Shetlander trapt zonder waarschuwing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Shetlander trapt zonder waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:37

Ik lees toch dat je tuig zat te poetsen in de zon en toezicht hield op dat kind? Dat is niet stiekem de wei in glippen...dan ben je niet duidelijk naar dat meisje toe. Het is of wel, of niet goed om met een pony te spelen.
Als je zo ook naar de pony reageert, even kort door de bocht, snap ik dat dat dier denkt dat het zelf de regels maakt.
Twee hoeven in de buik en je hebt met wat pech orgaanschade die fataal is voor een kind.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:40

Pauline schreef:
Ik lees toch dat je tuig zat te poetsen in de zon en toezicht hield op dat kind? Dat is niet stiekem de wei in glippen...dan ben je niet duidelijk naar dat meisje toe. Het is of wel, of niet goed om met een pony te spelen.
Als je zo ook naar de pony reageert, even kort door de bocht, snap ik dat dat dier denkt dat het zelf de regels maakt.
Twee hoeven in de buik en je hebt met wat pech orgaanschade die fataal is voor een kind.

Dit was een poetsbeurt, waarbij de pony goed vaststond en onder toezicht van mijn dochter. Gewoonlijk is er dan dus geen probleem.

Stiekem de wei in glippen is wel een probleem.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:41

Kan je niet gewoon flinke stroom zetten op de omheining eventueel een ijzeren poort hangen. Dan gaat het kind er echt niet meer in hoor. Ik zou het wel weten. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. }:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:23

Voor een kind van die leeftijd is dat niet begrijpelijk. Het ene moment mag je de pony borstelen en als je dan wilt aaien dan kan dat niet want is het gevaarlijk? Wij begrijpen dat wel, jonge kinderen niet. Daarom zou ik daar eenlijnig in zijn. :)

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:08

Ik zou een zweep meenemen en als hij bijvoorbeeld iets probeert dan laat je de zweep zien en dan trek je een gezicht van ik meen het en dan kijk je boos maar je mept hem dan niet want hij krijgt dan wel een waarschuwing

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 23:40

Even een update. Het gaat al heel veel beter. Ze is veel liever, dreigt minder, bijt niet meer.

Bijvoorbeeld vanavond, rond voertijd, was ze in de wei met de geiten - die keurig afstand bewaren - en ik kwam aanlopen met de bakken geitenvoer om in de stal klaar te zetten. Ze zag het voer en dacht ongetwijfeld dat het ook voor haar was, dus ze kwam aanhollen en wilde de stal inlopen (ik was net de deur door met de bakken). Ik zei tegen haar 'Nee, Pony!' en blokkeerde de ingang. Ze draaide zich om en ik zag dat ze in eerste instantie wilde trappen, maar zich bedacht en een paar passen wegliep.

Ze heeft ook al een hele tijd niet meer gedreigd of getrapt. Als ze vervelend doet krijgt ze een flink verbaal standje, als ze braaf is zeggen we tegen haar dat ze het goed doet. Uiteraard letten we goed op en zijn consequent. Ik kan wel niet met haar werken, maar doe tijdens het van en naar de stal brengen, hooi voeren etc etc wel allerlei oefeningetjes met haar... aan de halster deed ze overigens nooit vervelend, maar tijdens het hooi brengen en zo wel. Nu niet meer.

We gaan voorlopig zo door en hopen dat het zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:11

Even topic door gelezen :+
Goed gedaan TS! Hopelijk wordt ze een heel braaf shetje :P