gras, rollen, aan haar been krabben met haar neus(terwijl ze nog met haar kont op de grond zit!) staat ze op , schud ze zich helemaal uit, loopt ze naar mij toe, ruikt aan mij en loopt weer weg, gaat ze plassen, dan loopt ze naar mijn andere pony toe, die geeft ze een kusje of een knuffel , en dan gaat ze gras eten!
Meestal gaat het zo :P

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:59

Heb niet echt vreemde gewoontes bij mn paard ontdekt, ze is wel grappig en wat ik wel bijzonder vind is dat ze heel netjes blijft wachten in haar stal totdat ze haar voer krijgt. Want na het werk krijgt ze altijd wat lekkers (slobber, muesli, fruit/groente). De meeste paarden die ik ken worden super ongeduldig, maar zij juist het tegenovergestelde... Ze gaat dan met haar kont tegen haar voerbak aan staan en blijft daar als een standbeeld staan totdat ik met het voer kom. Dus of het bijvoorbeeld nou 1min of 20min duurt dat maakt niet uit :') Ze raakt dan ook geen hooi/stro/drinkensbak aan in de tussentijd en zolang je haar traktatie niet bij je hebt komt ze ook niet kroelen xD