auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:05

superpony schreef:
@Ikke, ben wel benieuwd wat jij dan een groot verschil vind tussen de 2.4 en 3.7 qua rijden, trekken en onderhoud.
Als ik ze allemaal naast elkaar leg, dus ook met andere modellen en auto's mag 1x pw of 1x pm ( afhankelijk van seizoen ) 1400kg trekken voor die auto geen moeite zijn waar je hem kapot op rijdt.

Het is trouwens wel grappig dat ik de oude cherokee tegenkom van +/- 1400kg die zelfs meer mag trekken als 2.5. ( Even niet de 4.0lt bekeken )

Maar ga ik naar de nieuwere modellen kijken bij dat eigen gewicht en vermogen, trekken ze toch minder.

Qua koppel etc zouden ze tegenover vele andere modellen meer kunnen trekken. Dus Jeep gaat voor safe?

Die oude komen voorbij met 5ton op de teller en vragen ze alsnog 3000tot 15.000 voor.....Lijkt me redelijk betrouwbare auto.

Maar goed, wij hebben een Golf Variant Diesel over de 4 ton gereden en was nog prima. Diesel haalden wij alleen door verhuizing er bij lange na niet meer uit en hij kon niet genoeg trekken.

Het gaat er niet om of je de boel kapot rijdt (een automaat sneuvelt altijd met zware aanhangers als de chauffeur het principe van de automaat niet snapt), het gaat om het verschil tussen net met het verkeer mee kunnen komen of vlotjes door het verkeer manoeuvreren.

Jij mag dit gerust proefondervindelijk gaan vaststellen, have fun; ik geef je alleen even mee wat de ervaring mij geleerd heeft tussen 140pk V8 en 170pk V8............

superpony

Re: auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:03

Het gaat om schakelbakken. De Jeep Cherokee sport is geen V8. De 3.7 is een V6. Ik denk dat de 2.4 een V4 is.

Mijn man weet sowieso hoe het werkt, die heeft het dagelijks ter reparatie. We hebben alleen nog weinig tijd gehad om meerdere auto's te bekijken en hij krijgt weinig andere merken in zijn handen of ouder spul.
We zijn dus aan het vooraf selecteren omdat we op zaterdag alleen in de late middag een auto kunnen bekijken. Er zijn dus wel al auto's afgevallen.

De Cherokee Sport heeft wel meer eigen gewicht en koppel dan de gemiddelde trekauto die we voorbij zien komen.

De oude Cherokee is weer compleet anders. Net als de nieuwste modellen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:19

superpony schreef:
Het gaat om schakelbakken. De Jeep Cherokee sport is geen V8. De 3.7 is een V6. Ik denk dat de 2.4 een V4 is.

De 2.4 is een simpel lijn-4 blok, niks mis mee, maar op het moment dat je daar paarden aan knoopt, komt ie niet alleen te kort, hij gaat vooral zuipen als een tempelier, waar die V6 dat verhoudingsgewijs minder zal doen, simpelweg omdat de V6, enkel door z'n constructie, al meer in huis heeft.