hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Re: hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:18

TS, eerlijk gezegd denk ik dat je de L nooit zult bereiken als je deze instelling blijft houden :P.
Jij wil jezelf niet verbeteren, tja dan blijf je dus op die 150 punten hangen. Ik denk dat je nooit buiten je vereniging zult starten ;).

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:39

glenstorm schreef:
Zoals de meesten hier zeggen, gingen de meesten meteen buiten hun woonplaats.

En je ouders doen dit heus niet op jou dwars te zitten hoor. Gezien jou reacties en het filmpje lijkt het me ook verstandig dat je maar eens in de zoveel tijd start. Aangezien je graag wilt starten geniet dan gewoon van die paar wedstrijdjes voorlopig en ga pas meer starten als jullie echt wp's rijden, want dan wordt het echt leuker hoor om te starten. En dan willen je ouders vast ook vaker mee! Veel succes met trainen en je wedstrijdjes!

ze willen sowieso mee en je weet nooit of een wp haalt en rij nu alleen voor de evaring en als ik wp haal is mee genomen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:43

SaskiaKa schreef:
De meeste mensen zullen gewoon zijn begonnen met starten bij de eerste de beste wedstrijd die een beetje in de buurt was, ongeacht of dit de eigen woonplaats was of niet.

Ik heb het alom genoemde filmpje maar eens opgezocht en denk dat je ouders er goed aan hebben gedaan om je de regel "eerst L rijden, dan pas vaker starten" op te leggen. Voorlopig kom je op deze manier de L namelijk niet in en zo voorkomen ze dus dat je regelmatig gaat starten. Ik vind het een slimme zet.
Je paard is duidelijk nog lang niet toe aan een proefje rijden. Veel te slap en veel te weinig balans om hem een beetje normaal de ring door te kunnen sturen. Gun hem nog een beetje tijd voordat je er iets van vraagt? Ik vind hem nog erg puppy. Ook jij zelf bent duidelijk nog niet kundig genoeg om een B-proefje te rijden. Gun jezelf en je paard tijd om te leren en te groeien en ga dan pas eens nadenken over een wedstrijdje.

we zijn wel klaar voor en me ouders denken niet op die maneer die jullie denken.En ik kan wel B proef en mijn paard ook want normaal loopt niet zo. EN ik denk nu aan wedstrijden omdat we der klaar voor zijn om evaring op doen. En ik heb me paard en mijn de tijd gegunt en doe ik nog steets dus.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:46

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:
Ts waarom open je nog topics? Want het is toch nooit goed, de adviezen niet de meningen niet niks. Alleen je eigen mening. Waarom vraag je nog dingen als je het toch zo goed weet?

Het gaat om hoe lang jullie geduurt heeft tot jullie buiten je woon plaats ging.

Daar heb ik op geantwoord (maar dan gaat het om mijn dochter omdat ook zij ouders heeft die bepalen wat er gebeurt, ik dus...) Na 9 maanden vonden instructrice en ik haar klaar voor de B.En met klaar bedoel ik dat ze in principe in staat moeten zijn om een winstpuntwaardig proefje te laten zien.
Pony was toen 4,5 jaar. Vroeg zat.

Je wilt het niet horen, maar je laat ons een filmpje zien van een combinatie die beiden nog niet klaar zijn om B te starten. Je reageert heel onvriendelijk dus heb je straks weer half Bokt over je heen en wordt dit weer een reltopic net als je vorige topics die om die reden gesloten zijn. Dat wil je toch niet? Dus doe of iets met alle gegeven tips of stop met topics plaatsen.[/quote]

Dat zijn geen tips en ik vraag niet om tips. En iereen is anders je weet niet eens hoe mijn ouders denken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:50

moonfish13 schreef:
Mijn tenen trekken echt krom van je taalgebruik ts.
Je hebt wel een verschil tussen een taalstoornis en een taalstoornis.
Verder heb ik het idee dat er aan de andere kant een kind van twaalf zit aan je gehele manier van schrijven en reageren.

Je ouders doen dit niet om je te pesten, ik heb het idee dat ik naar een manegepaard kijk in plaats van naar een privépaard als ik je filmpje zie.
Opzich is het allemaal zo verkeerd niet, maar aan wedstrijden zijn jullie nog lang niet toe.
Verder heb je wel een draver onder je kont, niets mis mee maar het is wel een hele kluif dressuurmatig.
Ik ken iemand met een draver, echt het dier heeft een gouden hart.
Maar oh wat hebben ze er een werk aan gehad om hem klaar te krijgen voor een B proef.
Daar is een hele goede instructrice en een hele geduldige amazone voor nodig geweest die zelf veel heeft moeten leren.

ik ben ook heel geduldig hoor en mijn instructrice is ook heel goed dus. Dan kan menig mensen niets van zeggen en die lang niet zo goed als zei.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:51

44Myrthe44 schreef:
TS, eerlijk gezegd denk ik dat je de L nooit zult bereiken als je deze instelling blijft houden :P.
Jij wil jezelf niet verbeteren, tja dan blijf je dus op die 150 punten hangen. Ik denk dat je nooit buiten je vereniging zult starten ;).

Dat mag je best denken maar ik weet dat waarheid anders is.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:54

Meid.. wil je nog lang van je paard genieten... doe dan niet zo bezeten van wedstrijden rijden en zorg dat je paard de tijd heeft om de basis goed onder de knie te krijgen.. wat jij wil gaat niet lukken als jou paard er niet klaar voor is. Denk eens na wie er allemaal op bokt zitten en hoeveel ervaring de meeste hebben. Ze weten waar ze het over hebben.. en dan kan je hoog of laag springen. Jouw paard gaat eronder door en zo hou jij er geen plezier aan over.. ik heb echt onwijs veel medelijden met je paard

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:02

Wat is nou het doel van je vraag precies? :? Stel dat heel bokt meteen naar verre wedstrijden mocht van de ouders? Ga je dan rellen en drammen bij jouw ouders? Want ''op bokt mogen ze het ook?'' :')

Je bent 19, haal je B-E rijbewijs als je het perse wilt, knoop die trailer er aan en GAAN. (of het verstandig is laat ik in het midden...)

Maar om antwoord te geven: ik mocht ook hooguit de onderlinge starten van mn ouders vroeger.
Nu, 10 jaar later (pony inmiddels 20) rijd ik nog steeds ''slechts'' onderlinge op loopafstand. Ik heb geen ambitie en energie voor B-E rijbewijs halen, trailer te kopen en ver te gaan starten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:04

Om antwoord te geven op je vraag: ik ging bij de tweede of derde wedstrijd starten buiten eigen vereniging.
Maar ts, ik denk eerlijk gezegd dat het verspilde moeite is als je nu op wedstrijd gaat. Met winstpunten zal je niet thuiskomen aangezien ik niet geloof dat je paard beter is gaan lopen in die week die tussen het plaatsen van het filmpje en nu zit.
Ik vind het goed van je ouders dat ze willen dat je het rustig aan gaat doen. Gedraag je als de volwassene die je bent en wees blij dat ze überhaupt meewillen op wedstrijd en in plaats van op ze af te geven, ga je paard verder trainen zodat je straks met prijzen thuis kunt komen van die wedstrijden ;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:05

valerie2012 schreef:
SaskiaKa schreef:
De meeste mensen zullen gewoon zijn begonnen met starten bij de eerste de beste wedstrijd die een beetje in de buurt was, ongeacht of dit de eigen woonplaats was of niet.

Ik heb het alom genoemde filmpje maar eens opgezocht en denk dat je ouders er goed aan hebben gedaan om je de regel "eerst L rijden, dan pas vaker starten" op te leggen. Voorlopig kom je op deze manier de L namelijk niet in en zo voorkomen ze dus dat je regelmatig gaat starten. Ik vind het een slimme zet.
Je paard is duidelijk nog lang niet toe aan een proefje rijden. Veel te slap en veel te weinig balans om hem een beetje normaal de ring door te kunnen sturen. Gun hem nog een beetje tijd voordat je er iets van vraagt? Ik vind hem nog erg puppy. Ook jij zelf bent duidelijk nog niet kundig genoeg om een B-proefje te rijden. Gun jezelf en je paard tijd om te leren en te groeien en ga dan pas eens nadenken over een wedstrijdje.

we zijn wel klaar voor en me ouders denken niet op die maneer die jullie denken.En ik kan wel B proef en mijn paard ook want normaal loopt niet zo. EN ik denk nu aan wedstrijden omdat we der klaar voor zijn om evaring op doen. En ik heb me paard en mijn de tijd gegunt en doe ik nog steets dus.

Als je dit werkelijk denkt dan moet je vooral gaan starten. Hoop dat je goed met teleurstellingen kan om gaan, want ik kan me niet voorstellen dat je zoals je nu rijdt ook maar één winstpunt binnen sleept.

Terugkomend op je beginvraag over hoe lang het duurt voordat je ergens anders dan bij je eigen rijvereniging kan starten:
Aangezien dit in jouw geval is wanneer je genoeg punten voor de L hebt en je eigenwijs genoeg bent om te denken dat je zoals je nu rijdt aan de criteria voor het behalen van een winstpunt voldoet: nooit.

Succes er mee :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:05

Okee ik ging even wachten tot TS klaar was met het quoten. Je kan ook alle Quotes in een keer doen ts!

Anyways. Het gaat denk ik niet tot je doordringen dat je een paard hebt wat nu eenmaal minder balans heeft dan een 'gewoon' paard. Dravers zijn namelijk gefokt om hard te gaan en stuwen enorm, ipv dragen. Kan je in de B en misschien de L nog wel aan, als je hem tenminste góed traint en eerst zijn balans goed laat vinden, maar vanaf de M wordt dat erg lastig, zeker zonder de juiste begeleiding en/of training. Ik ben bang dat als het zo door gaat, je paard op marktplaats oid staat omdat je 'niet met hem overweg kan' oid. En dat is jammer, want ze kunnen het echt wel en ze gaan voor je door het vuur!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:05

Happy_Liz schreef:
Meid.. wil je nog lang van je paard genieten... doe dan niet zo bezeten van wedstrijden rijden en zorg dat je paard de tijd heeft om de basis goed onder de knie te krijgen.. wat jij wil gaat niet lukken als jou paard er niet klaar voor is. Denk eens na wie er allemaal op bokt zitten en hoeveel ervaring de meeste hebben. Ze weten waar ze het over hebben.. en dan kan je hoog of laag springen. Jouw paard gaat eronder door en zo hou jij er geen plezier aan over.. ik heb echt onwijs veel medelijden met je paard

NOui dat hoef je niet te hebben. Ze heeft goed tehuis en zo vaak bedoel ik niet dat wil starten. dus oordeel niet als niet weet .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:06

Om direct antwoord op de vraag te geven:

Toen ik nog geen eigen paard had startte ik onderlinge wedstrijden op manegepaarden. Toen ik een eigen paard had was ik nog niet in bezit van E rijbewijs en trailer en startte dus in eerste instantie bij de eigen club. Na een half jaartje ben ik onder het zadel ook naar andere wedstrijden gegaan.
Nu ik mn E-rijbewijs heb start ik overal waar ik denk dat leuke wedstrijden zijn :-) Dat kan verder weg zijn, maar het kan ook zo zijn dat ik nog steeds onder de man naar wedstrijd ga :-)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:07

blingpiggy schreef:
Wat is nou het doel van je vraag precies? :? Stel dat heel bokt meteen naar verre wedstrijden mocht van de ouders? Ga je dan rellen en drammen bij jouw ouders? Want ''op bokt mogen ze het ook?'' :')

Je bent 19, haal je B-E rijbewijs als je het perse wilt, knoop die trailer er aan en GAAN. (of het verstandig is laat ik in het midden...)

Maar om antwoord te geven: ik mocht ook hooguit de onderlinge starten van mn ouders vroeger.
Nu, 10 jaar later (pony inmiddels 20) rijd ik nog steeds ''slechts'' onderlinge op loopafstand. Ik heb geen ambitie en energie voor B-E rijbewijs halen, trailer te kopen en ver te gaan starten.

Ik zou voor ons auto alleen maar B nodig hebben want bij ons auto mag je zonder BE met trailer rijden. Maar als nog heb dan niets aan we hebben maar 1 auto. En Dat is niet wat ik doel.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:12

Celiien schreef:
Okee ik ging even wachten tot TS klaar was met het quoten. Je kan ook alle Quotes in een keer doen ts!

Anyways. Het gaat denk ik niet tot je doordringen dat je een paard hebt wat nu eenmaal minder balans heeft dan een 'gewoon' paard. Dravers zijn namelijk gefokt om hard te gaan en stuwen enorm, ipv dragen. Kan je in de B en misschien de L nog wel aan, als je hem tenminste góed traint en eerst zijn balans goed laat vinden, maar vanaf de M wordt dat erg lastig, zeker zonder de juiste begeleiding en/of training. Ik ben bang dat als het zo door gaat, je paard op marktplaats oid staat omdat je 'niet met hem overweg kan' oid. En dat is jammer, want ze kunnen het echt wel en ze gaan voor je door het vuur!

Denk wat je wilt maar ze woord goed getraind dus en ik krijg goede bergeleiding dus. Daar hoef niet bang voor te zijn en we komen veder dan iereen denkt. EN ik start alleen november nog en dan pas weer maart want mijn club heeft die ander 3 maanden geen wedstrijden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:16

Apple schreef:
Om direct antwoord op de vraag te geven:

Toen ik nog geen eigen paard had startte ik onderlinge wedstrijden op manegepaarden. Toen ik een eigen paard had was ik nog niet in bezit van E rijbewijs en trailer en startte dus in eerste instantie bij de eigen club. Na een half jaartje ben ik onder het zadel ook naar andere wedstrijden gegaan.
Nu ik mn E-rijbewijs heb start ik overal waar ik denk dat leuke wedstrijden zijn :-) Dat kan verder weg zijn, maar het kan ook zo zijn dat ik nog steeds onder de man naar wedstrijd ga :-)

ik start sowieso elke wedstrijd bij me eigen club. Maar die hebben maar 1 keer in maand wedstrijd. Naar hch harmelen zou ook onder de man maar dat vind ik onghandig. Dus ik mag wel daar heen als niet in zelfde weekend als me eigen club valt natuurlijk.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:19

valerie2012 schreef:
Ik zou voor ons auto alleen maar B nodig hebben want bij ons auto mag je zonder BE met trailer rijden. Maar als nog heb dan niets aan we hebben maar 1 auto. En Dat is niet wat ik doel.

Dat lijkt mij sterk maar goed.

Maar wat is nu je hele 'probleem' dan? Want je kan tot april niet starten zeg je.. maar je wil wel een manier om vaker te gaan starten horen.. maar je doet wel rustig aan.. en kan niet gaan starten voor april want dan mag je pas L starten.. terwijl je nog geen een wp in de B hebt := ? Ik ben de draad kwijt _O-

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:20

valerie2012 schreef:
blingpiggy schreef:

Okee, dat is 1 probleem minder. Dan heb je dus 2 opties:

- zelf B rijbewijs halen en een auto lenen/huren zodat je gewoon op wedstrijd kan
- het advies van je ouders aannemen en er mee wachten

Dus waarom meningen vragen op bokt?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:21

Ik rij nog steeds alleen in eigen woonplaats :+
Al 3 jaar lang nog nooit ergens anders gestart, maar ondertussen toch al in het M verzeild geraakt

Roweentje89

Re: hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:38

Er zijn trouwens wel trailers die met een B rijbewijs getrokken mogen worden, enkel moet je dan een redelijk zware auto hebben zodat het totaal gewicht onder een bepaald getal blijft.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:39

Waarom wil je zo graag buiten je vereniging starten als je toch nog niet een proef kan rijden wat een wp waard is?
Laatst bijgewerkt door IvankBacardi op 22-10-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:39

TS: Niet onaardig bedoelt, maar zou het misschien kunnen dat jij naast een taalstoornis nog een andere 'beperking' hebt? Tot nu toe loopt ieder topic uit op ruzie, omdat je niet duidelijk kan uitdrukken wat je bedoelt, en daarom antwoorden krijgt, waar je niet op zit te wachten. Je reacties geven elke keer weer irritatie bij andere bokkers. Het kan voor jou toch ook niet leuk zijn om elke keer zo aangevallen te worden.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:40

Anoeska schreef:
TS: Niet onaardig bedoelt, maar zou het misschien kunnen dat jij naast een taalstoornis nog een andere 'beperking' hebt? Tot nu toe loopt ieder topic uit op ruzie, omdat je niet duidelijk kan uitdrukken wat je bedoelt, en daarom antwoorden krijgt, waar je niet op zit te wachten. Je reacties geven elke keer weer irritatie bij andere bokkers. Het kan voor jou toch ook niet leuk zijn om elke keer zo aangevallen te worden.

misschien 'kikt' ts daar op?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:55

Je wilt buiten je vereniging starten.. maar je ouders vinden jou .. er dan niet klaar voor..
Oefenen en oefenen.. geduld is een schone zaak.. mensen op bokt willen jou helpen,
Maar als je er met volgas tegen in gaat.. jaa.. schiet je niks mee op.
En goed rijden en er klaar voor.. de basis is het belangrijkste.. oefen daarop.
Oefen op het balans.. dan kom je er vanzelf.. trainen en trainen.. :)
met rijden ben je ook nooit uitgeleert.. en het belangrijkste is..
Dat niet alleen JIJ er klaar voor moet zijn.. maar ook je pony .. niet alleen ike ike ike..
Het is een teamsport.. als team moet je beide sterk.. zijn.. en elkaars zwakte kennen.. en daarop oefenen!
succes

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:05

valerie2012 schreef:
Happy_Liz schreef:

NOui dat hoef je niet te hebben. Ze heeft goed tehuis en zo vaak bedoel ik niet dat wil starten. dus oordeel niet als niet weet .

Dus als een paard een goed tehuis heeft.... Betekend dat dat ze verder geen training nodig heeft en direct klaar is voor wedstrijden?

Whaha dan koop ik direct een onbeleerd paard, zet hem 24/7 op de wei. En start over 5 maand wedstrijden... Zie je zelf niet in hoe onnozel dit klinkt?

En wij mogen niet oordelen? Hoe jij tegen ons tekeer gaat is alles behalve bezond.. En ben jij degene die ons oordeelt. Wij oordelen op een filmpje die jij hebt laten zien en de info die je vertelt!! Als wij dan verkeerd oordelen is jou info gewoon niet goed.

Als jij geen tips nodig hebt, wij onze mening niet mogen zeggen en jij alles beter denkt te weten.. Open dan geen topic!!!