Dure cap voor dagelijks gebruik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Dure cap voor dagelijks gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:05

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:07

Ja hoor kan prima!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:14

Ik heb een goedkope trainingscap en een duurdere wedstrijdcap. Er is een periode geweest dat ik een paar keer op korte tijd een smak tegen de grond maakte en dan vond ik het te erg om met mijn mooie cap te vallen en die te moeten vervangen. Daarom train ik met een simpele HH, mijn samshield zet ik alleen op op wedstrijden en clinics

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:15

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:19

Janine1990 schreef:
PrietPraat schreef:
http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... 10e874.jpg

Zilveren lijntje wel niet zo goed zichtbaar

Ik zie 'm wel hoor :D
Echt supergaaf!!

Hèhè dank je, ben er heel blij mee en heb er vaak complimentjes opgehad ;). En hij is minder duur dan een kep, samshield of Antares helm :)!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:30

Ik gebruik mijn duurste cap voor thuis :') Tja vind comfort gewoon het belangrijkste voor thuis, gebruik dan een GPA Speed Air. Voor op concours heb ik caps die net wat netter zijn, al zijn ze misschien wat minder comfortabel. Idem voor mijn laarzen.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:45

Icrack schreef:
Het gaat per definitie toch immers ook niet om een dure cap te hebben.... Eerder of de pasvorm goed is en vertrouwd aanvoelt. De 1 is een mazzelkont dat een goedkopere cap fijn zit, sommige anderen hebben wat minder mazzel en zullen wat dieper moeten graaien voor een goed passende cap :-)

haha, helemaal mee eens!! ;)

Heb een jaar of 10 geleden echt waar alle caps opgehad in de winkel.. van de goedkoopste rijhelm van HH tot de duurste GPA.. De enige die perfect zat én paste was die van LAS! ;)
vriendin van me had juist hetzelfde voor! Enkel had zij na een LAS te hebben gehad daarna een GPA op maat laten maken omdat zij daar thuis de financiën voor hadden ;)
Nu moet ik wel zeggen.. heb een ferme val gemaakt waarbij paard tegen m'n hoofd natrapte en helm was gewoon gebarsten ervan.. Dus heeft echt wel m'n leven gered! Dus erg fijne cap! :j (was toen 180€ geloof ik)

Nu heb ik sinds een paar jaar een rijhelm van Lami Cell, eentje van rond de 100€ maar past gewoon erg fijn, vulling kan eruit (en dus ook gewassen worden), is erg licht van gewicht en zweet er niets in en zit heel comfortabel! :) Pluspunt vind ik ook is dat je de helm een gaatje strakker kan doen wanneer je bv gaat springen zodat die echt heeeeel strak zit en weer een gaatje losser kan doen (mr wel nog veilig vast genoeg ;) ) om bv ontspannen wat te gaan rijden :)

Ben nu aan't twijfel tussen een basismodel van Samshield of een CO AYR8.. :) Help! :p
Vraag me alleen af.. zo'n shamshieldhelm en krassen.. Valt dat wat mee? :)

Ik zou in het begin wel m'n Lami Cell houden voor thuis en de 'duurdere' in het begin bewaren voor fotosessies of wedstrijden ;) Gewoon omdat m'n cap nog prima is en m'n hoofd veranderd toch niet meer echt dus heb (hopelijk ;) ) nog tijd genoeg om de dure cap te verslijten 'later' :D

maar ervaringen met CO en Shamshield mogen dus zeker en vast gedeeld worden! ;)
Moet wel zeggen dat ik ze nog moet passen.. Dus dat valt ook nog af te wachten.. De klassieke CO pasten mij niet maar hoop deze nieuwe(re) modellen wel.. :)

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:45

Ik vind br zenith een hele fijne cap!
Had hier voor een cap van horka, veels te warm, deze van br ventileerde veel beter

romyrieco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:38

ik ben ook aan het kijken voor een Samshield! ik raad de BR zenith cap af! als je eens een keer goed gereden hebt en het is warm duurt het bij mij ''te lang'' voordat de voering van de binnekant droog is. ik heb mijn BR zenith al een jaar of 2 en ben er echt he-le-maal klaar mee! het duurt bij mij echt minimaal 1 á 2 dagen voordat de cap weer helemaal droog is... ik heb gelezen dat je bij een Samshield de binnevoering eruit kunt halen en uit kunt wassen. lijkt mij de ideale cap, en nog mooi en chique ook! :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:44

Dat kan idd bij Samshield :) Ik ben er iig heel blij mee

Sarahtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:14

Ik zal ook vor een samshield gaan , kan op wedstrijd maar kan net zo goed. Samshield is nog best goedkoop voor de kwaliteit ! Echt een aanrader , een kep cap is ook goed !

edice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 09:51

Inmiddels een groot jaar verder en ik ben uiteindelijk overgeschakeld op KEP.
Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze.
De (loodzware) GPA is volledig afgedankt.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:28

Ik heb een tijd de assix suxxed gold
(Als ik het goed schrijf) gehad. Erg fijne cap die ik eerst voor wedstrijd en daarns voor dagenlijks gebruik op had. Maar 1x goed vallen is wel een nieuwe cap.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:35

Ik heb zelf een Samshield en rij er dagelijks mee. Was oorspronkelijk de bedoeling enkel op wedstrijd ermee te rijden, maar toen ik eenmaal Samshield gewend was wou ik geen andere cap meer op mijn hoofd. Nu denk ik steeds bij mezelf "je hebt geen dure cap gekocht om hem maar één keer om de zoveel weken te dragen" :')

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:51

Zelf heb ik een Charles Owen cap die ik veel gebruik. Voor wedstrijden en normale trainingen met name, voor de jonge paarden heb ik een goedkope HH cap.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:37

Ik raad je Uvex aan. Super caps!

Als je daar de luxere versie van neemt, zitten ze echt heerlijk. Niet te warm. Maar gewoon goed en vooral heel veilig.

Dempsy_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:00