de zin en onzin van vliegendekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:07

Mijn Haflinger staat nu met een Zebra-vliegendeken buiten.. Ik was er nog niet helemaal van overtuigd dat hij echt tegen vliegen en dazen zou helpen, maar wel dus ;)

bfsunshine

Re: de zin en onzin van vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:19

Ik heb vorig jaar bewust voor een fly-cooler gekozen ipv eczeemdeken. Mijn pony is allergisch voor o.a. ook insecten m.n. dazen, knutten en stalvliegen.

Hij vond dat gedoe om zijn hoofd 3x niks en de flap bij zijn buik ook niet. Vandaar dat eczeemdekens geen optie zijn.

Een flycooler gekocht ipv een standaard vliegendeken omdat deze op hete zomerdagen ook "koelt". Waardoor hij niet gaat zweten.

Hij kan gelukkig goed met alleen een vliegendeken omdat hij toch al vrijwel niet gestoken werd, wss door zijn kleur (palomino) en anders heeft ie vast vies bloed :P .

Ik probeer hem wel zo min mogelijk om te doen, bloot is naar mijn idee veel prettiger. En de hals ligt op de manenkam waardoor het naar mijn idee wel gaat broeien door de wrijving ervan.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:40

Werkt dat cooler-gedoe echt? Vind mijn vliegendekens met zebraprintje niet zo heel warm worden, maar voor mijn shetter kan ik geen zebramaatje (betaalbare versie) vinden.. Het ventje is zwart en heeft nu wel een frontriempje voor tegen de vliegen maar zou hem liever een dekentje om doen dat helpt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:41

Mijn merrie word gek van de dazen en vliegen als ze zonder kap/deken om staat.
Ze stonden met het warme weer on der hun Amigo mio bug met hals en Rambo vliegenkap.. Ze staan veel rustiger en ze stonden niet eens te zwiepen met hun staart om beesten te verjagen.