pony gekocht, blijkt eczemer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:29

Polly schreef:
Amy77 schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe pony!
Vind het al van de zotte dat je voor een 21 jarige hebt moeten betalen..maargoed, das een ander verhaal ;)

want?
een brave, goedgemanierde, schotvaste kinderpony is zn gewicht in goud waard.
Ik heb er 2 lopen die nog voor geen geld ter wereld weg mogen.

Qua papier en prestaties misschien niet veel waard maar als je kind er op een veilige manier mee om kan gaan word daar best voor betaald hoor. Hier zijn er ook heel wat voor dik geld weggegaan en die hadden echt geen spannend papier.

Hier ook..voor geen goud...maar dat staat er los van..als je een 21 jarige nog wilt verkassen, zorg dan dat je iig een goed adres hebt (en zo te lezen heeft deze shet dat bij TS) en maak je dan niet druk om de prijs.
Je geeft dus zelf al aan dat je je 2 ponies niet wilt verkopen..het feit dat dieren van die leeftjd wel op marktplaats worden aangeboden vind ik wat triest..heb zo'n buurman gehad, wilde voor zijn shetlander van 23 jaar 500euro!! omdat het dier leuk papier had..wat heb je aan het papier op die leeftijd? en dat is wat ik lees in de openingspost, leuk papier, maar we vermoedelijk eczeem..in beide gevallen heb je op die leeftijd niet veel geld te vragen dacht ik zo..
Ikzelf heb me er een aanta jaar geleden ook schuldig aan gemaakt hoor, ook betaald voor een oudje..schandalig bedrag ook nog.
Maar mss een idee om daar een apart topic voor te openen..het ging hier immers niet om het aankoopbedrag ;)

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:20

Probeer een andere ondergrond/weide. Kan veel verschil maken!

Muronia

Re: pony gekocht, blijkt eczemer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:39

De pony staat aan huis dus ik ga er niet voor verhuizen hihi

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:56

Murosch schreef:

Maar als jouw grondslag de oorzaak van het schuren is, zou een (tijdelijke) verhuizing dat aan het licht kunnen brengen en zou je wellicht uit kunnen vinden welke factoren een rol spelen en daar vervolgens iets aan (proberen te) doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:13

ikke schreef:
Murosch schreef:

Maar als jouw grondslag de oorzaak van het schuren is, zou een (tijdelijke) verhuizing dat aan het licht kunnen brengen en zou je wellicht uit kunnen vinden welke factoren een rol spelen en daar vervolgens iets aan (proberen te) doen.

Wanneer voeding en omgeving niet veranderd zijn (pony staat 10 km verderop in vergelijkbare situatie zegt ts), dan blijft alleen stress over.
Komt veel voor... dus verre van uniek.

Goede multivitamine, niet te rijk hooi en zuinig zijn met gras.
Een deken en wat smeersels ter verlichting.... wellicht heb je volgend voorjaar een pony staan die niet meer jeukt.
Zo ging het althans bij mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:24

Ninx schreef:
ikke schreef:

Wanneer voeding en omgeving niet veranderd zijn (pony staat 10 km verderop in vergelijkbare situatie zegt ts), dan blijft alleen stress over.
Komt veel voor... dus verre van uniek.

Goede multivitamine, niet te rijk hooi en zuinig zijn met gras.
Een deken en wat smeersels ter verlichting.... wellicht heb je volgend voorjaar een pony staan die niet meer jeukt.
Zo ging het althans bij mij.

Grondslag kan 1km verderop al totaal anders zijn, laat staan 10km, dus ja, dat kan weldegelijk van invloed zijn!! Geologie is een vak waar je op kunt afstuderen, dus ik zou daar iets minder luchtig over doen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:28

In elk geval is het al positief dat hij niet extreem veel last heeft van zomereczeem.
Paarden/pony's die het echt in ernstige maten hebben, liggen altijd open, op eender welke plaats, onder eender welke voeding, met of zonder stress (los van een gepaste behandeling natuurlijk).

Als hij er nu pas een beetje last van krijgt, zal het ook makkelijk te behandelen zijn en zal het verder geen probleem vormen :)

Ik begrijp het dat je teleurgesteld bent in de verkopers, zou ik ook zijn. Maar in de paardenwereld verlopen dingen nu eenmaal niet altijd even eerlijk, het lijkt wel een beetje op autohandel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:31

ikke schreef:
Grondslag kan 1km verderop al totaal anders zijn, laat staan 10km, dus ja, dat kan weldegelijk van invloed zijn!! Geologie is een vak waar je op kunt afstuderen, dus ik zou daar iets minder luchtig over doen........

Ik begreep uit het openingsverhaal dat de pony direct bij thuiskomst al ging rollen en op haar kont ging zitten schuren.
Dat doet mij denken dat je het niet kunt toeschrijven aan de plek/ grond.

Anyway, kan me voorstellen dat dat er uiteindelijk ook niet echt toe doet... het dier staat aan huis... dan is verhuizen geen optie.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:46

Ik zag in een eerdere reactie dat je niet dacht aan luis, omdat de vacht goed was en je handelspaarden had gehad die dan ook een slechte vacht hadden.
Ik heb zelf ook eens een shetje gekocht, enorme bos haar zag er super uit, alleen wat vies, maar stond bij de vorige eigenaar op zwarte grond.
Begon maand later ook ineens vreselijk te schuren. Had op den duur kale plekken op zijn hals.
Dierenarts erbij gehad, had ook luis.
Pony 1 keer gewassen en schuren was over.
Ik zou ook even kijken of ie misschien aarsmaden heeft. Of sowieso even ontwormen ook.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:55

ik heb nog wel sebacil staan dus zal haar er uit voorzorg even mee wassen.