Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bigone schreef:Misschien kun je hem gewoon om de dag gaan rijden, dus ipv 12 keer per maand 15 keer, als de eigenaren zich niet bemoeien met het dier en je doet dit in overleg met de pensionhouder dan lijkt mij dat de eigenaren hier ook niet moeilijk over gaan doen. Komt het dier alleen maar ten goede en wees niet te voorzichtig met hem, het is geen suikerklontje. Als je om de dag rijd en hem een goede warming up en vooral cooling down geeft kan hij echt wel wat hebben, ook wel een keer een zwaardere training. En elke week twee keer het bos in, houd hem geestelijk fit.
Maree98 schreef:Meggiemeg; de verhoudingen liggen anders bij ons dan een normale pension verhouding. De pension houder is inmiddels een goede vriend van ons. Net als de eigenaren in ons vriendenkring zaten alleen sinds een jaar niet meer.

Het komt zeer zeer zelden voor dat je echt met iemand op 1 lijn zit qua paarden. Geniet gewoon van wat je wel hebt en laat je plezier niet vergallen door zoiets (in mijn ogen) kleins. Ik heb zat paarden gereden en getraind en altijd was er wel iets dat ik anders zou doen dan de eigenaar, maar goed, het waren mijn paarden niet. Ik ging wel vaak het gesprek aan, maar de eigenaars wil bleef uiteindelijk wet. En weet je, nu heb ik een eigen paard en het is verdomd moeilijk soms hoor.
Al die dingen en principes waar ik als bijrijder zo heilig van overtuigd was, worden af en toe eens flink door elkaar gerammeld (oh, het is toch allemaal niet zo simpel als het toen leek). Dus geniet gewoon van je positie als gratis bijrijder, dat is alles wat ik kan zeggen!
Pebbles_x schreef:Maar als je een andere visie hebt dan de eigenaren, is dat toch jouw probleem? Zíj zijn de eigenaren en zíj bepalen nog altijd wat er met het paard gebeurt. Als zij besluiten dat zij geen tijd hebben of willen vrijmaken, dan doen ze dat niet. Daar heb jij je helemaal niet tegen aan te bemoeien.
Ik snap wel dat het vervelend is en dat jij vindt dat het paard meer verdient (wat ook mijn mening zou zijn), maar het is niet jouw paard.
Als je het niet naast je neer kunt leggen, zou ik uitkijken naar iets anders als ik jou was.