Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brittneyx schreef:Volgens mij hangt dit van paard tot paard. Ons paard heeft heel zijn leven bij ons in een kudde geleefd en was een gevaarlijk onhandelbaar paard. Ik zeg niet dat het slecht is om met andere paarden op te groeien. Ik wil graag dat mijn paard bij anderen zit maar dat is momenteel niet mogelijk. Wat ik heel jammer vind maar het is maar tijdelijk tot ik een oplossing vind
Gillbo schreef:Wat wil je nu eigenlijk voor een advies want er worden hier heel veel tips gegeven en je slaat ze allemaal in de wind.
Je wil juist doorgaan met dagelijks bezig te zijn met hem, niet bij andere paarden te zetten. Hooguit bij een ruin maar dat is nog niet zeker.
Ik snap echt wel dat je niet maar zo even een ander paard erbij aan kan schaffen maar er zijn veel mensen opzoek naar een opgroei maatje voor hun jonge paard. Misschien dat een advertentie werkt en zo verdien je er ook nog wat mee
Gaabje schreef:Hij kent nu toch alles wat ie moet weten? hij kan meelopen aan de hand, voetjes optillen neem ik aan, je kunt m vangen uit de wei. Dat hij zich afsluit als je een uur aan de gang gaat met enge dingen is omdat je hem overprikkelt. Hij is nog te jong en kan het allemaal niet verwerken. heeft niks met vertrouwen te maken. Die basisdingen die hij nu kent verleert ie echt niet meer zo snel hoor.
Als er iets engs aankomt sluit hij zich af voor mij. Hij vertrouwt me niet genoeg om te luisteren. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen hopelijk begrijp je me Brittneyx schreef:xSlvna schreef:Nee dat verschilt niet van paard tot paard. Kudde is beter, punt.
Tuurlijk is een kudde beter, maar hem in de opfok gooien en er niet meer naar toe kunnen. Dan binnen 2 jaar gaan ophalen en hem dan ineens alles moet leren is volgens mij ook niet goed
Brittneyx schreef:xSlvna schreef:Nee dat verschilt niet van paard tot paard. Kudde is beter, punt.
Tuurlijk is een kudde beter, maar hem in de opfok gooien en er niet meer naar toe kunnen. Dan binnen 2 jaar gaan ophalen en hem dan ineens alles moet leren is volgens mij ook niet goed
Brittneyx schreef:Gillbo schreef:Wat wil je nu eigenlijk voor een advies want er worden hier heel veel tips gegeven en je slaat ze allemaal in de wind.
Je wil juist doorgaan met dagelijks bezig te zijn met hem, niet bij andere paarden te zetten. Hooguit bij een ruin maar dat is nog niet zeker.
Ik snap echt wel dat je niet maar zo even een ander paard erbij aan kan schaffen maar er zijn veel mensen opzoek naar een opgroei maatje voor hun jonge paard. Misschien dat een advertentie werkt en zo verdien je er ook nog wat mee
ik vraag tips hoe ik zijn vertrouwen kan winnen maar word alleen maar afgebroken als een egoïst die die geen rekening houd met mijn paard. terwijl ik echt wel het beste voor heb met hem
Brittneyx schreef:hij kent de grenzen bij mij wel... juist door het uurtje ermee bezig zijn per dag!
ik ga da eigenaren van de ruin nog eens aanspreken, misschien dat ik hen kan overtuigen
mopkuh schreef:Bizar hoe iedereen zo heftig reageert zeg. volgens mij doet ze prima dr best om zo goed mogelijk voor dr beestje te zorgen.
ieder zo zijn ding, de een gooit hem in de opfok , de ander heeft hem liever aan huis, niks mis mee.
zelf ben ik ook geen fan van de opfok ( heb meerdere paarden er goed stuk van terug zien komen)ieder zo zijn eigen ervaringen en ik vind ook dat je die moet respecteren.
heb zelf ook een jonge hengst van bijna 2 aan huis. (vanaf veulen afaan)en geloof me die mist niks aan heel die opfok hoor. prima naar zn zin zo.
waar ik het wel mee eens ben is geef hem een speelmaatje. maakt niet uit schetlander, pony,paard van welke leeftijd dan ook. maar wel het liefst ruin/hengst. jaarlingen kunnen idd al heel vroeg vruchtbaar zijn.
ook zou ik iets minder met hem bezig zijn. vaak worden ze er wat verwend van en dus vervelend.
zelf komt mijn hengstje iedere dag in de hand. (dan heb ik het over buiten zetten en binnen halen) 1x in de week of zelfs 1x in de 2 weken haal ik er eens een borsteltje over heen, voetje vragen, rondje buite wandelen aan de hand. dat is echt gek zat.
gericht trainen is het echt nog te vroeg voor. voor zn koppie is dat veelste veel.
lekker op de wei of paddock met een vriendje is voor nu ff genoeg denk ik.. of dat nou aan huis is of bij de buurman , maar wel lekker laten spelen;) geef hem eens wat balletjes. die van mij vond dat helemaal geweldig! nu nog zelfs haha