Trailer uitlenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:29

zie mijn toevoegingen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:30

[***] schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb Lielle :o . Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger.

@meggiemeg, volgens mij ben je niet verzekerd als je de zaken niet op de orde hebt. Maar ik vraag mij inderdaad af wie er dan aansprakelijk is of wie eventuele schade moet vergoeden als blijkt dat de "lener" bijv met een Fiat Panda een 2-paardstrailer gaat trekken?

Dat klopt als je de gewichten overschrijd/ de kogeldruk niet overeenkomt of niet de juiste rijbewijzen hebt ben je standaard niet verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:31

meggiemeg schreef:
[***] schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb Lielle :o . Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger.

@meggiemeg, volgens mij ben je niet verzekerd als je de zaken niet op de orde hebt. Maar ik vraag mij inderdaad af wie er dan aansprakelijk is of wie eventuele schade moet vergoeden als blijkt dat de "lener" bijv met een Fiat Panda een 2-paardstrailer gaat trekken?

Dat klopt als je de gewichten overschrijd/ de kogeldruk niet overeenkomt of niet de juiste rijbewijzen hebt ben je standaard niet verzekerd.

Ja, maar hoe zit het dan als diegene die jouw trailer leent de zaken niet op orde heeft? Die is dan niet verzekerd? Dus automatisch ben je als eigenaar dan "de sjaak" als er schade aan je trailer is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:34

Dat klopt dan is die persoon ook niet verzekerd. Bij schade is die persoon zelf verantwoordelijk en dan moet jij maar zien hoe je je spullen weer op orde krijgt.

Ik ken maar weinig mensen die iets lenen en als er iets mee gebeurt dat ze dan en zo eerlijk zijn om het te vertellen en het ook weer op te lossen. Het gaat vaak de vriendschap ten koste dit soort dingen en daarom leen ik dus niet uit. Een trailer is geen kattepis, zijn dure dingen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:35

Ik leen mijn trailer zeker niet uit.
2 jaar geleden helemaal opgeknapt en alles vernieuwd(bodem, zijwanden, banden etc etc)

Vantevoren leende ik de trailer wel eens uit maar dan alleen als ik zelf meeging. Spijt van gehad.
Stond paard op wat nogal kapte op de trailer.
Nooit meer.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:40

Er zijn maar 2 mensen die mijn trailer meekrijgen en dat is dan wel omdat ik
weet dat in geval van schade, zij dit ook gaan betalen :)

Verder leen ik hem niet uit, ik rij eventueel wel zelf, maar ook liever niet dan wel :D

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:49

Nope, alleen bij ´acute´ noodgevallen....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:52

ik leen mijn trailer ook niet uit
mijn stalhoudster mocht hem wel meenemen, en ik die van haar, dat lag eraan waar hij in de stalling stond
met ophalen van pony of paard uit de kliniek hebben we elkaars trailers gebruikt
nu heb ik die van haar gekocht en zij een nieuwe
mocht op stal iemand een trailer nodig hebben leent zij de hare wel uit, of zij rijd.

ik ben erg zuinig op mijn trailer heb er flink voor moeten sparen, en vaak denken anderen erg makkelijk over spullen van een ander :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:53

capopjekop schreef:
Het ligt er aan wie hem vraagt. Mijn vriendinnen krijgen hem wel mee, ik weet dat ze voorzichtig zijn en dat ze het oplossen mocht hun paard wat kapot maken.

Hier precies zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:20

Anoniem schreef:
Yvank_ schreef:
maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.

Zou jij een stalgenoot zonder trailer, met een paard met koliek laten staan? En zeggen "helaas ik leen mijn trailer niet uit"?

Dan laat ze toch de dierenarts naar stal komen in plaats van andersom?
Daar naast wil ik wel aanbieden voor haar om te rijden, maar de tarief is er dan ook naar.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:58

Mijn les is geleerd , vriendin van mij heeft mijn anderhalf paards trailer geleend, voor een periode van een maand. Werd door haar vriend afgezet met fix veel schade... Een hoop gedoe , zitten midden in het proces , ik weet dat ik er flink bij ga inschieten.
( zelf heb ik ook eens een trailer geleend , welke ik met schade terugbracht , dat heb ik allemaal netjes afgehandeld, mijn hoop was dat,dat nu ook gaat gebeuren)
Mijn tweepaardstrailer leen ik nooit uit , dat is een zware Ifor waar niemand een auto voor heeft ,na de ervaring van schade , wil ik zelfs geen paarden van mensen meer vervoeren , terwijl ik dit altijd gewoon deed. Even enough

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:57

Goh, wat een horrorverhalen :\
Ik heb het precies andersom meegemaakt. Wij leenden ook onze trailer af en toe uit, waaronder aan iemand die er 1 keer per 2 weken mee naar les ging.
Ondertussen was ik op vakantie geweest. Bij terugkomst bleken ze de trailer een volledige makeover te hebben gegeven. Nieuwe banden, helemaal opnieuw geverfd etc. Niet dat hij uit elkaar viel hoor :+ Maar het likje verf was wel nodig. Was erg leuk! Alleen de kleur had ik niet gekozen, maar goed, echt spuuglelijk was het nou ook weer niet.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:07

Ik leen regelmatig de trailer van diegene waarbij mijn paard op stal staat. We hebben een dealtje dat ik €2,50 betaal voor iedere keer. Dat is voor mij net zo voordelig en zij bouwt een spaarpotje voor mocht er iets vervangen moeten worden. Ik sta bij haar op stal , dat maakt het denk ik wel wat vertrouwder. Natuurlijk maak ik hem altijd schoon en ben ook WA verzekerd dus mocht er iets fout gaan hebben we daar goede afspraken over.

Als ik zelf een trailer zou hebben zou ik um wel uitlenen mits je daar goede afspraken over kunt maken. Niet zomaar van neem maar mee, nee ik ben altijd wel van de goede afspraken en alles helder houden. Als lener en als verlener.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:52

2.50 is wel heel weinig :P ik vraag 10 euro per keer

Ligt er denk ik ook aan wat voor trailer je hebt (of je hem uitleent of niet).
een hele dure nieuwe trailer of net zoals ik een 1.5 paards opgeknapt 2e handsje...heeft mijzelf ook niet veel gekost ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:11

Daarom!! Daar kan ik zelf echt geen trailer voor aanschaffen dus ik vind het prima zo. Nogmaals, duidelijke afspraken :-)

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:35

Wij lenen de trailer ook alleen uit bij spoedgevallen. En als iemand het voor iets anders nodig heeft, rij ik ze vaak zelf. De trailer is officieel van mn vader & hij is er erg zuinig op (wat ik heel goed snap hoor, zeker als ik de verhalen zo lees..)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:44

Ik vind als je dus graag op concours gaat, of vaak buiten wil rijden en je daar een trailer voor moet gebruiken dat je die dan ook maar zelf moet aanschaffen. Dat moet ik toch ook om mijn hobby te beoefenen? Hier dus echt alleen bij "acute" noodgevallen.... Als t echt niet anders kan!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:52

Wij lenen hem ook niet uit. Vorige oude trailer hebben we wel eens uitgeleend aan de broer van mijn stal eigenaar, voor zijn shetjes. Maar de nieuwe trailer niet. Mensen die ik goed ken hebben er zelf een en ga m niet zomaar aan iedereen uitlenen :)

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:54

Ik leen onze trailer 2 keer per jaar uit aan een vriendin. Ik weet dat dat goed gaat en dat ze 'm keurig terug brengt. Mocht er ooit iets kapot zijn dan twijfel ik er niet aan dat we daar samen uitkomen qua kosten.
Een ander stalgenootje heeft ooit eens gevraagd of ze 'm eens mocht lenen. Dit heb ik geweigerd, ik vind haar erg slordig en onvoorzichtig met van alles en nog wat (zelfs met haar eigen paard) dus dan vertrouw ik het niet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:01

Wij hebben zelf geen trailer en lenen hem dus van vriendinnen van stal.
Wij gaan er dus altijd super voorzichtig mee om, maken altijd de afspraak om eventuele schade te betalen en we spuiten de trailer altijd schoon in een wasbox voor we hem terug geven. Wel zo netjes vind ik dat; een frisse trailer teruggeven. Vaak gaat ie dan schoner terug dan we hem kregen, maar dat is geen probleem :)
Ik zou zelf mijn trailer op dezelfde manier uitlenen, alleen aan vriendinnen waarvan ik weet dat ze het financieel redden als er schade veroorzaakt wordt.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:17

Ik heb het zelfs gezien voor mijn neus dat iemand geen schade die hij had gemaakt wilde betalen aangezien hij meer premie moest betalen aan zijn WA verzekering dus zijn schade vrije jaren verdwenen. Vond het gewoon echt zielig dat dit de reden moest zijn.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:23

Nee. de trailer is van ons opa en ik wil niet dat er wat mee gebeurd. Opa die zegt dat toch oh dat betaal ik wel en dat vind ik niet fair.
Hij is 1x uitgeleend. Aan mijn oom die samen met mij naar de springles ging.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:28

Moonlight17 schreef:
Ik heb het zelfs gezien voor mijn neus dat iemand geen schade die hij had gemaakt wilde betalen aangezien hij meer premie moest betalen aan zijn WA verzekering dus zijn schade vrije jaren verdwenen. Vond het gewoon echt zielig dat dit de reden moest zijn.

Dan betaal je toch zo en niet via de verzekering? Probleem opgelost lijkt mij :)

Verder zijn er wel een hoop aso mensen als ik dat allemaal zo lees kwa niet terugbetalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:33

Ik heb zelf geen trailer maar mocht ik er ooit nog 1 aanschaffen zou ik hem misschien wel uitlenen maar aan een bepaald aantal personen die ik vertrouw.

Zelf een tijdje geleden een trailer mogen lenen van vrienden, was geen nood maar hun boden het aan en hebben zelf gereden.
Kwamen ze aan om mij en paard op te halen hadden ze een lekke band met de trailer, dus naar de garage ermee gegaan, heb aangeboden om voor hun te betalen maar wouden ze niks van weten onder het motto als we zelf met eigen paard hadden gereden was het ook gebeurd.
Gelukkig geeft mijn paard geen kik in de trailer, was geen nood maar verhuizing van stalling dat ik ook onder het zadel had kunnen rijden dat stuk.
Had een fles wijn etc voor ze gekocht maar dat wouden ze niet eens aannemen, ze wouden er niks voor hebben, zo ontzettend lief! Heb de kado's voor hun ook expres in hun auto laten liggen, als zou ik nu een trailer nodig hebben mag ik hem geloof ik zo meekrijgen maar het scheelt wel dat ik (en paard gelukkig ook) heel netjes met andermans spullen omga en schade meteen zou vergoeden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:25

De trailer zou onder de WA verzekering van het trekkend voertuig kunnen vallen, maar dat dekt alleen schade aan derden. Dus geen schade aan de trailer zelf.

Als je een trailer huurt of leent, dan zou het mogelijk niet gedekt kunnen zijn door je AVP (particuliere WA), want die keren vaak niet uit voor zaken die je 'opzicht' hebt.

Het is best nog lastig om te bedenken waar schade aan een geleende/gehuurde trailer onder gedekt zou kunnen zijn. Dus mijn trailer wordt aan niemand uitgeleend. Ook niet aan beste vriendinnetjes op stal. Voor alle zekerheid rij ik er alleen zelf mee.