Wat vragen voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:31

quite draaien omdat iemand tegen kostprijs staat is wat anders dan winst maken.
een groot paard verbruikt aan hooi zonder bijvoeren minimaal 15 pakjes hooi per maand, waarschijnlijk eerder meer. Dat kost hem bij een hooiprijs tussen de 3 en 4 euro per pakje (en dan zijn dat geen woekerprijzen) dus tussen de 45 euro en 60 euro per maand alleen aan hooi.

Zit strooisel er ook nog bij in dan zul je al snel weer 30 euro per maand hoger uitkomen met de kosten. En ook dan is er nog niets gerekend voor vaste lasten delen, stroom en water en zeker geen arbeidsloon.

Je moet voor jezelf uitmaken hoe afhankelijk je van je oom bent en eventueel met hem om de tafel gaan om de kosten te bespreken. Als hij je zijn kosten toe kan lichten kun je beter inschatten of het ook goedkoper kan. Om je heen kijken naar alternatieven is nooit verkeerd. En een goede stal ver weg kan voor je paard prima zijn als de staleigenaren goed voor je paard zorgen en hij samen staat met vriendelijke andere paarden. Dat kun je ook tijdelijk doen.

Genoeg pensions die volpension bieden in Nederland in de prijscategorie tussen de 150 en 220 euro per maand. ook goede bejaardenpensions waaar je paard ook nog een borstelbeurt krijgt en hoefsmid en dierenarts voor je geregeld worden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:44

Tessebes schreef:
Heeft hij gezegd dat hij winst wil maken of is dat jouw aanname? Is hij op je gesteld of boeit het hem eigenlijk niet. Als jij weg zou gaan, dan maakt ie sowieso geen winst meer.

Hij heeft het niet letterlijk gezegd, maar dat was wel heel duidelijk bij het maken van de afspraken. Lijkt mij ook wel dat je, als je geen winst wilt, niet per se een prijs wilt waarop je duidelijk winst maakt. :P En ik snap het ook wel hoor dat hij geen extra moeite wilt doen waar hij niets of maar een beetje aan verdient.

Ik weet trouwens wel ongeveer hoeveel hij er per maand aan uitgeeft joyce B.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:48

dan kun je toch onderhandelen over welke marge hij in wil leveren als jij hem werk uit handen neemt?
Als je het vrijblijvend vraagt en de situatie uit legt waarom je het vraagt zal hij je toch niet gelijk de deur wijzen? Zeker niet als je nu een redelijk leuk zakcentje oplevert voor hem...

ElanJV

Re: Wat vragen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:08

Hmmmm lastig. 100 euro per maand zou ik de max vinden om te betalen, zeker voor de Randstad.
Hier in het Oosten betaal je dan natuurlijk een stuk minder.
Bij ons op stal betaal je 150; goede buitenbak, paddocks, kan 24/7 naar buiten, weidegang, mooie stallen met deuren naar buiten voor de paarden, warm water, kantine en kleine binnenbak. Dit is wel excl. strooisel en voer. Maar mag dus hopen dat jij niet meer betaald dan 100,-.

Kan me trouwens voorstellen dat een gesprek aangaan lastig is, maar ja, niet geschoten is altijd mis!