Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:47

Vakantie 2015 en de oppas.Wat zal ik de oppas betalen.Ze doet 1 keer per dag mijn pony medicijnen geven en haar tanden schoonmaken.En kijken of alles goed is met de pony en paard.Ik denk een half uur werk.En een knuffeltijd natuurlijk.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:31

Zelf zijn we al zeker 7 jaar niet meer op vakantie geweest en ik ben ook al geruime tijd opzoek naar een geschikte oppas maar vind het best wel moeilijk om iemand te vinden die ik ook vertrouw. Tenslotte gaat die wel in mijn huis wonen terwijl ik niet aanwezig ben en geef ik de zorg van mijn beesten in handen van iemand anders, vind ik best spannend....

Ik heb de zaken al wel zo geregeld dat er niet al te veel werk is (hoeft te zijn), hooguit onze hond uitlaten en toezicht houden op de dieren die in de wei lopen.

Ik ben eventueel best bereid om een vergoeding te betalen maar dat moet dan wel redelijk zijn tegenover het "werk", Maar zelf heb ik het idee dat ik al een fantastich vakantie adres aanbied aan de oppas. We wonen heerlijk vrij.

Mocht er iemand interessen hebben? we wonen ik Kamperveen omgeving Zwolle-Kampen-Wezep.

Dan mag je mij een pb-tje sturen :D

lauwie

Re: Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:58

Wij passen deze zomer op 2 paarden een pony een paar schapen en 2 honden. We krijgen daarvoor een vergoeding van 30 euro per dag. Paarden en pony moeten we binnen en buiten zetten en de stal en wei uitmesten. Dit doen we nu voor het derde jaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:05

Maar dit is een half uur werk per keer en de oppas woont een straat verder.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:17

Britta31 schreef:
Maar dit is een half uur werk per keer en de oppas woont een straat verder.

Bedenken wat je de oppas per uur zou willen betalen, Dit delen door 2 maal het aantal dagen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:59

Zou 75 euro genoeg zijn voor 14 dagen.Ze hoeft niet te mesten enz.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:09

Vind 25 euro een prima bedrag. Ik heb een keer onze katten naar pension gebracht voor 16 euro per dag (twee katten). Voor twee honden betaalden we 15 euro per dag bij een particulier. Dus al 31 euro per dag..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:22

Maar 25 euro per dag is wel veel voor een half uur werk.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:57

Ik denk dat het wel meer dan een half uur werk is en daarbij gaat het om 3 keer per dag. Ze mogen blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die het aan huis wilt doen, voor de dieren leuker en voor hun portemonnee ook.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:07

Ik vraag me meer af of je daar überhaupt voor moet betalen, is het een kennis/vriend?

Hier doen we dat allemaal voor niks voor elkaar.. Ideaal want alle dieren kunnen mooi thuis blijven en het kost niemand klauwen met geld, iedereen blij :)

En hoeveel werk is het nou, even medicijnen geven en tanden schoonmaken... Ik zou me behoorlijk ongemakkelijk voelen als ik daar geld voor vroeg.

Als je iemand die je niet kent inhuurt is het een ander verhaal natuurlijk, dan zou ik denk ik 5€ per dag aanhouden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:15

melody7 schreef:
Ik vraag me meer af of je daar überhaupt voor moet betalen, is het een kennis/vriend?

Hier doen we dat allemaal voor niks voor elkaar.. Ideaal want alle dieren kunnen mooi thuis blijven en het kost niemand klauwen met geld, iedereen blij :)

En hoeveel werk is het nou, even medicijnen geven en tanden schoonmaken... Ik zou me behoorlijk ongemakkelijk voelen als ik daar geld voor vroeg.

Als je iemand die je niet kent inhuurt is het een ander verhaal natuurlijk, dan zou ik denk ik 5€ per dag aanhouden.

Ik denk dat je iets anders gelezen hebt:
Citaat:
Wat ik dan zou moeten doen:

-Paarden voeren 3 keer per dag, mesten, binnen en buiten zetten (het zijn 2 paarden)
- Honden voeren en in de gaten houden.
- Schapen en kippen voeren en smorgens in de buitenren zetten en savonds
terugbrengen naar een kleiner nachtverblijf.

Dat is iets meer dan medicijnen geven en tanden schoonmaken ?!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:20

Ik heb het over het bericht van Britta, de op is van vorig jaar :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:21

melody7 schreef:
Ik heb het over het bericht van Britta, de op is van vorig jaar :)

Oeps :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:21

Mijn ouders doen dit momenteel (gratis) voor iemand.
Deze woont echter in een rustiek huis in Frankrijk en dat is natuurlijk een extra plus.
Toch willen ze het niet nog een keer hierna, want ondanks dat je op 'vakantie' bent kun je eigenlijk niet eens een dagje weg.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:23

Dit jaar komt er ook een kennis onze dieren, tuin en huis verzorgen. In ruil hiervoor kan ze hier een week wonen samen met haar dochter. Zij vakantiehuis, wij oppas zonder tussenkomst van geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:23

ik kreeg 10 per dag om op het huis, de kippen, paarden en hond en katten te passen en daar te verblijven. Maar er werd dan wel voor eten gezorgd en de moeder van de egenaresse deed het huishouden ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:25

zwanepol schreef:
Zelf zijn we al zeker 7 jaar niet meer op vakantie geweest en ik ben ook al geruime tijd opzoek naar een geschikte oppas maar vind het best wel moeilijk om iemand te vinden die ik ook vertrouw. Tenslotte gaat die wel in mijn huis wonen terwijl ik niet aanwezig ben en geef ik de zorg van mijn beesten in handen van iemand anders, vind ik best spannend....

Ik heb de zaken al wel zo geregeld dat er niet al te veel werk is (hoeft te zijn), hooguit onze hond uitlaten en toezicht houden op de dieren die in de wei lopen.

Ik ben eventueel best bereid om een vergoeding te betalen maar dat moet dan wel redelijk zijn tegenover het "werk", Maar zelf heb ik het idee dat ik al een fantastich vakantie adres aanbied aan de oppas. We wonen heerlijk vrij.

Mocht er iemand interessen hebben? we wonen ik Kamperveen omgeving Zwolle-Kampen-Wezep.

De naam Zwanepol komt mij bekend voor, maar weet even niet zo waarvan.

Wij zijn nu ook al 5 jaar niet geweest, maar mijn nichtje heeft aangegeven om volgend jaar hier in huis te komen met vriend (zij is dan 21 jaar).
Ideaal om een bekende in huis te hebben ipv een vreemde.
Ook is zij bekend met (mijn) paardjes en dat is ook wel fijn ivm een Fjord die gevoelig is voor HB.

edit:
Familie van Bart?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:31

Brainless schreef:
zwanepol schreef:

De naam Zwanepol komt mij bekend voor, maar weet even niet zo waarvan.

Wij zijn nu ook al 5 jaar niet geweest, maar mijn nichtje heeft aangegeven om volgend jaar hier in huis te komen met vriend (zij is dan 21 jaar).
Ideaal om een bekende in huis te hebben ipv een vreemde.
Ook is zij bekend met (mijn) paardjes en dat is ook wel fijn ivm een Fjord die gevoelig is voor HB.

edit:
Familie van Bart?

Ik denk toeval, ik ken geen Bart :D . Zwanepol is mijn stalnaam...

Fijn dat jij je nicht hebt, dat is inderdaad vertrouwder. Ik heb verder niemand in de familie die ook verstand van paarden heeft.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:33

xApple schreef:
Jeetje ik kijk best wel op van deze reacties.
Wordt het voor de mensen die op vakantie gaan zo niet erg
duur allemaal? Stel dat ze een week gaan; zijn ze 175 euro kwijt
aan oppas. (als je 25 euro per dag rekent)

Zouden jullie dat zelf overhebben voor een oppas als je
op vakantie gaat? (er vanuit gaande dat de dieren goed verzorgd worden)

Sterker nog, dat is een vriendin van mij al kwijt aan een fulltime ervaren kattenoppas voor ... 4 dagen! het gaat dan om alleen maar 4 katten maar omdat deze vrouw in de stad moet verplaatsen ( geen doen met auto parkeren etc) en dus wel paar keer per dag aandacht geeft.... tja.
Als ik kijk wat ik per dag aan tijd kwijt ben aan mijn 2 paarden, 3 honden en als je dan een ( volwassen) uurloon moet rekenen, dat is niet te doen ;-). Maar 25 euro per dag zou ik zeker redelijk vinden, gezien hondenpensionprijzen niet te doen zijn ( voor 2 honden was ik voor een weekend, 2 overnachtingen en 2 volle dagen) idd 12 euro per hond per dag kwijt .... het zijn namelijk wel heel veel diertjes om te verzorgen ;-).

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:34

Britta31 schreef:
Zou 75 euro genoeg zijn voor 14 dagen.Ze hoeft niet te mesten enz.

Lijkt me een mooi bedrag voor het werk wat ze moet doen:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:35

Het is een buurmeisje en ze wil er niets voor hebben.Maar ze doet er toch moeite voor en ik laat mijn diertjes met een gerust hart achter.En wat extra geld kan ze goed gebruiken.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:38

xApple schreef:
Jeetje ik kijk best wel op van deze reacties.
Wordt het voor de mensen die op vakantie gaan zo niet erg
duur allemaal? Stel dat ze een week gaan; zijn ze 175 euro kwijt
aan oppas. (als je 25 euro per dag rekent)

Zouden jullie dat zelf overhebben voor een oppas als je
op vakantie gaat? (er vanuit gaande dat de dieren goed verzorgd worden)

Ik vind ook deels dat als je dieren neemt en een vakantie kan betalen. Dan weet je ook dat je een oppas zult moeten hebben en zult moeten betalen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:41

Sorry ik had ook op de OP gereageerd.

Voor wat Britta aangeeft lijkt me 5 of 10 euro per dag voldoende

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:42

[quote="Britta31"]Het is een buurmeisje en ze wil er niets voor hebben.Maar ze doet er toch moeite voor en ik laat mijn diertjes met een gerust hart achter.En wat extra geld kan ze goed gebruiken.[/quot

Dan lijkt het me helemaal een mooi bedrag!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:43

Ja, dat moet je bij de vakantie rekenen en op tijd op zoek gaan naar iemand.En niet eerst boeken en dan zoeken ook niet handig.Ik zal haar 75 euro geven.