Ouders en cap....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Ouders en cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:04

Dat zwierf laatst over Facebook, volgens mij van Bit, die hadden dat gedeeld. Daar waren wel meer caps die aanzienlijk minder klappen konden verdragen dan andere... Die caps zagen er vooral 'leuk uit' met het rose en blauw en paardjes erop, maar de konden dus blijkbaar niet veel verdragen. Maar aan de andere kant, kinderen die zo'n caps op hebben rijden nog niet echt serieus lijkt mij. Meer zoals bijvoorbeeld Jesse hier op bokt, nu kom ik niet meer op de naam van de bokker. Kindje heeft een cap op maar desbetreffende bokker staat er altijd naast.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:19

Die caps van de decathlon zijn ook gewoon getest op veiligheid en goedgekeurd. Het kan zijn dat andere caps steviger zijn, maar dat wil niet zeggen dat die van de decathlon niet stevig genoeg zijn.

TS, wat goed van je dat je hier zelf zo serieus mee omgaat. Ik zou bij je volgende les aan je instructrice vragen of zij je ouders kan bellen of een briefje kan schrijven dat jouw cap niet veilig meer is en dat je daarmee niet meer op een paard mag. Dan kan je tijdens die les misschien wel een cap van de manege lenen zodat je wel gewoon kan rijden. Als je ouders dan nog niet overtuigd zijn zal je toch zelf een nieuwe moeten kopen. Misschien kan je het inderdaad als vroeg verjaardagscadeau vragen of kan je afspreken dat jullie allebei de helft betalen.
Die harry's horse cap waarvan je zelf de link plaatste is erg fijn, hij is ruim verstelbaar, licht, niet warm en je kan de voering er uit halen om te wassen. Dat is een prima cap en ook niet zo heel duur.
Succes!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:28

Je instructeur met je ouders laten praten en anders je ouders dit topic laten lezen.
Ik neem aan dat je ouder ook het beste voor jou willen?
Als je met een kapotte cap rijd kan je net zo goed een zak over je hoofd doen, het beschermt gewoon niet meer.
Die scheur die in je cap zat, kan ook in je hoofd hebben gezeten en neem dat je ouders dat ook niet hebben gewild!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:31

Een goedgekeurde cap bevat een wit stukje stof met daarop ce en 1384. Dus zodra dat in de cap staat is hij ' veilig genoeg '.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:56

har166 schreef:
Een goedgekeurde cap bevat een wit stukje stof met daarop ce en 1384. Dus zodra dat in de cap staat is hij ' veilig genoeg '.

Dat dacht ik ook.
Van zodra er een keurmerkje in zit dat het wel veilig zou zijn.
Anders zouden ze wel uit de handel genomen worden denk ik.

Blue_Lagoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:29

Ik heb zelf de Uvex Exxential cap, een ruim verstelbare en lichte cap. Echter is deze wel wat prijziger (100,-) en ik weet niet of je dat er voor over hebt, voor 1 keer in de week rijden zijn ook goedkopere varianten aanwezig natuurlijk! Wel vervelend dat je ouders dit niet serieus nemen, maar gelukkig doe jij dit wel! Ik zou niet gaan rijden zonder cap want dat brengt vele risico's met zich mee. Jammer dat je ouders dat niet realiseren.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 11:43

Ik heb een nieuwe cap gekregen!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:48

Fijn, gefeliciteerd! :)

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:52

fijn voor je *\o/*

Blue_Lagoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:20

Oh gelukkig maar, fijn voor je zeg! Wat voor een heb je gekocht?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:07

De cap die ik al eerder hier zo had geplaatst!! *\o/* *\o/*

Blue_Lagoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:50

Welke is dat dan?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:55

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:08

Fijn dat je ouders geluisterd hebben :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:13

tja heeft iemand tips voor mij, vandaag stond er een paard op de binnenkant van mijn cap en ik hoorde uiteraard kij hard Krak, heb ik tegen me ma gezegd, heb ook de redenen gezegd waarom maar ik mag geen nieuwe cap want deze is nog niet heel oud en is heel duur, helaas pas ik niet de goedkope caps van de decatlon, die ik nu heb is van Uvex en heb zelf momenteel geel centjes voor een nieuwe cap (en k mag ook niet van mijn ouders zelf een cap kopen omdat deze nog vrij nieuw, nog geen jaar oud is)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:01

Nog geen jaar oud en 'krak' zeggen als er een paard op gaat staan, dan kun je hem beter meteen weggooien. Kan je niet regelen dat je ouders het voorschieten en je het later (van verjaardagsgeld of kerst of weet ik wat) een keer terugbetaald?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:06

ik hoef hem niet perse zelf te betalen, maar omdat die cap geen jaar oud is gaan me ouders geen nieuwe kopen, ook niet als ik t zelf terug betaal, cap moet meer als een jaar oud zijn volgens me ma om een nieuwe te kopen dan vind ze pas dat t aan vervanging toe is als ik gevallen ben of er een paard is gaan opstaan, zelf rijd ze ook paard, pas haar ap alleen niet omdat die te klein is. pas geen enkele cap die we nog hebben liggen en die nog goed zijn, allemaal maat 55/59 ofzo ik heb maat 60/61