Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Re: Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 07:47

Dankjewel, van petrie zou mijn voorkeur uitgaan naar olympic, Athene of Polo, van DeNiro heb ik geen idee, als het maar zonder veters en met verstevigende schacht is. Ik wilde gister langs gaan bij winkels ect maar had geen auto dus wordt nu misschien zaterdag! Vind het wel fijn om bij grotere winkels zoals ooteman even de Petrie's te kunnen passen voor het gevoel maar zou ze dan laten maken door Trix' sports. Voor DeNiro wil ik even langs Koole ruitersport en lahbib en hoop dat ik daar ook even kan passen. Drunens ruiterhuis heb ik ook goede verhalen over gehoord maar dat is voor mij een beetje ver weg.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:34

Ik heb zelf de Petrie Coventry in het zwart en de Petrie Athene in het cognac. Beide laarzen zitten lekker. De Coventry is van erg soepel leer en heb ik totaal niet hoeven inlopen. Het leer van de Athene is wat stugger en ben erg lang bezig geweest ze in te lopen. Maar nu zitten ze onwijs lekker en zou ik nooit meer anderen willen!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:01

ik heb zelf altijd Petries, ik heb de Petrie Leeds en Olympics. Echt top.

Lynnwossink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:59

Ik heb de Petrie Superior in kalfsleer cognac laten maken voor de training. Je bent goedkoper uit als je de superior en rundleer laat maken en het is ook nog steviger. Ik wilde eerst de petrie athene, maar die waren mij veel te breed om de enkels en dan gaan ze zo lelijk inzakken. Voor de wedstrijden heb ik de Petrie Anky Elegance in lak met swarovskisteentjes en kalfsleer aan de binnenkant. Ik heb hiervoor nooit Petrie gehad dus ik was bang dat ik erg veel pijn zou krijgen bij het inlopen, maar bij beide laarzen heb ik er echt heel weinig last van gehad. Ik ben er echt heel tevreden over!

LadyL16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:23

Ik heb bij Boots&Woods in Zaandam laarzen op maat laten maken. Zij laten hun laarzen in Spanje maken en ik was er zo'n 350 euro voor kwijt. Echt heel blij mee, het voetbed van mijn laarzen is heel fijn. Zit een kurklaag tussen de binnen- en buitenzool, net zoals bij birkenstocks. Ik heb deze laarzen: http://www.bootsandwoods.nl/artikel/pol ... +%26+woods Echt heel blij mee :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 16:55

Bedankt lynwosskink, denk dat het idd Petrie's worden, aangezien ik ook begreep van iemand op stal dat DeNiro niet meer de cognac kleur heeft die ik graag wil maar alleen nog een donkere variant.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:11

LadyL16 schreef:
Ik heb bij Boots&Woods in Zaandam laarzen op maat laten maken. Zij laten hun laarzen in Spanje maken en ik was er zo'n 350 euro voor kwijt. Echt heel blij mee, het voetbed van mijn laarzen is heel fijn. Zit een kurklaag tussen de binnen- en buitenzool, net zoals bij birkenstocks. Ik heb deze laarzen: http://www.bootsandwoods.nl/artikel/pol ... +%26+woods Echt heel blij mee :)

Verkopen hun ook echt rijlaarzen?

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:49

Ik heb DeNiro's, heerlijke laarzen! Ze worden inderdaad soepel, maar ik stoor me er niet aan. Bij mij was het ook maatwerk (maat 40-41, heel smalle kuiten).

LadyL16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:49

Nsky86 schreef:
LadyL16 schreef:

Verkopen hun ook echt rijlaarzen?

Ja, een aantal modellen worden veel gebruikt voor het paardrijden, maar de suède laarzen bijvoorbeeld niet heb ik me laten adviseren. En de leren laarzen zijn inderdaad heel goed geschikt om mee paard te rijden! Echt een hele kleine persoonlijke winkel is het met topservice! Dus misschien een keertje langsgaan voor advies?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:24

Hier ook De Niro en wil ook niet meer anders. Ik heb de kalfsleren Onder versteviging, nu al ruim 5 jaar en buiten 1x rits vervangen (na 4 jaar rits zit achter) zijn de laarzen nog in super staat! Tuurlijk de normale gebruikssporen, maar niemand gelooft me als ik zeg dat ze al 5 jaar zijn.

Je hebt idd ook een harder model als je zit fijner vind. En de Niro is ruim in zijn sta daar maten.

Wel denk ik dat als je maatwerk wil je snel aan je budget zit, dit zal bij petrie niet anders zijn.

De Niro zit qua voet echt als een slof, zo heerlijk. Dit heb ik nog nooit iemand over petrie horen zeggen..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:13

Bedankt renee16,

Klopt dat ik snel aan m'n budget zit idd, de laarzen die ik heb gezien van DeNiro die ik misschien zou willen zijn standaard al 529,95.. De dressaigio uit m'n hoofd, met hoge dressurboog en rits schuin aan de voorkant. De petrie olympic waar ik anders voor ga is uit m'n hoofd 399,95 dus het hangt er ook nog vanaf hoeveel het maatwerk wordt maar stel dat dat voor DeNiros niet het geval is kom ik vrijwel op hetzelfde uit denk ik.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:21

Ik heb Deniro's, mij werd verteld dat ze juist wel 300 verschillende kuit maten en voetmaten konden combineren dus heel vaak geen maatwerk..

ik heb wel met veter.. geen idee wat de andere modellen kosten maar wat mij over de streep trok is dat ze echt vrijwel meteen fijn rijden en makkelijk in te lopen zijn!! Ik heb ze nu een maandje ongeveer en trek noooooooiiitttt meer mun oude of chaps aan!! Heerlijk zitten ze!!! (mijn kostte €450)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:20

Mijn de niro's zijn binnen en loop er zo mee weg!
geweldige laarzen :)
Afbeelding

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:27

Petrie olympic in het cognac besteld vandaag!! :D

Kan niet wachtten tot ze er zijn!!
Heb uiteindelijk de keus gemaakt om voor de Petrie's te gaan omdat ik erg smalle voeten en enkels heb en DeNiros smaller zijn om de enkels en vind dan dat m'n voeten erg groot worden, de olympics zijn qua model een stuk rechter waardoor de voet kleiner lijkt.

Bedankt iedereen voor de reacties, mag wat mij betreft nu een slotje op :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:08

Goeie keus, die heb ik ook!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:00

boehoeee, krijg net een telefoontje van Petrie dat ze er alles aan hebben gedaan maar ze kunnen de olympic voet niet smal genoeg krijgen voor de maat die ik nodig heb.... kunnen dan wel zooltjes is maar dat vinden zij niet de meest ideale oplossing, zij adviseerde om een ander model te nemen waarbij de voetbreedte wel van aangepast kan worden. ik ben alleen bang dat het dan niet mooi wordt, heb als kind ooit schoenen op maar gehad maar dat vond ik zo vreselijk lelijk smal.... nu weet ik dus even niet meer wat ik moet doen....! als ik het model Dublin neem, kom ik uit op €550 euro inclusief maatwerk..