Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schrikdraad schreef:Iemand schreef een paard hoeft niet nageeflijk te zijn maar mag niet tegen de hand komen.
Dat is nu juist wat nageeflijk zijn in houd.
Dus ja een paard moet in de B maagdelijk zijn en dat was 30 jaar terug ook al zo.
Bizzybijtje schreef:Friezen hebben nou eenmaal moeite met die aanleuning die ze willen zien op wedstrijden. Dat is echt niet zozeer iets wat aan de jury ligt. Ze gaan snel kort in de hals lopen en tsja... dan krijg je een onvoldoende. Ach heb je een duidelijk punt om aan te werken
Bizzybijtje schreef:Friezen hebben nou eenmaal moeite met die aanleuning die ze willen zien op wedstrijden. Dat is echt niet zozeer iets wat aan de jury ligt. Ze gaan snel kort in de hals lopen en tsja... dan krijg je een onvoldoende. Ach heb je een duidelijk punt om aan te werken
FriesWytske schreef:Bizzybijtje schreef:Friezen hebben nou eenmaal moeite met die aanleuning die ze willen zien op wedstrijden. Dat is echt niet zozeer iets wat aan de jury ligt. Ze gaan snel kort in de hals lopen en tsja... dan krijg je een onvoldoende. Ach heb je een duidelijk punt om aan te werken
En dit klopt dus gewoon weg niet. Als dit gebeurt is dit een fout van degene die er opzit. En misschien ook nog wel eens de fout van de lesgever die die houding goed vind.
En nog iets over mensen die weer durven te zeggen dat een fries een koudbloed is. Dat is dus ook een grote leugen. Zou zeggen verdiep je eens in het ras. Want dan zou je weten dat het een warmbloed is.
Tuurlijk zijn het warmbloeden. Maakt dat überhaupt iets uit? L_Vie schreef:Maar daarbij heb je ook ''warmbloed'' paarden die absoluut niet kunnen lopen. Alles is een kwestie van training en of het paard fysiek en geestelijk het aankan. Daarbij zul je bij een fries wat meer werk hebben, dit maakt ze echter niet gelijk geen dressuur paarden, amen.
Bizzybijtje schreef:L_Vie schreef:Maar daarbij heb je ook ''warmbloed'' paarden die absoluut niet kunnen lopen. Alles is een kwestie van training en of het paard fysiek en geestelijk het aankan. Daarbij zul je bij een fries wat meer werk hebben, dit maakt ze echter niet gelijk geen dressuur paarden, amen.
Kun je dan quoten waar ik zeg dat het geen dressuurpaarden zijn? Want volgens mij heb ik dat nooit gezegd, simpelweg omdat dat niet waar is. En inderdaad, er zijn ook andere rassen met paarden die absoluut niet kunnen lopen. Het punt is gewoon dat de rastypische kenmerken van friezen bepaalde eisen stellen aan de training. Dat maakt ze niet slechter of beter dan ieder ander paard. Dus neem het ook niet zo belachelijk persoonlijk op alsof ik het hele ras afkeur.