.Jij wil jezelf niet verbeteren, tja dan blijf je dus op die 150 punten hangen. Ik denk dat je nooit buiten je vereniging zult starten
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. glenstorm schreef:Zoals de meesten hier zeggen, gingen de meesten meteen buiten hun woonplaats.
En je ouders doen dit heus niet op jou dwars te zitten hoor. Gezien jou reacties en het filmpje lijkt het me ook verstandig dat je maar eens in de zoveel tijd start. Aangezien je graag wilt starten geniet dan gewoon van die paar wedstrijdjes voorlopig en ga pas meer starten als jullie echt wp's rijden, want dan wordt het echt leuker hoor om te starten. En dan willen je ouders vast ook vaker mee! Veel succes met trainen en je wedstrijdjes!
SaskiaKa schreef:De meeste mensen zullen gewoon zijn begonnen met starten bij de eerste de beste wedstrijd die een beetje in de buurt was, ongeacht of dit de eigen woonplaats was of niet.
Ik heb het alom genoemde filmpje maar eens opgezocht en denk dat je ouders er goed aan hebben gedaan om je de regel "eerst L rijden, dan pas vaker starten" op te leggen. Voorlopig kom je op deze manier de L namelijk niet in en zo voorkomen ze dus dat je regelmatig gaat starten. Ik vind het een slimme zet.
Je paard is duidelijk nog lang niet toe aan een proefje rijden. Veel te slap en veel te weinig balans om hem een beetje normaal de ring door te kunnen sturen. Gun hem nog een beetje tijd voordat je er iets van vraagt? Ik vind hem nog erg puppy. Ook jij zelf bent duidelijk nog niet kundig genoeg om een B-proefje te rijden. Gun jezelf en je paard tijd om te leren en te groeien en ga dan pas eens nadenken over een wedstrijdje.
valerie2012 schreef:Celiien schreef:Ts waarom open je nog topics? Want het is toch nooit goed, de adviezen niet de meningen niet niks. Alleen je eigen mening. Waarom vraag je nog dingen als je het toch zo goed weet?
Het gaat om hoe lang jullie geduurt heeft tot jullie buiten je woon plaats ging.
moonfish13 schreef:Mijn tenen trekken echt krom van je taalgebruik ts.
Je hebt wel een verschil tussen een taalstoornis en een taalstoornis.
Verder heb ik het idee dat er aan de andere kant een kind van twaalf zit aan je gehele manier van schrijven en reageren.
Je ouders doen dit niet om je te pesten, ik heb het idee dat ik naar een manegepaard kijk in plaats van naar een privépaard als ik je filmpje zie.
Opzich is het allemaal zo verkeerd niet, maar aan wedstrijden zijn jullie nog lang niet toe.
Verder heb je wel een draver onder je kont, niets mis mee maar het is wel een hele kluif dressuurmatig.
Ik ken iemand met een draver, echt het dier heeft een gouden hart.
Maar oh wat hebben ze er een werk aan gehad om hem klaar te krijgen voor een B proef.
Daar is een hele goede instructrice en een hele geduldige amazone voor nodig geweest die zelf veel heeft moeten leren.
44Myrthe44 schreef:TS, eerlijk gezegd denk ik dat je de L nooit zult bereiken als je deze instelling blijft houden.
Jij wil jezelf niet verbeteren, tja dan blijf je dus op die 150 punten hangen. Ik denk dat je nooit buiten je vereniging zult starten.
Stel dat heel bokt meteen naar verre wedstrijden mocht van de ouders? Ga je dan rellen en drammen bij jouw ouders? Want ''op bokt mogen ze het ook?''
valerie2012 schreef:SaskiaKa schreef:De meeste mensen zullen gewoon zijn begonnen met starten bij de eerste de beste wedstrijd die een beetje in de buurt was, ongeacht of dit de eigen woonplaats was of niet.
Ik heb het alom genoemde filmpje maar eens opgezocht en denk dat je ouders er goed aan hebben gedaan om je de regel "eerst L rijden, dan pas vaker starten" op te leggen. Voorlopig kom je op deze manier de L namelijk niet in en zo voorkomen ze dus dat je regelmatig gaat starten. Ik vind het een slimme zet.
Je paard is duidelijk nog lang niet toe aan een proefje rijden. Veel te slap en veel te weinig balans om hem een beetje normaal de ring door te kunnen sturen. Gun hem nog een beetje tijd voordat je er iets van vraagt? Ik vind hem nog erg puppy. Ook jij zelf bent duidelijk nog niet kundig genoeg om een B-proefje te rijden. Gun jezelf en je paard tijd om te leren en te groeien en ga dan pas eens nadenken over een wedstrijdje.
we zijn wel klaar voor en me ouders denken niet op die maneer die jullie denken.En ik kan wel B proef en mijn paard ook want normaal loopt niet zo. EN ik denk nu aan wedstrijden omdat we der klaar voor zijn om evaring op doen. En ik heb me paard en mijn de tijd gegunt en doe ik nog steets dus.
Happy_Liz schreef:Meid.. wil je nog lang van je paard genieten... doe dan niet zo bezeten van wedstrijden rijden en zorg dat je paard de tijd heeft om de basis goed onder de knie te krijgen.. wat jij wil gaat niet lukken als jou paard er niet klaar voor is. Denk eens na wie er allemaal op bokt zitten en hoeveel ervaring de meeste hebben. Ze weten waar ze het over hebben.. en dan kan je hoog of laag springen. Jouw paard gaat eronder door en zo hou jij er geen plezier aan over.. ik heb echt onwijs veel medelijden met je paard
Dat kan verder weg zijn, maar het kan ook zo zijn dat ik nog steeds onder de man naar wedstrijd ga
blingpiggy schreef:Wat is nou het doel van je vraag precies?Stel dat heel bokt meteen naar verre wedstrijden mocht van de ouders? Ga je dan rellen en drammen bij jouw ouders? Want ''op bokt mogen ze het ook?''
![]()
Je bent 19, haal je B-E rijbewijs als je het perse wilt, knoop die trailer er aan en GAAN. (of het verstandig is laat ik in het midden...)
Maar om antwoord te geven: ik mocht ook hooguit de onderlinge starten van mn ouders vroeger.
Nu, 10 jaar later (pony inmiddels 20) rijd ik nog steeds ''slechts'' onderlinge op loopafstand. Ik heb geen ambitie en energie voor B-E rijbewijs halen, trailer te kopen en ver te gaan starten.
Celiien schreef:Okee ik ging even wachten tot TS klaar was met het quoten. Je kan ook alle Quotes in een keer doen ts!
Anyways. Het gaat denk ik niet tot je doordringen dat je een paard hebt wat nu eenmaal minder balans heeft dan een 'gewoon' paard. Dravers zijn namelijk gefokt om hard te gaan en stuwen enorm, ipv dragen. Kan je in de B en misschien de L nog wel aan, als je hem tenminste góed traint en eerst zijn balans goed laat vinden, maar vanaf de M wordt dat erg lastig, zeker zonder de juiste begeleiding en/of training. Ik ben bang dat als het zo door gaat, je paard op marktplaats oid staat omdat je 'niet met hem overweg kan' oid. En dat is jammer, want ze kunnen het echt wel en ze gaan voor je door het vuur!
Apple schreef:Om direct antwoord op de vraag te geven:
Toen ik nog geen eigen paard had startte ik onderlinge wedstrijden op manegepaarden. Toen ik een eigen paard had was ik nog niet in bezit van E rijbewijs en trailer en startte dus in eerste instantie bij de eigen club. Na een half jaartje ben ik onder het zadel ook naar andere wedstrijden gegaan.
Nu ik mn E-rijbewijs heb start ik overal waar ik denk dat leuke wedstrijden zijnDat kan verder weg zijn, maar het kan ook zo zijn dat ik nog steeds onder de man naar wedstrijd ga
valerie2012 schreef:Ik zou voor ons auto alleen maar B nodig hebben want bij ons auto mag je zonder BE met trailer rijden. Maar als nog heb dan niets aan we hebben maar 1 auto. En Dat is niet wat ik doel.
? Ik ben de draad kwijt
valerie2012 schreef:blingpiggy schreef:Wat is nou het doel van je vraag precies?Stel dat heel bokt meteen naar verre wedstrijden mocht van de ouders? Ga je dan rellen en drammen bij jouw ouders? Want ''op bokt mogen ze het ook?''
![]()
Je bent 19, haal je B-E rijbewijs als je het perse wilt, knoop die trailer er aan en GAAN. (of het verstandig is laat ik in het midden...)
Maar om antwoord te geven: ik mocht ook hooguit de onderlinge starten van mn ouders vroeger.
Nu, 10 jaar later (pony inmiddels 20) rijd ik nog steeds ''slechts'' onderlinge op loopafstand. Ik heb geen ambitie en energie voor B-E rijbewijs halen, trailer te kopen en ver te gaan starten.
Ik zou voor ons auto alleen maar B nodig hebben want bij ons auto mag je zonder BE met trailer rijden. Maar als nog heb dan niets aan we hebben maar 1 auto. En Dat is niet wat ik doel.
Anoeska schreef:TS: Niet onaardig bedoelt, maar zou het misschien kunnen dat jij naast een taalstoornis nog een andere 'beperking' hebt? Tot nu toe loopt ieder topic uit op ruzie, omdat je niet duidelijk kan uitdrukken wat je bedoelt, en daarom antwoorden krijgt, waar je niet op zit te wachten. Je reacties geven elke keer weer irritatie bij andere bokkers. Het kan voor jou toch ook niet leuk zijn om elke keer zo aangevallen te worden.
valerie2012 schreef:Happy_Liz schreef:Meid.. wil je nog lang van je paard genieten... doe dan niet zo bezeten van wedstrijden rijden en zorg dat je paard de tijd heeft om de basis goed onder de knie te krijgen.. wat jij wil gaat niet lukken als jou paard er niet klaar voor is. Denk eens na wie er allemaal op bokt zitten en hoeveel ervaring de meeste hebben. Ze weten waar ze het over hebben.. en dan kan je hoog of laag springen. Jouw paard gaat eronder door en zo hou jij er geen plezier aan over.. ik heb echt onwijs veel medelijden met je paard
NOui dat hoef je niet te hebben. Ze heeft goed tehuis en zo vaak bedoel ik niet dat wil starten. dus oordeel niet als niet weet .