Reele prijs voor bijrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:16

Ter aanvulling op mijn vorige post. Ik denk dat 50€ p/m een reëel bedrag kan zijn, in het achterhoofd dat iemand weinig ervaring heeft en het puur doet voor de leuk en de kans heeft om een ''eigen paard'' te hebben. Want laten we wel zijn, een eigen paard kost best wel wat centjes ;) Dus een verzorgpaard is dan een goedkoper alternatief.
Laatst bijgewerkt door Justico op 20-03-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:17

vlieg schreef:
Sammieloverr schreef:
Ik vraag niet om een discussie waarom er betaald moet worden.
Er gaat betaald worden. Ik ga niet extra geld neerleggen voor een ander zn hobby.
Ik geef iemand de kans een van mijn paarden te leasen. Alles mag ermee gedaan worden. Wedstrijden en alles.

De reacties die jij en ragdollcat plaatsen doen totaal niet toe aan mijn vraag. Dus ja ik vraag jullie een eigen topic te maken en niet in dat van mij te reageren

Zoals ik al zei, ik had het niet gezien dat er een ander topic over was.....en ik weet nu gelijk weer waarom ik zo lang niet meer op bokt ben geweest..... :( Was dus ook gelijk weer de laatste keer. Kan me herinneren dat het hier vroeger toch een stuk gezelliger was (maar dat mag hier vast ook niet neergezet worden).

Ik wens je succes met het zoeken naar een geschikte bijrijder!

Het maakt niet uit of er een ander topic is over gratis bijrijder of niet . De vraag uit de OP is hoeveel TS kan vragen, dus je reactie is sowieso offtopic, ander topic of niet.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:20

En mijn antwoord is dus 0,-

DAAAAAG }:0

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:22

Wat ik vroeger hanteerde was het stal geld per dag uitrekenen, en de dagen dat de bijrijder reed was de kosten van die dag van diegene.

Sammieloverr

Re: Reele prijs voor bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 14:26

Mensen hou het gezellig aub :)

Discussies over wel of niet betalen is helemaal prima. Maar niet hier ;)

Ik ga er zelf eens over nadenken. En een rekensommetje maken.

Wat ik wil is dus echt een paard verleasen. Eem ander de kans bieden op een eigen paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:31

ik heb ook altijd betalende bijrijdsters gehad

:+ noem het lease en mensen zeuren niet meer over betalen!!!

ik had zelf tijd zat en mijn paardje was voor recreatie en altijd een bijrijdster gehad die graag wilde komen
bij mij konden 3 a 4 x per week rijden
in overleg welke dagen
ze betaalden netjes de helft van de smid mee
en ook de helft van stalgeld :j
en nooit gezeur gehad dat het teveel was

mijn bijrijdsters hadden ooit zelf een paard gehad en konden dat niet meer betalen en waren dolblij dat het op deze manier kon
ze hadden een eigen kast met tuigage en in een schrift hielden we bij wat we gedaan hadden.

ze betaalden ong 125 euro p/m

wat een onzin dat je gratis op je paarden zou laten rijden of nog gekker....een bijrijdster betalen om op jouw paard te rijden
op een manege betaal je ook aardig wat en als je wil vrij rijden[ buitenrit] kan dat niet .....alleen met begeleider

mijn meiden waren juist blij met mijn regeling :j een `eigen `paard voor weinig p/m

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:32

Mijn bijrijdster mag in principe in overleg zoveel komen als ze zelf wilt. Ook alles doen wat ze wilt, buitenrijden ed. Ik vraag hier niks voor. Alleen in de zomer, dan gaat mijn pony op ijzers, wil ik dat ze 20euro meebetaald per nieuw stel ijzers. Zei helpt mij juist enorm met mijn pony. Als zei niet kan zou ik het toch zelf moeten doen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:33

Een symbolisch bedrag van 50 euro + lessen zelf betalen. Ik denk dat je in je handjes mag knijpen als je een zelfstandige verantwoordelijke bijrijder hebt die je paard leuk rijdt en verzorgt. Ervarenheid is meer waard dan geld. Ik denk dat een manegeruiter eerder bereid is om meer neer te leggen, omdat diegene geen lessen meer hoeft te betalen, maar ja... wil je die?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:33

Naar mijn weet heeft ts nu zo drie à vier keer aangegeven wat de extra kosten zijn
voer, hoefsmid, slijtage van harnachement en lessen

Dit in acht nemen gewoon rekensom maken.
4 x les à 40 euro
1x Zak voer à grofweg 15 euro
1 x hoefsmid à 30 euro?
1 x slijtage 5 euro

Dit zijn dan ongeveer de kosten die je per maand kwijt bent.

Je zou ook kunnen afspreken met de bijrijder dat ze de kosten zelf afgerekend, dus zelf brok halen, zelf de smid betalen etc.
En dat ze dit zelf in de hand houd en controleert, met jou als eindcontrole.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:37

mirgino schreef:
:+ noem het lease en mensen zeuren niet meer over betalen!!!

Haha dat wou ik ook al zeggen!

Begreep eerst dat je puur een bijrijder wou, maar als je t paard volledig wil verleasen vind ik t wel iets anders. Diegene die hem least kan dan in principe alles doen.
100 euro voor lease incl lessen lijkt me dan echt niet gek!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:44

Ik heb met TS ook al PB contact gehad over de prijs die wij hebben voor de bijrijdster.

Waren in de luxe positie dat wij er teveel hadden.
Toen hadden wij ook een bijrijdster (2)
Het ene meisje kwam al jaren en het betalen is er langzaam aan ingesleten.
het andere meisje betaalde wel iets maar minder, omdat de pony die zei reed eigenlijk niks kende.

Het meisje dat betaalde heeft meerdere goede wedstrijdpony's gereden van mijn zusje. Wel de pony's die zij zelf niet meer wekelijks in de sport reed.

Het andere meisje heeft de pony onder leiding van ons zelf verder alles geleerd.

Momenteel hebben wij ook een bijrijdster. Exacte prijzen ga ik niet op bokt zetten.

Ik denk, gezien mijn/onze ervaring, +- €125,-/€150,- een reeel bedrag is.

want als te tussen de regels lees, mag de bijrijdster wel elke dag komen, verzorging etc. etc. rijden maar max 4x.

Edit; Maar als ik iedereen zo hoor dan vraag ik veeel en veeelste veel :o
Dus sorry! En val niet gelijk over mij heen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:46

Ik heb een tijd terug een pony geleasd die ik de hele week had ( muv zondag ) voor 40 euro. Mocht er alles mee en omdat mijn ouders het niet zo breed hadden was dit een perfecte oplossing voor mij.

Je wilt iemand de kans op een eigen pony geven maar velen kunnen een hoger bedrag als 50/60,- per maand niet betalen.

Zelf zou ik het houden op 50 euro per maand en lessen zelf betalen. Voor sommige bedragen hier heb ik mijn 3 ponys een maand lang gestald. Daarbij jij blijft de eigenaar en zal altijd kosten houden aan JOU paard ondanks de bijrijders. Als ze voor een paar dagen zo veel moeten betalen kunnen haast zelf een pony onderhouden.

De extra kosten zullen ook niet zo hoog zijn. Elke maand bekappen en over de weg? denk dat je geen hoeven over houdt. Zal dan alleen de vijl er langs zijn. Als je ijzers eronder doet kun je natuurlijk wel een deel hiervan vragen. Voer, paard zal geen zakken voer ineens eten als hij 4 keer per week gereden wordt en nu op hooi staat.

Denk dat er niet veel mensen zullen reageren als de prijs zo hoog is ondanks dat je zegt dat ook jij kosten hebt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:49

Hier in de buurt betaal je € 100,- voor een leasepaard, mag je iedere dag komen. De verdere omstandigheden (bak e.d.) zijn een beetje zoals bij TS.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:54

Ik vind in de winter dat de prijs wel omlaag zou moeten als diegene alleen savonds zou kunnen.
Omdat je dan bij de ts niks kan doen. De donkere dagen duren toch echt een paar maanden.

Voor mijn bijrijpaard eerder 3x in de week en nu 2x in de week betaal ik niks.
Voor me lease paard wel deze heb ik 7 dagen in de week betaal 100 euro + de hoefsmid kosten omdat ik er zelf hoefijzers onder wil hebben. (eigen keus)

Voor 2x in de week zou ik zeggen 30 euro in de maand en 4x in de week als je echt geld wilt 50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:55

Maar de TS kan er toch niks aan doen dat iemand alleen in de avond kan? :+ Als je zelf alleen in de avond kan gaat je stalprijs toch ook niet omlaag :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:56

Dan zou ik het paard in de winter afzeggen....want er is geen velrichting bij de ts :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:57

Er is wel verlichting, alleen een halve bak verlicht.

Edit
Misschien is het verstandig om betere verlichting te maken. Heb je zelf ook profijt van, aangezien je nachtblind bent.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:59

wat maneges nu vragen voor lease prijs weet ik niet maar in de gulden tijd [ jaja ik ben al een oudje :+ ] betaalde mijn vriendin voor 2dgn p/w 150 gulden
paard stond in een stand en extra stro en hooi kon ze kopen, zelf mesten en verzorgen op jouw dagen
paard kreeg standaard voer en stro
voor les moest je betalen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:05

waar je rekening mee moet houden is dat de accomodatie wel heel basic is, geen stal, geen verlichting. Als het regent houdt het nl al op, slechte winter, je kan vaak niet rijden etc.
Je bent hierbij veelal afhankelijk van bijrijders die overdag niet werken, anders is het te donker om wat te doen. (in de winter zie ik mijn paard alleen in het weekend bij daglicht). Dat beperkt je potentieel enorm en je komt dat al vaak uit bij scholieren/studenten die niet al te veel geld te besteden hebben.

Ik zou de kosten uit elkaar trekken, de leskosten betaald de bijrijder zelf aan lesgever (er valt gerust wel eens een lesje uit en in een vaste maandprijs betaal je die evengoed).
Dan een kleine bijdrage vragen voor de overige dingen, zoveel slijt je tuig niet als er iemand op rijdt, zeker als diegene dit ook moet bijhouden. Zelfde geld voor hoeven, elke maand hoeft echt niet.

Heel veel geld (ik zie hier bedragen van 100 - 200 voorbij komen) is niet haalbaar, dat gaat niemand betalen.
Ik zie mensen die zeggen dat het in Noord-Holland zoveel geld kost, dat is niet waar, het is echt accomodatie afhankelijk. Sta je op een 5 sterren stalling kan je het vragen (maar krijgen is een tweede ;) ), maar sta je bij de boer hoef je echt niet op meer dan €50 - 100 te rekenen afhankelijk van de accomodatie en faciliteiten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:13

@Ingvdh, ik denk dat het echt aan de situatie ligt.
Ik ken indd wel manege's die tussen de €150 en €200,- vragen en dus ook krijgen.

Bij ons hebben ze ook allemaal goede begeleiding gehad. En waarom zou een bijrijder niet rijden in de regen. Wij trainen ook gewoon als het regent. Wij hebben de paarden aan huis staan, goede stallen, goede bak etc. wel buiten. Maarja, ook goede begeleiding.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:24

myk_en_shant schreef:
Naar mijn weet heeft ts nu zo drie à vier keer aangegeven wat de extra kosten zijn
voer, hoefsmid, slijtage van harnachement en lessen

Dit in acht nemen gewoon rekensom maken.
4 x les à 40 euro
1x Zak voer à grofweg 15 euro
1 x hoefsmid à 30 euro?
1 x slijtage 5 euro

Dit zijn dan ongeveer de kosten die je per maand kwijt bent.

Je zou ook kunnen afspreken met de bijrijder dat ze de kosten zelf afgerekend, dus zelf brok halen, zelf de smid betalen etc.
En dat ze dit zelf in de hand houd en controleert, met jou als eindcontrole.

Hier staat duidelijkheid !! _/-\o_

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:28

Ik vind het er vooral van afhangen of er nog klusjes gedaan moeten worden. Moet de stal uitgemest? Wordt er verwacht dat het tuig onderhouden wordt? Etc.

Als de bijrijder verder niets hoeft te doen behalve rijden, dan vind ik dat je daar best een bedrag voor mag vragen. Ik zou zeggen 20 à 25 euro per dag per maand. Dan zijn ze al heel veel goedkoper uit dan als ze een les rijden op de manege bijvoorbeeld. Dus voor twee keer in de week rijden zou ik uitkomen op 40-50 euro, voor vier keer in de week 80-100 euro. Dat vind ik echt wel een reëel bedrag, dan betaal je ongeveer 5 euro per keer. Natuurlijk is het dan fijn als de bijrijder af en toe het tuig invet bijvoorbeeld, maar daar mag je niet van uit gaan. Wil je wel dat de bijrijder dit soort klusjes met enige regelmaat doet dan zou ik daar duidelijke afspraken over maken en dat ook terug laten komen in de prijs, dan zou er al zo 20 euro per maand vanaf mogen.
Als er wel uitgemest/gevoerd moet worden, dan vind ik eigenlijk een bijdrage niet op zijn plaats. Dan betaalt de bijrijder imo al in natura, door er voor te werken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:36

Volgens mij is de TS geband..

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:37

Wat een heftige reacties hier over wel of niet betalen.

Het gaat vaak helemaal niet om geen tijd hebben. Als je anderen de mogelijkheid wil bieden om ook te ervaren hoe het is om een eigen paard te hebben zonder alle andere verplichtingen ben ik van mening dat daar best een bedrag tegenover mag staan.

Er wordt hier meteen gedaan alsof het heel raar is om een bijdrage te vragen. Ik doe het zelf met mijn paard ook.. Mijn "bijrijder/verzorger/leaser", mag mijn paard 2 a 3 dagen in de week als haar paard beschouwen en voor de rest is hij gewoon van mij.
Ze betaal 1/3e van de stallingskosten en haar eigen privé lessen met mijn paard.

Alle overige kosten zoals hoefsmid, dierenarts, spulletjes en noem maar op zijn gewoon voor mij.

Ik laat mijn paard niet door haar rijden omdat ik er zelf te weinig tijd voor heb, maar om haar ook te laten ervaren hoe het is om een eigen paard te hebben. Ik vind het dus ook niet meer dan logisch dat daar gewoon voor betaald wordt. Als iemand zo vaak zou rijden op een manege zijn ze meer kwijt en hebben ze telkens een uurtje les en verder niets. Met een verzorgpaard/leasepaard kom je veel meer aspecten van het hebben van een eigen paard tegen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:38

Wat apart?! Ik zie het nu ook!

Slina schreef:
Volgens mij is de TS geband..