wie verantwoordelijk voor beestjes op paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: wie verantwoordelijk voor beestjes op paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:45

Je hebt genoef informatief weer gegeven op bokt dat het voor iemand in jouw omgeving makkelijk is om erachter te komen over wie je het hebt. Ik probeer je niet af te branden, maar om je een tip mee te geven. :) Uit je berichten te lezen heb je meerdere problemen gehad met pensionklanten. Zet eens een aantal dingen op papier die je wilt veranderen, kweek een ruggengraat en ga een gesprek aan. Je bent te lief voor deze wereld en wilt graag alles oplossen zonder ruzie. Hoe netjes je zelf altijd blijft, het gaat helaas niet altijd even goed.
Ga het gesprek aan en laat niet over je heen lopen. Zie het als een levens ervaring.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:58

jemig als elke stalbaas zo makkelijk was als jou ....

die eigenaar komt gewoon overal mee weg, zij bepaalt wat jij koopt? wat jij betaald , wat jij geeft en wanneer??

zij zitten thuis/werk ? en geven orders...lekker makkelijk !!

mijn paardje heeft hiervoor op een stal gestaan waar veel handel was, en die kwam regelmatig een andere buurman tegen, en ja er kwam er 1 met schimmel, en de mijne had het erna dus ook , stalbaas heeft dat behandeld, wat het kwam van een handelspaard af... dus ja dan treft mij geen blaam ,

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:02

Foi de stal eigenaar laks noemen.
je moet je ogen uit de kop schamen.
De eigenaar hoort echt voor dit soort dingen te zorgen dus wie is er nou laks de eigenaar toch.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:16

@fanta2 : lezende dat het paard 20 is, slecht in de vacht zit, 6 kilo muesli krijgt en nog mager blijft zou ik denken dat ie IR is of onderweg om het te worden.
Haal hem subiet van al het voer af waar suiker in zit (muesli-krachtvoer), want daar wordt ie iig niet beter van.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:45

helaas heeft het geen zin om me er mee te bemoeien met voer, ze doet waar ze zelf zin in heeft, maar ik zet ze ook iedere dag binnen en buiten ook in de winter dus voor haar ook een reden om soms paar weken niet te komen en dus ziet ze het paardje ook niet veel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:50

Misschien dan toch de Dierenbescherming eens bellen...het onthouden van benodigde zorg is nl strafbaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:54

onzin dus, jij bent dan dus degene die de 6 kilo muesli geeft aangezien de eigenaresse soms weken niet komt.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:57

ja hun zijn de baas toch? Ik heb ook op pensionstallen gestaan en ik bepaalde ook wat mijn paard te eten krijgt en dat geld ook voor deze eigenaar, hij is verder nog levendig zat hoor, en voer meerdere keren per dag dus dat is 1 5 kilo per keer en misschien zit er gewoon te weinig in?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:58

is toch een beetje vreemd als je in pension staat en je paard krijt niet wat je wilt? Ik weet niet waar jij staat kinke maar ik vind jou berichtje onzin

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:02

Je hoeft als stalhouder niet iedereen te accepteren en ook niet wat ze willen. Als iemand tegen jouw zegt dat hun paard helemaal niet meer naar buiten mag laat je hem dan ook op stal staan? Er zijn toch grenzen. Jij als stalhouder hebt ook zeker inbreng en als de eigenaar niet aanstaat moeten ze maar vertrekken.
Nu sta ik particulier wat ook anders is maar weet toch vrij zeker dat ze echt geen 6 kilo krachtvoer in een paard gaat gooien ook al wil de eigenaar dat. Zeker in combinatie met een eigenaar die verder ook weinig aandacht heeft voor het paard en dus niet voldoende voor z'n paard zorgt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:06

Die van mij staan niet meer in pension. En inderdaad, wat Zwartje zegt…geen haar op het hoofd van mijn ex-pensionstalhoudster die eraan zou denken om 6 kilo rotzooi in een paard te proppen. Growe some balls!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:11

fanta2 wat ik beoelde te zeggen is dat je heel makkelijk bent en aar deze betreffende klanten TE makkelijk !
ze komen zo overal mee weg, jij betaald dingen dus voor hun zoals ik begrijp ? jij geeft het paard de medicijnen.. jij voert wat hun bepalen wat jij voert,...

Bij ons op stal gebeurt er overleg!
als de paardjes invallen dan word er meteen overlegd , of er word meer gevoerd of anders gevoerd, is per paard veschillend,.
Hier worden de paarden door de stalbaas gevoerd, buiten gezet binnen gehaald en uitgemest, daar ben ik super dankbaar voor,
Als ze belt je paardje heeft kholiek ben ik ze dankbaar dat ze meteen de veearts en mij belt zodat ik kan komen,
Stel he stel mijn paardje krijgt bijvoorbeeld ook luis ofzo , en alleen mijn paardje heeft het als eerste, dan is het toch echt aan MIJ om MIJN paard te voorzien van de nodige medicatie die ik dan ZELF toendien , tenzij het twee x daags moet dan Zal mijn stalbaas echt niet heel moeilijk doen en weigeren, maar als ik haar zeg Haal dat spul voor mij op , en behandel mijn paard! en ik zou helemaal niet zelf komen .....dan heb ik geen stal meer hoor binnen een week... en zo zit ik niet in elkaar ik heb zelf voor dit paard gekozen 17 jaar terug en draag ook zelf verantwoordelijkheid hierin

Wat ik dus hiermee probeer te zeggen jij bent eigenaar van de stal , hun zijn klant
als eigenaar heb jij het meest te zeggen, stel he stel een buurman , of een andere klant of iemand die mee is geweest met een klant , maakt melding bij de DB , denk je dan niet dat als die komen jij totaal onzinnig klinkt met je ja maar de eigenaren willen het zo ?

het dier is 20 ! en verdient goede verzorging , liefde en aandacht van de EIGENAREN! zo niet spreek ze erop aan ! jij kan hier niet voor opdraaien!! lachen ze je vierkant uit of worden ze boos stuur ze weg! laat ze maar eens zien dat het niet overal zo makkelijk gaat als bij jou ....

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:14

Als het luizen zijn, dan zal ik in jouw geval het paard in quarantaine doen.. Zijn bestwel heel besmettelijk, mijn paard heeft t ook gehad..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:26

Als Pensionhouder heb je een zorgplicht, oftewel je bent verantwoordelijk voor de gezondheid/welzijn van een dier wat onder jouw zorg is geplaatst/toevertrouwd.
Als eigenaar kun je dus heel wat te zeggen hebben, maar uiteindelijk hoef je dat als pensionhouder dus niet te doen als heel duidelijk is dat het het dier NIET ten goede komt.

En iedereen is het er over eens dat 6 kilo muesli/krachtvoer op een dag niet goed is voor een paard.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 11:49

ik geef ook geen 6 kilo maar die hebben dat niet nodig maar goed ik zie dat het licht verteerbare is en krijgt vier keer per dag een anderhalve kilo denk dat ze beter ander voer kan kopen maar goed, het ging me alleen maar om de beestjes en verder heb ik niks te vertellen buiten dat wat hun paarden te eten krigen en dat snap ik best

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:15

Bokt is ook niet makkelijk TS, ik stel mij voor wat er zou gebeuren als iemand een topic opent met als titel: mijn pensionstalhouder voert niet wat ik wil.

Kan nu al bedenken wat de reacties zijn: het is toch jouw paard, je betaald ervoor, nou als mijn paard niet genoeg te eten zou krijgen zou ik vertrekken zonder opzeg termijn e.d.

Ik vind wel dat je iets duidelijker mag worden naar je klanten toe, maar volgens mij ben je dat hard aan het leren :)

Mensen vergeten wel eens dat pensionstalhouders net mensen zijn :') . Die vragen ook wel eens om hulp op Bokt, of hebben moeite met een bepaald persoon, of vragen zich af of ze het juiste doen voor het paard...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:21

Margee schreef:
Ik zou het zelfs andersom stellen. Als zij niet goed voor haar paard zorgt en er iets aan doet, is ze verantwoordelijk als het overgaat naar de anderen......

Mee eens.

Dus ze moet snel er iets aan doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:24

over het voeren geef ik ts gelijk hoor dames, als ik wil dat mijn paard dat of dit krijgt dan ga ik ervan uit dat mijn paard dit krijgt. zo niet dan ben ik er snel weg.

en waarom zouden de eigenaren meer aandacht moeten geven, als het beestje zijn natje en droogje krijgt en staat met weidegenoten en komt verder niks te kort tja dan heb ik er geen moeite mee.
maar de eigenaren moeten wel als er medisch iets is hier tijd en geld voor vrij maken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:25

fanta2 schreef:
t mooiste van het hele verhaal is dat ze best laks is, en weinig komt en zo en zo ook nog geen stalling betaald heeft deze maand, iedereen betaald voor de eerste of rond de eerste maar ik moet ook min hooi n stro halen en haar paard buiten zetten, en ze is de enige die ook loopt te miepen en alles te regelen

Nog drie van dit soort mensen erbij en je kunt het faillissement aanvragen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:29

Ik ga ook soms maanden niet naar mijn paarden, die vinden dat niet erg, en de stalbaas ook niet zolang zijn geld ergens binnen 3 maanden komt. Ik krijg wel een telefoontje als er wat aan de hand is, geen problemen, voor mij niet, en voor de paarden niet.

Het voeren, ligt eraan of het suikerrijk voer is (en dat is het volgens mij), ik zou het vertikken om dit aan het paard te voeren. Het is gewoon niet gezond voor het paard. Heb op een stal gestaan waar je eerder eraf getrapt wordt als je je paard te veel binnen wilt hebben of ongezond veel/weinig voert dan dat zij meewerken en toekijken naar deze manieren.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:41

Als dit het voer is wat ze willen voeren aan dat paard heb ik weinig om te vertikken, en hij zal toch moeten eten

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:42

maar goed het ging over beestjes en dat is nu opgelost en over voeren heb ik niks te zeggen want dat kopen ze allemaal zelf want de een wil dit voeren en de ander dat

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:47

Dus?

Als een zegt "geef mijn paard 25 kilo hooi per dag" en dat paard eet die weg, word moddervet en blijft maar door eten, blijf je dan ook gewoon 25 kilo hooi per dag voeren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:48

Ik vind het ook iets te kort door de bocht. Als pensionhouden heb je een zorgplicht en dat is niet willoos doen wat de eigenaar zegt.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:51

ach kom op jullie weten heus wat ik bedoel en vorig jaar heeft er iemand bij mij gestaan met een pony en as het 20 graden was moest die een deken op en die stond er vaak zat onder te zweten maar goed ik moest m ophouden ja dat is hun keus en dat is met voeren ook