Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb Lielle. Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger.
@meggiemeg, volgens mij ben je niet verzekerd als je de zaken niet op de orde hebt. Maar ik vraag mij inderdaad af wie er dan aansprakelijk is of wie eventuele schade moet vergoeden als blijkt dat de "lener" bijv met een Fiat Panda een 2-paardstrailer gaat trekken?
meggiemeg schreef:[***] schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb Lielle. Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger.
@meggiemeg, volgens mij ben je niet verzekerd als je de zaken niet op de orde hebt. Maar ik vraag mij inderdaad af wie er dan aansprakelijk is of wie eventuele schade moet vergoeden als blijkt dat de "lener" bijv met een Fiat Panda een 2-paardstrailer gaat trekken?
Dat klopt als je de gewichten overschrijd/ de kogeldruk niet overeenkomt of niet de juiste rijbewijzen hebt ben je standaard niet verzekerd.
Anoniem schreef:Yvank_ schreef:maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.
Zou jij een stalgenoot zonder trailer, met een paard met koliek laten staan? En zeggen "helaas ik leen mijn trailer niet uit"?
Maar het likje verf was wel nodig. Was erg leuk! Alleen de kleur had ik niet gekozen, maar goed, echt spuuglelijk was het nou ook weer niet.

Moonlight17 schreef:Ik heb het zelfs gezien voor mijn neus dat iemand geen schade die hij had gemaakt wilde betalen aangezien hij meer premie moest betalen aan zijn WA verzekering dus zijn schade vrije jaren verdwenen. Vond het gewoon echt zielig dat dit de reden moest zijn.