Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Alleen
135 (55%)
Met anderen
96 (39%)
Niet
14 (5%)

Totaal aantal stemmen: 245

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:29

Liamssfork schreef:
Allebei eigenlijk.. De ene keer alleen en de andere keer met iemand samen. Als ik wat vaker in de week naar buiten wil ga ik vaak wel alleen omdat anderen niet op hetzelfde moment op stal zijn of niet kunnen.

Hier hetzelfde :j Naar de duinen ga ik nog niet helemaal alleen. Maar rondje Noorderbos doe ik wel alleen :j

Herman97

Re: Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:31

Ik rij ook vaak alleen maar vind met een groep of met z'n tweeën wel veel leuker. Het fijne van buitenrijden vind ik dat je op de zandpaden ( en die zijn er hier veel ) toch dressuurmatig iets kunt vragen van je paard en dat ze over twee benen en twee teugels leren lopen. Rechtuit zonder al die "bochten" van de rijbak ... Heerlijk buitenrijden !!!!!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:33

Altijd samen.
Onder het zadel is mijn paard niet betrouwbaar genoeg om alleen over straat te gaan (met groot verkeer enzo). Als ik in het bos ofzo zou wonen en er dus ruiterpaden oid zouden zijn dan zou ik wel alleen gaan rijden.
Ik ga altijd samen met mijn moeder en haar tweespan.
Als ik tandem, klavertje drie of vierspan rijd zitten er altijd 1 of meerdere grooms op de kar maar enkelspan ga ik wel alleen weg (afhankelijk van welke pony ik pak).

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:47

Het liefst rij ik samen, omdat ik het gezelliger vind maar ook een beetje voor de veiligheid mocht ik er van af vallen er altijd iemand in de buurt is ;), ook weet ik de weg in de duinen waar ik buiten rij (nog) steeds niet goed en verdwaal ik dus makkelijk haha..

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:39

Hier ook Beiden. Meestal rijd ik samen met mijn dochter of met onsendurance trainingsgroepje. Groep is niet groter dan 4 omdat we dan flink door kunnen trainen.

Ook rijden we regelmatig alleen zodat de paarden leren dat klitten niet altijd gewenst is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:30

Min of meer beiden, maar tegenwoordig meestal met één of twee anderen. Mijn oude merrie ziet niet meer zo goed, dus alleen met haar is niet meer zo fijn. Maar een handpaard meenemen kan ook wel. Met de langere avonden zal dat misschien ook weer wat vaker gebeuren ;)
Groepen doe ik eigenlijk niet aan, ik ga met maximaal 5 andere combi's op pad, liever minder.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:33

Ik ga meestal alleen omdat ik niemand heb om mee naar buiten te gaan.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:47

Ik rijd meestal alleen, maar durf dan niet heel ver omdat pony dan sneller spoken ziet en keihard gaat hinniken. Vind het wel fijn dat het kan; dan ben je ook niet zo afhankelijk. Als er iemand naast fietst durf ik wel wat verder. Goeie tip om naam en telefoonnummer aan het zadel te hangen! (Moet ik nog steeds doen...).

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:54

Kesje schreef:
Ik rijd meestal alleen buiten, deels omdat anderen niet altijd tijd/zin hebben om mee te gaan, en deels omdat ik gewoon erg kan genieten van zelfstandig een rondje rijden, zonder geklets en afleiding, gewoon lekker met paardje buiten zijn :) Zo kan ik ook zelf tempo en route bepalen en ben ik echt zelf aan het rijden, niet dat het paard gewoon achter zijn voorganger aansjokt.

Ook mijn redenen :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:12

Altijd met iemand samen.
Paardje kan wel alleen naar buiten, maar ik ben nog niet zo ver dat we het samen kunnen :D