Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vind dat je bij elk verhaal met 2 kanten naar beide partijen moet luisteren voor men een écht oordeel kan hebben
Ik zeg overigens niet dat TS maar onzin uitkraamt hoor
Ik begrijp heel goed dat ze baalt
maar de tussenpersoon blijft een tussenpersoon en kan net zo goed zelf problemen hebben (gehad? ) om contact te krijgen met de oude eigenaren
dus om nu zomaar te gaan zeggen dat de tussenpersoon openbaar besproken moet worden met toenaam vind ik gewoon te ver gaan en niet van toepassing in deze situatie
en de tussenpersoon heeft echt niet bewust niks laten horen lijkt mij. Meer kan ik ook niet over de betreffende situatie vertellen want dat is niet aan mij maar aan TS, de tussenpersoon én de verkoper.lifaya schreef:haar naam noemen heeft helemaal geen zin gezien de tussenpersoon niet de verkoper isen de tussenpersoon heeft echt niet bewust niks laten horen lijkt mij. Meer kan ik ook niet over de betreffende situatie vertellen want dat is niet aan mij maar aan TS, de tussenpersoon én de verkoper.
Al met al vind ik dat haar naam in geen gevallen genoemd had kunnen worden gezien zij simpelweg niet de verkoper is.
waarom zou ze? Ze heeft nu gewoon contact met de TS en dat lijkt me meer dan voldoende. studiemiep schreef:en toch zou ik oppassen met namen openbaar de zetten (laster en smaad kwestie). Niet dat jezelf verder in de problemen komt...
Kijk maar eens naar lid 3. Uiteraard ligt e.a. zo simpel allemaal niet en zijn veel dingen voor diverse interpretaties vatbaar (wanneer is iets 'te goeder trouw' bijvoorbeeld, en in welke situaties mag je aannemen dat het juist en is wat jij aan negatiefs publiceert? En wanneer is het belangrijk voor het algemeen belang?)Citaat:Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
lifaya schreef:haar naam noemen heeft helemaal geen zin gezien de tussenpersoon niet de verkoper isen de tussenpersoon heeft echt niet bewust niks laten horen lijkt mij. Meer kan ik ook niet over de betreffende situatie vertellen want dat is niet aan mij maar aan TS, de tussenpersoon én de verkoper.
Al met al vind ik dat haar naam in geen gevallen genoemd had kunnen worden gezien zij simpelweg niet de verkoper is.
En dan zou het mogelijk zijn dat betreffende bokker t.o.v. TS aansprakelijk is, en dat TS niets met de eigenaar van doen zal hebben. Wel is het dan soms mogelijk dat betreffende bokker vervolgens een actie kan instellen tegen de eigenaar, maar dat is weer iets heel anders.sasja0705 schreef:Nog n vraag: was het een advertentie hier op boktmarkt? Of hoe ben je dan in contact gekomen met de verkoper? Als je de echte naam van bokker kent dan aangetekend en brief sturen met een frist en/of in gebrekestelling. Kan ook per email ( maar wel leesbevestiging vragen) van wegen klophengst en voetje , weet ik niet of je daar wat mee kan. Maar je hebt "iets" gekocht wat dus niet compleet is en dus heb je recht op het juiste paspoort...
Al kan dit best heel frustrerend zijn als geheel; dat, en de leeftijden die niet kloppen, en alle verdere rare omstandigheden. lifaya schreef:haar naam noemen heeft helemaal geen zin gezien de tussenpersoon niet de verkoper is

)