B klasse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:49

Stomme autocorrect
En helaas krijg ik het niet veranderd. Sorry.

schrikdraad

Re: B klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:50

Klopt nageeflijk is meer dan dat, maar reageerde op iemand die dat aanhaalde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:12

schrikdraad schreef:
Iemand schreef een paard hoeft niet nageeflijk te zijn maar mag niet tegen de hand komen.
Dat is nu juist wat nageeflijk zijn in houd.
Dus ja een paard moet in de B maagdelijk zijn en dat was 30 jaar terug ook al zo.

Hier worden veel dingen door elkaar gehaald.
Een paard wat rond loopt is niet altijd nageeflijk. Een nageeflijk paard hoeft niet altijd rond te lopen.
Een paard kan stil in de aanleuning zijn zonder echt nageeflijk te zijn.

Maagdelijk zal wel nageeflijk zijn neem ik aan. :D

En ja ik zie een paard in de B graag nageeflijk. Maar als ze gewoon stil in de aanleuning zijn en tactmatig en ontspannen lopen mag dit niet tot hele lage punten leiden in de B.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:23

Ess_Ramona schreef:
Ik rij in regio Achterhoek. Maar dat moet in feite niet uitmaken waar je rijdt.
Hier zijn ze echt meer van netjes rijden, op letter en uitvoeren, en bij de L wordt je er wel op afgestraft.

ik woon ook in de achterhoek en ik merk dit inderdaad ook. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:11

Leuk! Misschien komen we elkaar een keer tegen :D

daisviola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:19

toen ik de eerste keer met me pony meedeed in de B heeft ze geen 1 seconde nageeflijk gelopen maar ik had wel 190 punten

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:02

Bizzybijtje schreef:
Friezen hebben nou eenmaal moeite met die aanleuning die ze willen zien op wedstrijden. Dat is echt niet zozeer iets wat aan de jury ligt. Ze gaan snel kort in de hals lopen en tsja... dan krijg je een onvoldoende. Ach heb je een duidelijk punt om aan te werken :)

Oneens... Niet alle Friezen ;-)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:06

Bizzybijtje schreef:
Friezen hebben nou eenmaal moeite met die aanleuning die ze willen zien op wedstrijden. Dat is echt niet zozeer iets wat aan de jury ligt. Ze gaan snel kort in de hals lopen en tsja... dan krijg je een onvoldoende. Ach heb je een duidelijk punt om aan te werken :)

En dit klopt dus gewoon weg niet. Als dit gebeurt is dit een fout van degene die er opzit. En misschien ook nog wel eens de fout van de lesgever die die houding goed vind.

En nog iets over mensen die weer durven te zeggen dat een fries een koudbloed is. Dat is dus ook een grote leugen. Zou zeggen verdiep je eens in het ras. Want dan zou je weten dat het een warmbloed is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:11

Bizzybijtje zet je schrap :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:13

FriesWytske schreef:
Bizzybijtje schreef:

En dit klopt dus gewoon weg niet. Als dit gebeurt is dit een fout van degene die er opzit. En misschien ook nog wel eens de fout van de lesgever die die houding goed vind.

En nog iets over mensen die weer durven te zeggen dat een fries een koudbloed is. Dat is dus ook een grote leugen. Zou zeggen verdiep je eens in het ras. Want dan zou je weten dat het een warmbloed is.

Ten eerste zeg ik nergens dat alle friezen zo lopen. Ten tweede is het exterieurmatig gewoon zo dat het voor veel (dus niet voor allemaal als ik daarmee weer iemand op zijn tenen trap) friezen lastig is om asuit dat houdinkje te komen. En die mening is echt niet gebaseerd op een enkele fries. Waarom jullie dan gelijk zo gepikeerd reageren is mij de vraag aangezien daar echt niks mis mee is. Het is enkel iets waar je in de training rekening mee moet houden. En ook erg typisch hoe het koudbloed gedeelte altijd als een aanval opgevat wordt :') Tuurlijk zijn het warmbloeden. Maakt dat überhaupt iets uit?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:17

Tja, ik vind wel dat je vooroordelen hebt. Ken genoeg friezen die niet automatisch in het, wat jij typische friezenhouding noemt lopen. Is voornamelijk een rijtechnisch probleem zoals ik al zei. En dat ligt dus totaal niet aan de bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:18

Ligt totaal wel aan de bouw. Is het dan ook een vooroordeel dat ze zwart zijn en behang hebben?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:28

Het is nou eenmaal zo dat rassen die niet gefokt zijn voor de dressuur, over het algemeen rastypische nadelen hebben tegenover hetgeen wat men in de dressuursport wil zien. Dat maakt die rassen niet minder leuk en mooi blablabla. Maar is dat nou zo moeilijk om te accepteren? Waarom is elke bokker met een koudbloed, fries, tuiger of whatever zo allergisch voor dat soort uitspraken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:36

Dat bedoel ik. Ieder paard heeft aandachtspunten bij de training, en het exterieur bepaalt ook echt wel mee wat dat punt is. Is je paard vierkant kan hij wat meer moeite hebben met lengtebuiging. Een lang paard kan het moeilijker vinden om correctie te verzamelen. Dat maakt ze niet minder goed. Zou wat zijn als ze allemaal perfect waren, reed iedereen 100% op wedstrijden... Ik vind het jammer dat er dan zo gereageerd wordt.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:50

Maar daarbij heb je ook ''warmbloed'' paarden die absoluut niet kunnen lopen. Alles is een kwestie van training en of het paard fysiek en geestelijk het aankan. Daarbij zul je bij een fries wat meer werk hebben, dit maakt ze echter niet gelijk geen dressuur paarden, amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:26

L_Vie schreef:
Maar daarbij heb je ook ''warmbloed'' paarden die absoluut niet kunnen lopen. Alles is een kwestie van training en of het paard fysiek en geestelijk het aankan. Daarbij zul je bij een fries wat meer werk hebben, dit maakt ze echter niet gelijk geen dressuur paarden, amen.

Kun je dan quoten waar ik zeg dat het geen dressuurpaarden zijn? Want volgens mij heb ik dat nooit gezegd, simpelweg omdat dat niet waar is. En inderdaad, er zijn ook andere rassen met paarden die absoluut niet kunnen lopen. Het punt is gewoon dat de rastypische kenmerken van friezen bepaalde eisen stellen aan de training. Dat maakt ze niet slechter of beter dan ieder ander paard. Dus neem het ook niet zo belachelijk persoonlijk op alsof ik het hele ras afkeur. :')

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:28

Bizzybijtje schreef:
L_Vie schreef:

Kun je dan quoten waar ik zeg dat het geen dressuurpaarden zijn? Want volgens mij heb ik dat nooit gezegd, simpelweg omdat dat niet waar is. En inderdaad, er zijn ook andere rassen met paarden die absoluut niet kunnen lopen. Het punt is gewoon dat de rastypische kenmerken van friezen bepaalde eisen stellen aan de training. Dat maakt ze niet slechter of beter dan ieder ander paard. Dus neem het ook niet zo belachelijk persoonlijk op alsof ik het hele ras afkeur. :')

Wie zegt dat ik op jou reageer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:31

Er wordt ook nergens gezegd dat het geen dressuurpaarden zijn. Hooguit dat ze minder geschikt zijn, maar dat is net afhankelijk van de ruiter omdat je dus niet helemaal letterlijk hetzelfde "trainingsprogramma" af kan werken als bij bijv. een KWPN'er.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:49

Tja, juryrapport...
Ik heb ook altijd gehad bij m'n pony dat ie niet aan de teugel liep, de rest van de proef ging heel goed en toch rond de 175 punten...