Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Thesserd schreef:Zou je voor zoiets geen aangifte kunnen doen? Als een politieman haar vertelt dat haar hond niet op privé terrein mag komen luistert ze misschien wel?
Erg asociaal idd. Heel irritant, mensen die persé hun hond los moeten laten lopen...
AmyII schreef:TS, ik kom wel een weekje bij je in de weide staan. Elke hond die jouw weide betreedt en de paarden lastig valt zou ik met alle liefde een keiharde rotschop willen verkopen.
Door het achterlijk gedrag van het gros van de hondenbezitters heb ik inmiddels een schurfthekel aan alle honden gekregen (dat gebeurd als je dagelijks in je eigen tuin in de oliebol stapt).
Ik ben dan ook van mening dat honden niet meer zomaar door jan en alleman gekocht zouden mogen worden.
Lara_Silver schreef:Thesserd schreef:Zou je voor zoiets geen aangifte kunnen doen? Als een politieman haar vertelt dat haar hond niet op privé terrein mag komen luistert ze misschien wel?
Erg asociaal idd. Heel irritant, mensen die persé hun hond los moeten laten lopen...
Dat vind ik nog meevallen, nog irritanter zijn diegenen die hun hond los laten lopen terwijl deze absoluut niet onder appèl staat, dat verpest het voor diegenen waarvan de hond wel prima voet kan lopen en blijven.
Luca03 schreef:Wat ik vind is dat jij je weide goed dicht moet maken als je weet dat er honden in de buurt los lopen.
suuzepuus schreef:stroomdraadje op hond hoogte. dan is het vast zo over (mev gillen dat haar hond zich pijn gedaan heeft...
Ik denk dat dat de beste/ goedkoopste/ makkelijkste oplossing is. wel een bordje ophangen!!
haar hond hoort niet in jouw wei !
wph1 schreef:Dat de honden daar los mogen lopen.....Hier heb je maar een paar plekken waar je met de hond mag lopen los.
Wat ik altijd wel zielig vind met dit soort situatie dat de hond de stroom stoot krijgt en niet zijn baas want de hond kan er niets aan doen............
Kuggur schreef:Het is fijn om in IJsland te wonen. Wij staan in het volle recht een dergelijke hond (die bezig is je paarden, schapen etc op te jagen) zonder pardon neer te schieten.
Doen we niet hoor, maar het maakt de gemiddelde hondeneigenaar wél een stuk voorzichtiger in de buurt van weilanden met paarden of schapen...
Nuance, de jachtopziener dan, die je uiteraard moet laten komen.
Het zou niet slecht zijn in Nederland, als ik denk aan de grote hoeveelheid tot rothonden gemaakte keffers er in ons dorp rond liepen... Zou ik privé terrein hebben en er is een vreemde hond op mijn dieren aan het jagen mag hij (en de baas) heel blij zijn dat ik hem niet te pakken krijg. Maargoed, ik ben benieuwd hoe de situatie van de ts zich verder gaat ontwikkelen. melaniepk schreef:Simpel.
Je roert een lading stront door een klein beetje water.
Zet dit klaar en als mevr. met hondlief weer op jou terrein komt dan krijgt woef een plakje worst en daarna die emmer met strontmengsel over z'n knar.
Sja hij liep in de weg tijdens het bemesten van je weiland toch ?!
Wedden dat de dame in kwestie het dan niet meer zo geestig vind en de hond de volgende keer wel aangelijnd houd ?
Wie niet luisteren wil moet z'n hond wassen.
melaniepk schreef:Simpel.
Je roert een lading stront door een klein beetje water.
Zet dit klaar en als mevr. met hondlief weer op jou terrein komt dan krijgt woef een plakje worst en daarna die emmer met strontmengsel over z'n knar.
Sja hij liep in de weg tijdens het bemesten van je weiland toch ?!
Wedden dat de dame in kwestie het dan niet meer zo geestig vind en de hond de volgende keer wel aangelijnd houd ?
Wie niet luisteren wil moet z'n hond wassen.
en dan is het ook niet anders, de veiligheid van jouw paarden staat natuurlijk voorop.
Lisitano schreef:Als een kat in de tuin komt van een hondeneigenaar en die hond bijt de kat dood, is de katteneigenaar verantwoordelijk te houden voor die dood. Sterker nog, als er schade is gemaakt aan die hond zal de katteneigenaar dat moeten vergoeden.
Dat is volgens mij gewoon helemaal hetzelfde als de situatie van TS, maar dan met hond-paard.
Met kinderen zit het inderdaad anders, voor we dat weer krijgen.