ruin die dekt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:46

Citaat:
dat kan toch niet als die geruint is?
wij hebben thuis ook een ruin die dit doet, verder nooit problemen mee.

kan wel degelijk als ze geruint zijn. klophengst is een term, hoeven ze niet persee hengst voor te zijn :))[/quote]

klophengst is als er een bal niet is ingedaald. Dus dan is die wel degelijk hengst :j

itsmi

Re: ruin die dekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:49

Er zijn nu 4 pagina's met informatie over de term klophengst. Denk dat iedereen het nu wel weet..

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:53

Mijn. IJslander ruin dekt ook, alleen bij hem lijkt het meer op een verkrachting, daarom moest hij ook uit de kudde. Hij dekte zelfs merries van 160, toen moest hij in het ruinenland, allemaal grote paarden 160-180 maar daar was hij zo ruw mee dat hij ook uit dat land moest.
Toen heeft hij een paar jaar alleen gestaan, en nu staat hij weer een hele tijd met mijn andere ijslanderruin. Ik moet er geen merries bij zetten, dat gaat niet goed. De appaloosamerrie van mijn zus word altijd spontaan hengstig wanneer ze hem ziet.
Ik heb destijds ook bloedonderzoek laten doen om te kijken of hij goed gecastreerd was, dit was dus wel het geval. Het is gewoon een aparte.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 22:18

even een update dekkende ruin

Nou ik dacht dat het over was maar inmiddels hebben we nog een merrie erbij en wat hoor ik net van zijn baasje joepiieee ook die is hengstig geworden. Het was dus idd een tijd minder maar helaas pindakaas gek genoeg is er een van de merries die totaal niet warm of koud van hem wordt dus misschien moet ik die wel met hem apart zetten. Ik ga echt niet verhuizen want ik vind niet dat het zijn schuld is toch. Hij rand ze niet aan en ze bieden zich zelf aan hem aan. Hij staat hier nog niet zo lang en verder zijn er geen pensions die ik geschikt voor hem vind ( teveel binnen )

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 22:19

oh ja en hij is geen klophengst maar schijnbaar toch wel erg aantrekkelijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:42

pippenstein schreef:
oh ja en hij is geen klophengst maar schijnbaar toch wel erg aantrekkelijk

Er zijn meer ruinen die dekken dan dat er klophengsten in NL rondlopen; zo uniek is ie dus niet (wat sommige mensen je wellicht wel wijs proberen te maken).

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 22:50

hij heeft nu dus dubbel feest, een voordeel heeft het wel... de kilootjes extra zijn we nu vast zo kwijt !!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:58

pippenstein schreef:
hij heeft nu dus dubbel feest, een voordeel heeft het wel... de kilootjes extra zijn we nu vast zo kwijt !!

Punt is vooral ook: is hij beleeft en voorzichtig met de dames?

Mijn oude merrie had een vriendje waarmee ze in de wei liep en als ze hengstig was, dekte hij ook maar dat ging zo rustig en voorzichtig dat we daar nooit een punt van hebben gemaakt. In alle jaren dat ze samen liepen heeft ie precies een keer een onhandige kras op d'r rug gemaakt, maar later bleek door een haak aan z'n hoeven die we dus net te laat opgemerkt hadden.