Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:MaricoGraphy schreef:Liefst zou ik voor een ervaren paard gaan (dressuurgericht die ook een balkje kan springen), maar deze zijn onwijs duur (niet onder 2.500 euro in mijn provincie).
Als jij 2500 Euro of meer voor de aanschaf al niet kan opbrengen, hoe wil je het onderhoud dan betalen?
Cassidy schreef:"De eik en de cypres kunnen niet in elkanders schaduw groeien".
Als je met een partner samen bent, mag je gerust ieder je eigen ding doen en blijven doen, alleen dien je dan wel de ruimte en de tijd te geven om die hobby uit te voeren. Een partner hoeft echt niet mee te gaan in de hobby van een ander, dus als de vriend niets geeft om paarden en alleen maar over auto's kan praten en daar alles voor doet dan is dat op zich niet verkeerd. Alleen dat hij wel voor zijn eigen hobby een bedrag over heeft en niet voor de paardensport is op zich wel verkeerd. Maar dan vind ik het ook niet netjes als ts met haar salaris alleen maar leuke dingen doet en de vriend voor huis en andere dingen op mag draaien. Dan werk je dit soort situaties alleen nog maar mee in de hand.
En meer bedoelde ik niet te zeggen.. Maar imo is dat wel iets om eens over na te denken. Zo goed verkopen ze nl. ook weer niet.
dus nee, sparen is lastig met een paard MaricoGraphy schreef:wat hij in die 2 jaren kost (zonder stalgeld) is echt makkelijk te doen met mijn loon hoor.
MaricoGraphy schreef:Ik heb er geld voor over, maar mijn vriend niet, dat is het probleem. (hij geeft liever uit aan auto's)
stalling hoef ik niet te betalen (gratis weides ter beschikking bij eigenaars van fjord en haflinger op mijn profiel) als jullie dat ook meerekenen met die paar honderd euro's per maand.
Hoefsmid betaal ik ook niet veel aan (weet hoeveel zij betalen voor 2 paarden tegelijk).
En voer moet ik ook niet bijbetalen.
kosten zouden dan enkel zijn:
-> Hoefsmid
-> DA: inentingen, bloedtest 1x per jaar
-> lessen en wedstrijden
-> harnachement 1x (tenzij onderhoud)
MaricoGraphy schreef:wat hij in die 2 jaren kost (zonder stalgeld) is echt makkelijk te doen met mijn loon hoor.

MaricoGraphy schreef:1 was er 20-25 (appalooza merrie), de anderen waren tussen 6 en 20 jaar.
Ik zie helaas ook paarden van +- 5 jaar zelfs soms 8 jaar die onbeleerd zijn.
Liefst zou ik voor een ervaren paard gaan (dressuurgericht die ook een balkje kan springen), maar deze zijn onwijs duur (niet onder 2.500 euro in mijn provincie).
8 jaar en onbeleerd vindt ik zelf ook wel erg zonde of in ieder geval opmerkelijk, maar paarden van rond de 5 die nog onbeleerd zijn vind ik niks mis mee. Hangt er wel vanaf wat jij verstaat onder onbeleerd trouwens.MaricoGraphy schreef:OK stel dat ik de wei moet betalen, dan mag de eigenaar niet meer dan 100 euro vragen odmat ze op papier heeft staan dat de weides niet verhuurd mogen worden.
Toch verhuurt ze er 1 aan iemand en vraagt daar maandelijks een kleine bijdrage voor.
Ik weet goed genoeg wat ik in huis haal en heb zelfs diverse schema's opgebouwd.

MaricoGraphy schreef:OK stel dat ik de wei moet betalen, dan mag de eigenaar niet meer dan 100 euro vragen odmat ze op papier heeft staan dat de weides niet verhuurd mogen worden.
Toch verhuurt ze er 1 aan iemand en vraagt daar maandelijks een kleine bijdrage voor.
Ik weet goed genoeg wat ik in huis haal en heb zelfs diverse schema's opgebouwd.
MaricoGraphy schreef:OK stel dat ik de wei moet betalen, dan mag de eigenaar niet meer dan 100 euro vragen odmat ze op papier heeft staan dat de weides niet verhuurd mogen worden.