Klophengst gekocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Klophengst gekocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:15

Ik snap niet helemaal, dat je nu zegt, dat ze niet weten waar de bal zit.
Als geconstateerd is, dat hij klophengst is, dan moeten ze een bal gevonden hebben en weten ze dus ook waar hij zit.
Dus gewoon castreren die handel.
Je kunt hem ook niet doorverkopen zo, dus gewoon doen.

Kalmeringsmiddelen geven vind ik absoluut geen optie. Daar los je niets mee op, daarmee vererger je alleen. Je onderdrukt enkel tijdelijk het probleem en ook daar heeft het dier last van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:53

BMHP schreef:
_Zsazsa_ schreef:
de injectie kun je gewoon vergelijken met Vetranquil ........................................... Ik vind het prima en geen dierenmishandeling. Hij komt al uit amateuristische handen die een mislukte poging hebben gedaan..Ik ben er zelf bij en laat geen mishandeling toe, beter suf dan afgeslagen..

Ik heb het woord mishandeling niet genoemd!

je zeurt over een operatie van 375 euro maar betaald wel extra voor kalmeringsmiddelen, de DA en wat jij noemt professionele training. Ik denk als je de volgorde veranderd, eerst operatie, dan 2 maanden rust en dan trainen je uiteindelijk geld bespaart. en als toetje het je ook een beter paard oplevert.

Als je wel met hengst gedrag kan omgaan, snap ik niks van je geklaag. wat is het echte probleem?
- de testosteron levels in het paard?
- de onhandelbaarheid van het paard (heeft dat wel met zijn testosteron te maken of speelt er meer?)
- of dat je je onheus behandeld voelt omdat je een klophengst hebt?

persoonlijk kan ik niet met dolle mina's omgaan, ze hebben gewoon teveel testosteron.
He is gewoon een vervelend stofje, maar als je je paard de dupe wilt laten worden van je principes kom ik toch terug op het woord mishandeling.

Goh da's nou precies mijn gedachten.wat wil je nou zelf? En €375 kom op. Da's niet weinig maar ook niet de wereld. Je bent bekent met een paarden hobby dus je weet dat je altijd voor onverwachte kosten staat. Dit jaar de castratie volgend jaar misschien weer een nieuw zadel er is altijd wat. En als voor €375,- het leven voor iedereen makkelijker wordt dan is het eigenlijk een koopje.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 09:55

Dat is jullie mening, 375,- voor een castratietje, ik kan hem niet zelf zadelmak maken 450,- p.m en zo verder. Ik was al begonnen met zadelmak maken voor dat ik wist dat het een klophengst was en na de operatie zal hij uiteraard rust genoeg krijgen. Jullie vergeten dat ik het ook nog maar kort weet.
En hoezo snap je niks van mijn geklaag? Ik koop een ruin en krijg een hengst, daar mag ik zelfs juridisch gezien over klagen.

Mensen die hier gaan in dit topic gaan klagen moet ergens anders hun beterweter advies op maneges oid gaan geven. Jullie lezen niet, snappen het probleem niet en zien dit topic om jullie halfbakken paardenkennis in de wijde wereld te gooien. Open je ogen en loop een keer grote paardenwereld in. Als je vetranquil als mishandeling ziet heb je wss o,0 ervaring in de paarden.

Ik vroeg hier om advies over wat mijn rechten zijn voor een klophengst. Daarover heb ik advies, dus bedankt voor de mensen die mij wel geholpen hebben.

Mocht je willen rellen en pennyadvies geven dan kun je naar het jeugdhonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:00

Poeh he, over niet lezen gesproken, volgens mij kan je dan zelf ook regelrecht naar het jeugdhonk? Je leest zelf de adviezen ook niet aangezien je de kliniek en fokker benadert terwijl dat helemaal geen toegevoegde waarde heeft voor jouw 'zaak'. Je hebt je antwoorden gehad, mijn tip is dan alleen wel om er ook wat mee te doen. Laat dat beest castreren, ga niet wachten op het geld want dat kan een tijdje duren denk ik zo, en het dier is daar de dupe van want die kan je het niet uitleggen.

Nog over het zadelmak maken: je wist toch dat het om een groen dier ging? Nog even het geslacht daarbuiten gelaten?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:05

Tendance schreef:
Als geconstateerd is, dat hij klophengst is, dan moeten ze een bal gevonden hebben en weten ze dus ook waar hij zit.
Dus gewoon castreren die handel.
Je kunt hem ook niet doorverkopen zo, dus gewoon doen.

Kalmeringsmiddelen geven vind ik absoluut geen optie. Daar los je niets mee op, daarmee vererger je alleen. Je onderdrukt enkel tijdelijk het probleem en ook daar heeft het dier last van.

Ze weten ong waar de bal zit, via de echo kon hij zeggen dat hij vrij hoog zat, maar dat hij dacht er wel bij te kunnen.
Over het zadelmak maken ben ik niet met je eens. Ik werk zelf op 1 van grootste springstallen van NL. Als ik een paard oppak na langdurige blessure krijgt hij ook wat korreltjes om rust in het hoofd te houden als hij voor de eerste keer gelongeerd word zodat hij zijn pees bijv niet weer meteen blesseert. Dat kan gewoon niet anders, en na 3 dagen hebben ze weer genoeg energie verbruikt dat dag 4 zonder problemen gelongeerd kan worden zonder verdoving. En zo gebeurd dat ook met paarden die na een lange blessure niet gelongeerd maar wel gereden mogen worden. Die krijgen dat ook. Het is gewoon net de scherpe randjes eraf. Snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen het niet kennen. veiligheid eerst, voor mens en dier..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:12

chelle_dora schreef:
Poeh he, over niet lezen gesproken, volgens mij kan je dan zelf ook regelrecht naar het jeugdhonk? Je leest zelf de adviezen ook niet aangezien je de kliniek en fokker benadert terwijl dat helemaal geen toegevoegde waarde heeft voor jouw 'zaak'. Je hebt je antwoorden gehad, mijn tip is dan alleen wel om er ook wat mee te doen. Laat dat beest castreren, ga niet wachten op het geld want dat kan een tijdje duren denk ik zo, en het dier is daar de dupe van want die kan je het niet uitleggen.

Nog over het zadelmak maken: je wist toch dat het om een groen dier ging? Nog even het geslacht daarbuiten gelaten?

Dat geld ook voor jou, niet lezen...
Ik typ gister dat ik ergens heb gelezen dat ze het dus zelf heeft geprobeerd om hem zadelmak te maken. Maar dat dat niet lukte! Waardoor hij eigenlijk gewoon verpest is, bij haar schoot hij ook telkens weg en heeft het dus maar laten zitten. Hij is dus niet groen maar verpest, eengroen paard reageert niet zoals hij doet.. (uitzonderingen daargelaten)
Daarnaast lees je ook dat ik een schriftelijke toenadering naar de vorige eigenaresse ga sturen. Dus ik volg het gegeven advies wel op. Wat ik met de fokkers doe, is altijd nog mijn keus en als ik aan hun wil vragen waarom ze bewust een klophengst in de handel hebben gedaan dan mag ik dat volgens mij gewoon doen, toegevoegde waarde of niet...

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:15

Maar wat wil je nu dan precies Zsazsa? Want mijn juridische advies heb je al gekregen.
Wil je de koop proberen te laten ontbinden? (Wat je denk ik niet lukt)
Of wil je proberen de dierenartskosten van het castreren te verhalen op de verkopers?

M.b.t. de kosten van het beleren / het verdovingsmiddel kun je helaas niets.
Dit is jouw keuze en heeft geen betrekking op de 'kern' van het probleem, namelijk het nog hengst zijn.
In jouw ogen natuurlijk wel, omdat zijn gedrag anders is. Maar juridisch gezien niet.
Je kunt hem eerst laten castreren en dan zien of hij rustiger is geworden voordat je
verder gaat met beleren. Misschien scheelt het wel zoveel dat je hem gewoon zelf kan beleren
en ook de verdovingskosten niet nodig zijn.

Het paard is niet goed beleerd i.p.v. dat het een groen paard is.
Dit heeft ook weer met een stukje onderzoeksplicht te maken.
De kosten van het beleren ga je echt niet kunnen verhalen.
Ook al is het voor jouw niet logisch maar hierbij heb jij niet aan je onderzoeksplicht voldaan.
Het is een te 'vaag' gebrek om het te kunnen bewijzen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:22

Tendance schreef:

Hoeft helemaal niet. Als er maar 1 litteken zit, kunnen ze vermoeden dat het een klophengst is. Bloedonderzoek wijst dan uit dat het een hengst is (hormonen) :D . Hoef je helemaal niet te weten waar de bal zit hoor. Hopenlijk in de lies, maar in de buik is een groter probleem. En vervolgens is de operatie dan ook duurder.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:24

Alleen de castratie, liefst breng ik hem terug maar dat is niet mogelijk indd.
Het is maar 375,00 maar alleen al omdat ze zoveel gelogen heeft wil ik dat ze het betaald. Het feit dat ze die test zelfde wilde doen en hem te duur vond vond ik schandalig. Om dan je paard maar zo te verkopen kan niet vind ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:37

375 euro voor een operatie van een knophengst is niet duur. En het gedoe ook niet waard. Gewoon doen en niet meer op terugkijken. Je kunt je gelijk wel willen krijgen, maar denk aan je eigen stress-level en per saldo ook aan je beurs. Je hebt er niets aan om 375 euro te winnen als dat je dik 1.000 euro kost om dat voor elkaar te krijgen.

Wat kwam er nou uit het bloedonderzoek? Want een "hoog zittende, gescande teelbal", daar geloof ik niet zo in. Als ze bij merries al via de schede naar binnen moeten om te scannen, dan zullen ze zo'n prematuur balletje wel makkelijk kunnen vinden? Bloedonderzoek heeft meer waarde.

Dat je 450 euro kwijt bent aan beleren, is jammer voor jou. Maar als werkneemster op een grote springstal... (je eigen woorden) vind ik het wel raar dat je het beleren van een hafje moet uitbesteden. Tuurlijk, ze kunnen gek doen, maar dat kunnen echte ruinen en merries ook dus ik vraag me af of het helemaal te wijten is aan het klophengst-gebeuren. Bovendien was dit temperament ook vast in te schatten geweest bij aankoop.

Beleren met behulp van verdoving vind ik een brevet van onkunde. Beleren hoort voor het paard stressvrij te verlopen. Als opleider hoor je het paard rust en vertrouwen te geven en zelf geduld te hebben. Het is mogelijk om een paard zonder verdoving te beleren. Je zou het eens moeten proberen. En accepteren dat het dan misschien niet in 3 dagen klaar hoeft te zijn...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:39

Lisaapee schreef:
Maar wat wil je nu dan precies Zsazsa? Want mijn juridische advies heb je al gekregen.
Wil je de koop proberen te laten ontbinden? (Wat je denk ik niet lukt)
Of wil je proberen de dierenartskosten van het castreren te verhalen op de verkopers?

M.b.t. de kosten van het beleren / het verdovingsmiddel kun je helaas niets.
Dit is jouw keuze en heeft geen betrekking op de 'kern' van het probleem, namelijk het nog hengst zijn.
In jouw ogen natuurlijk wel, omdat zijn gedrag anders is. Maar juridisch gezien niet.
Je kunt hem eerst laten castreren en dan zien of hij rustiger is geworden voordat je
verder gaat met beleren. Misschien scheelt het wel zoveel dat je hem gewoon zelf kan beleren
en ook de verdovingskosten niet nodig zijn.

Het paard is niet goed beleerd i.p.v. dat het een groen paard is.
Dit heeft ook weer met een stukje onderzoeksplicht te maken.
De kosten van het beleren ga je echt niet kunnen verhalen.
Ook al is het voor jouw niet logisch maar hierbij heb jij niet aan je onderzoeksplicht voldaan.
Het is een te 'vaag' gebrek om het te kunnen bewijzen.

Wat een enorme onzin schrijf je hier op zeg.

Als TS de koop laat ontbinden, wat volgens mij heel goed kan want ze heeft heel iets anders gekregen dan ze dacht te hebben gekocht, namelijk een hengst in plaats van een ruin. TS kan zich dus beroepen op non-conformiteit. TS heeft het dier laten keuren en zo aan haar onderzoeksplicht voldaan. De DA heeft het niet opgemerkt, maar dat maakt niet uit. Een verborgen gebrek is een gebrek dat bij aankoop verborgen was. Dat kan zowel voor TS, de verkoper als de DA gelden. Dit verborgen gebrek hoeft niet gedateerd te worden. Het zit er of het zit er niet. Dus de non-conformiteit is duidelijk. TS hoeft alleen maar aan te tonen dat ze idd een ruin heeft gekocht. Dat kan dmv de advertentie en het keuringsrapport, waarop hij als ruin is aangeboden, c.q. gekeurd.
Daarbij kan ze inderdaad alle inmiddels voor het paard gemaakte kosten op de verkoper verhalen. DA kosten, stallingskosten, kosten voor beleren etc. Die heeft ze namelijk nu voor niets gemaakt.
Of ze ook die kosten daadwerkelijk vergoed krijgt of geheel of gedeeltelijk is aan de rechter om te bepalen.
Kan TS aantonen dat bij de verkoper al het vermoeden aanwezig was dat ze een klophengst in handen had, dan kan het zomaar zijn dat de rechter inderdaad bepaalt dat TS ook die kosten vergoed krijgt. Er is dan sprake van opzettelijke dwaling.

Ik denk Lisapee, dat je nog maar even moet doorstuderen. Hippisch recht is toch een andere tak van sport.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:44

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Gelijk hebben is gratis, gelijk krijgen in deze gaat je enkele duizenden euro's kosten.
Want Hippisch Recht is in zoverre een andere tak van sport - de advocaten durven het dubbele te rekenen, omdat het "een andere tak van sport" zou zijn. Per saldo valt alle recht onder het Burgerlijk Wetboek en Jurisprudentie en is een paard gewoon een zaak net als ieder ander ding.

Maar bezint eert ge begint: slik je verlies nu het nog maar een paar honderd euro is.
Geloof me, dat is véél wijzer dan meegaan in het regeltjesgewauwel van al die "hippisch advocaten".
Het gebrek aan onschuld van de verkopende partij bewijzen zal je in het geheel niet meevallen. Als de verkoper ook maar enigszins uitstraalt dat zij niet zoveel verstand van paarden heeft, dit een te pittig paard voor haar vond en het daarom heeft verkocht, is 'verkoop te kwader trouw' eigenlijk al van tafel...
Slik je financiële verlies, zie het als leergeld.
Laatst bijgewerkt door Dees op 13-04-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:45

Dees schreef:
375 euro voor een operatie van een knophengst is niet duur. En het gedoe ook niet waard. Gewoon doen en niet meer op terugkijken. Je kunt je gelijk wel willen krijgen, maar denk aan je eigen stress-level en per saldo ook aan je beurs. Je hebt er niets aan om 375 euro te winnen als dat je dik 1.000 euro kost om dat voor elkaar te krijgen.

Wat kwam er nou uit het bloedonderzoek? Want een "hoog zittende, gescande teelbal", daar geloof ik niet zo in. Als ze bij merries al via de schede naar binnen moeten om te scannen, dan zullen ze zo'n prematuur balletje wel makkelijk kunnen vinden? Bloedonderzoek heeft meer waarde.

Dat je 450 euro kwijt bent aan beleren, is jammer voor jou. Maar als werkneemster op een grote springstal... (je eigen woorden) vind ik het wel raar dat je het beleren van een hafje moet uitbesteden. Tuurlijk, ze kunnen gek doen, maar dat kunnen echte ruinen en merries ook dus ik vraag me af of het helemaal te wijten is aan het klophengst-gebeuren. Bovendien was dit temperament ook vast in te schatten geweest bij aankoop.

Beleren met behulp van verdoving vind ik een brevet van onkunde. Beleren hoort voor het paard stressvrij te verlopen. Als opleider hoor je het paard rust en vertrouwen te geven en zelf geduld te hebben. Het is mogelijk om een paard zonder verdoving te beleren. Je zou het eens moeten proberen. En accepteren dat het dan misschien niet in 3 dagen klaar hoeft te zijn...

Het zadelmak maken is mijn zaak niet die van jullie, dus daarover geen reacties. Ik heb getemt, ik heb geen zin om me te verantwoorden op bokt.nl

reageren op het klophengst zijn mag, verder reageer ik nergens op, heeft voor mij geen meerwaarde. Jullie zijn meesters in veroordelen en vooroordelen, ik heb wat beters te doen.
Laatst bijgewerkt door _Zsazsa_ op 13-04-14 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:46

Je begint zelf over je eigen kunde.

Met dit topic in handen staat het inmiddels al 1-0 voor de verkopende partij omdat jij je hier profileert als kundig paardenmens.

Zie ook:
_Zsazsa_ schreef:
Mensen die hier gaan in dit topic gaan klagen moet ergens anders hun beterweter advies op maneges oid gaan geven. Jullie lezen niet, snappen het probleem niet en zien dit topic om jullie halfbakken paardenkennis in de wijde wereld te gooien. Open je ogen en loop een keer grote paardenwereld in. Als je vetranquil als mishandeling ziet heb je wss o,0 ervaring in de paarden.

en
_Zsazsa_ schreef:
Ik werk zelf op 1 van grootste springstallen van NL. Als ik ..... (etc etc)
Laatst bijgewerkt door Dees op 13-04-14 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:48

En daar vertrouw ik op. Er zijn meerdere wegen die na Rome leiden.
Bij deze hoeft er wat mij betreft niet meer gereageerd te worden. Tenzij je iets nuttigs te melden hebt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:50

Wat wil je nou Dees, je mening erin stampen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:51

Nee, ik houd je een spiegel voor.
Je vraagt mensen om reacties in een topic en vervolgens sneer je ze met hetzelfde gemak neer.
Waarmee je tegelijkertijd je eigen zaak ook nog zwakker maakt.

Ik denk dat je gewoon stikvol met agressie zit inmiddels. Niet naar mij hoor, maar om het voorval.
Voor 375 euro.
Is dat het wel waard?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:55

Ik vraag om KLOPHENGST gerelateerde hulp.. En ik heb mijn advies van een aantal wel vriendelijke bokkers, ik vraag niet om inrij advies. ik sneer dat advies indd wel weg, hoe kun je nou daar zo op reageren als je niet eens weet hoe het paard reageert. Ik hoef geen spiegel voorgehouden te worden. Ik weet prima waar ik mee bezig ben, alleen juridisch vraag ik waar ik sta en dat weet ik nu. Klaar dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:58

Ik begrijp dat het heel rot is wat er gebeurt is, en dat je het liefst het beest terug zou doen. Want je hebt idd niet gekregen wat je gekocht heb.
Helaas denk ik dat dit juridisch uitvechten meer gaat kosten dan het oplevert, Dus je zou er voor kunnen kiezen om hem te castreren en door te verkopen. On gecastreerd krijg je hem denk ik niet verkocht.

Zelf zou ik dus eerst castreren en daarna eens kijken of zijn gedrag verbeterd. En wellicht dan nogmaals zelf proberen te beleren. Ipv eerst beleren en dan castreren. Die castratie moet toch wel komen. En wellicht bespaar je je zelf er een hoop geld mee.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:01

Juridisch advies moet je niet op Bokt vragen. Er zijn maar enkele Bokkers die daarover (met kennis van zaken) kunnen adviseren. De rest gist vaak ook maar wat. Lees een aantal soortgelijke topics door en je vind namen van Bokkers die je wellicht kunnen helpen met deze juridische vragen middels pb.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 11:02

En van de meeste reacties hier. Word ik boos en zelfs verdrietig.. Alsof ik mijn paard mishandel, hij reageert dusdanig gevaarlijk dat er weinig opties overblijven. Ik ben zelf op dit moment niet in staat om hem zadelmak te maken, en ik kan niet verwachten dat een zadelmakmaker een band met hem op gaat bouwen. Al kan hij er op de grond prima mee overweg. De veearts heeft er bij gestaan en gaf me ook dit advies, ikzelf heb er ook goede verhalen over gehoord dus waarom niet proberen? Het is niet dat we niks anders geprobeerd hebben. Sorry voor mijn reactie, maar lees de reacties terug en dan snap je dat ik hier niet om vraag. Ik acht mezelf indd prof genoeg om te weten wat ik doe. En daarover hoef ik dan weer geen advies en doorover hoef ik ook niet de grond in gestampt te worden lijkt me.
Laatst bijgewerkt door _Zsazsa_ op 13-04-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:03

Dees schreef:
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Gelijk hebben is gratis, gelijk krijgen in deze gaat je enkele duizenden euro's kosten.
Want Hippisch Recht is in zoverre een andere tak van sport - de advocaten durven het dubbele te rekenen, omdat het "een andere tak van sport" zou zijn. Per saldo valt alle recht onder het Burgerlijk Wetboek en Jurisprudentie en is een paard gewoon een zaak net als ieder ander ding.

Maar bezint eert ge begint: slik je verlies nu het nog maar een paar honderd euro is.
Geloof me, dat is véél wijzer dan meegaan in het regeltjesgewauwel van al die "hippisch advocaten".
Het gebrek aan onschuld van de verkopende partij bewijzen zal je in het geheel niet meevallen. Als de verkoper ook maar enigszins uitstraalt dat zij niet zoveel verstand van paarden heeft, dit een te pittig paard voor haar vond en het daarom heeft verkocht, is 'verkoop te kwader trouw' eigenlijk al van tafel...
Slik je financiële verlies, zie het als leergeld.

Ook weer zo'n onzin dit zeg. TS hoeft het gebrek aan onschuld van de verkopende partij helemaal niet te bewijzen. Ze hoeft ook geen verkoop te kwader trouw te bewijzen. Non-conformiteit is overduidelijk: het is een hengst en dat heeft ze niet gekocht. Tot een rechtszaak hoeft het niet eens te komen.
TS schrijft gewoon een verzoek tot ontbinding verkoop op basis van non conformiteit. Daar zal de verkopende partij iets mee moeten. Als ze juridisch advies inwint zal ze te horen krijgen dat ze het paard maar beter terug neemt; een rechtszaak zal ze verliezen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 11:04

Beb_bokt schreef:
Juridisch advies moet je niet op Bokt vragen. Er zijn maar enkele Bokkers die daarover (met kennis van zaken) kunnen adviseren. De rest gist vaak ook maar wat. Lees een aantal soortgelijke topics door en je vind namen van Bokkers die je wellicht kunnen helpen met deze juridische vragen middels pb.

Bedankt, ik ga eens zoeken, nu ik weet wat hij mankeert gaat hij sowieso eerst gecastreerd worden. Al denk ik niet dat hij zijn gedrag bij het zadelmak maken gaat veranderen, maar dat is van latere zorg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:04

Valt me wel op, dat degenen hier die ook af en toe een paardje verkopen om het hardst roepen dat TS beter haar verlies kan nemen :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:06

_Zsazsa_ schreef:
Beb_bokt schreef:

Bedankt, ik ga eens zoeken, nu ik weet wat hij mankeert gaat hij sowieso eerst gecastreerd worden. Al denk ik niet dat hij zijn gedrag bij het zadelmak maken gaat veranderen, maar dat is van latere zorg.

TS, wat wil je nu met hem? Wil je dat de verkoper hem terug neemt, dan zul je moeten wachten met castratie.